Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Maria Karlsson - 29 juli 2015 22:25

Nu gjort tvättstugan ocå 


Får hänga på tork här hemma överallt 


Tungt att bära fast går bra ändå 


Nybäddad säng och ser film ... mysigt


Regnar ute hör jag ... nåååå får se vad det blir för promenad imorgon då utifrån vädret är :-) 


Nåja 


Tjohopp! :-)

Av Maria Karlsson - 29 juli 2015 18:41

Det som är risk med aspberger är att inte kunna se orsak och verkan 


Se helheten av sociala situationer , förutse ... läsa av 


Stefan gungadw Ida så hon ramlade , låg en hel natt hos farmor, hörde INTE av sig till mig åkte dagen efter på akuten och visade sig att Ida legat hela natten med brutet nyckelben ...


Sägs det ! 


Andra leken sprang han med barnen så han vred knä och tuppade av ... barnen blev jätterädda...

Stefan ber inte om.hjälp och hör inte av sig till mig 


Efter flertal operationer och medicin vägrar han hjälp och barnen är orolig övwr att pappa tuppar av i badrummet ... barnen finnee han avslagen på badrumsgolvet...


Ida som går med skadad nyckelben ramlar hoa mig för att hon klättrar med en arm bara ...i rummet med kompis .... som en effekt av skadat nyckelben 


Stefan operera sig flera gånger och kan imte gå , inte röra sig normalt osv. Men ber aldrig om hjälp eller ger mig information.


Barnen beskriver sin oro inför mig , jag ringer och han bara talar nedlåtande tillbaka! 


Om Stefan varit påverkad av starka smärtstillande medicin under den här operationsperioderna vet inte jag ... det jag vet är att han har en nedsättning själv i knä och ä en åå fler ställen ... 


Asperger det är mentalt 


Skadorna är medicinskt 


Sen har Moa skadats i " lek" med blåmärken ... av leka med Stefan ...


Ida har skada i knä sen semster turen i Göteborg ... slog ryggen hårt efter åkt slalomskidor bakom skotern efter Stefan i fjällen över ett snökulle ... 


M.m.m.m.m.m


Så vem är farlig för barnens hälsa ? 


Jo Stefan! Enligt mig! 

Av Maria Karlsson - 29 juli 2015 18:14

Jag har aldrig gått till psykolog 


För det blev aldrig så 


Bag gick 2 ggr till en psykolog i Nyland för att prata om sex och min osäkerhet sesan tiden som sambo att aldrig få uppleva min kropp som positiv i hans ögon att aldrig bli berörd eller uoplevt orgasm trots min ålder då som var ... 27 år då typ ... 28 


Men han var bara där så jag träffade han bara 2 ggr.


Sen blev det inge mer tal om Stefan och det jobbiga situationen med honom. Blev inge mer och därav med allt annat ... så prioriterades den biten för mig som " tar det sen när allt annat är ordnat" ...


Jha det gick väl fram tills jag flyttade nu 2014...


Nu jag börjat ta itu med den bitrm för att frammtills dess levde jag i misär och svårt skilja på hårda negativa respons från exet och sen vända och tro att bättre beteende ska komma från en annan kille ... funkar inte så


Jag måt mycket bättre nu och har det såååå jättebra här i Härnösand. Jag släppt det gamla nu iomed flytten och det är ingen man som stiger in i mitt privatliv talar nedlåtande mot mig.


Visst, att han spridit dålig infomration om mig och till många i Kramfors är fakta och även talat nedlåtande om mig till mina flickor ... jha hans ord är väl mer eller mindre en sanning som tvingas acxepteras ...


Men jag i mig själv vet ju att sålänge vi haft delad vårdnad så har det inte hjälpt mig gå prata om det ... problemet har kvarstått ändå lixom


Nu idag hjälper det inte mig gå prata om min oro för barnen i Kramfors ...det skapar bara ännu mera obehag inom mig och hjäkper inte mig få tillbaka barnen


Byta omgivning hjälpte mig 


Helt klart :-) 


Närmiljön är problem då det gått runt misstalat mig i olika sociala sammanhang flera år...


Så NEJ jag äter INGEN MEDICIN ... jooo vätskedrivande 2 dagar har jag gjort nu från Juli 2015 ...men ingen medicin före det ! 

Sen har jag INTE haft psykologhjälp eller terapi för att det har inte tagit bort närmiljöns skada mot mig... 


Så nej 


Står att jag skulle ha fått stöd i medberoende grupp ... men det fick jag aldrig av Kramfors faktiskt ...


Det skulle nog ha hjälpt genom givit mig verktyg kansle eller sådär ... få känna jag inte är ensam om leva i misär med barnens pappa... det har varit bra.


Men samtidigt... inte det heller ...för att det är inte bra ansee jag älta det gamla med fler som ska gå runt prata ... 

Så blir det alltid ...


Näppppssss ingen medicin och inge psykisk imstabilitet hos mig! 


Däremot i min omgivning och jag har redovisat på vilket sätt, datum, plats, hur , och vad som genomförst och på vilket sätt det mottagits ... det finns allt ...


Så Jag älskar Härnösand för att jag fått en fristad här och mår jättebra i denna underbara helt vackra miljö och min närmiljö 


Jag har ingen stress här förutom ... jobb då, och ekonomin är stadig via socialen, boendet sköts efter normen ... får ju nytt boende när barnen kommer hit ... och har nya vänner, har sexuellt samliv, jag kan sätta gränser, fått tillbaka korttidsminnet, ledswn och orolig över hot och barnen...stressad över det, men inget jag nu idag kan påverka ...mer än skriva av mig


Så ryggproblematiken kan jag inget göra åt ... det är som det är


Vad mera ? 


Njaeeee ... inget mer :-) 




Av Maria Karlsson - 29 juli 2015 17:59

*skratt* 


Jättesöta grann barn ...


Vad ska du göra? 


Jo jag ska gå in ordna för tvättstugan


Har du ingen pappa? 


Vad? 


Har du ingen pappa till tvätten? 


Pappa? 


Ja har du ingen pappa som tvättar åt dig? 


Jaha ... nääää jag har ingen pappa som.tvättar åt mig , jag bor själv.


Då du sover då? Ingen pappa sova med dig? 


Nääää jag sover ensam och Zina sover bredvid mig på golvet.


Jaha liyen hund sova i sängen och katterna


Ja katterna sover i min säng 


Jaha ...


Måste du tvätta där borta? 


Ja jag måste gå dit bort tvätta ...


Jaha ... 


Ja nu ska gå in ... 


Tänker på mig dom småbarna och tycker att jag ska ha en pojkvän som tvättar åt mig och sover med mig så jag inte behöver vara ensam :-D 


Herregud vad söta :-) 

Av Maria Karlsson - 29 juli 2015 16:55

 

Nedsatt arbetsförmåga 50 % 


Medicinskt.


Så ska väl acceptera det nu då efter utbilsat mig så länge.. jag försökte jobba 100% för kunna ha en bra ekonomi och försörja mig på heltid ... men numer så ...är huset sålt, jag har ingen bil, och bor i Härnösand efter flyttat.


Jag har minskat och tagit vort ALLA kostnader som socialen inte godkänner ... jag har väl 9300 kr netto in ... nu så börjar jag jobba 50% måste det generera 9300kr netto + csn avvetalning 550 kr/ mån och diverse sjukvård och medicin ...ca 10 000 kr netto på halvtid för slippa socialbidrag 


Nåååå jag har ju sämsta leverne som klassas som FATTIGT 


FÅR INTE BEHÅLLA SKATTEPENGARNA JAG FÅR TILLBAKA HELLER ... det går till räkningar... nåååå som det är :-/ 


Risk utveckla reumatiskt i framtiden ...sa utredningen ...men nååååå... DET GÖR INTE MIG TILL EN DÅLIG MAMMA! 


JAG KAN VARA HEMMA MAMMA MER GE MER TRYGGHET TILL MINA FLICKOR ÄN PAPPAN SOM.LÄMNAR SOM ENSAM HURSOMHELST! 


SÅDÄSÅ! 


PUNKT! 



Av Maria Karlsson - 29 juli 2015 15:41

Kan man flytta barn från en förälder utifrån ett dåligt mående 


Och det måendet är omgivingen 


Då skall även barnen flyttas från det dåliga måendet Kramfors! 


Jag kan BEVISA ATT JAG ÄR MENTALT STABIL I MIG SJÄLV!


DET ÄR JAG SOM ÄR TRYGG, LUGN OCH STABIL


INTE KRAMFORS!!! 


KRAMFORS HAR ETT DÅLIGT INFLYTANDE PÅ MINA BARN OCH DET KAN BEVISAS GENOM ATT BARNENS HÄLSA ÄR DIREKT PÅVERKAD AV OMGIVNINGEN


SOM JAG PÅTALAT HELA HELA HELA TIDEN 


ENDA GODA MÅENDET I SIG SJÄLV ÄR JAG & DET ÄR JAG SOM TAGIT HAND OM BARNEN GENOM ALLT! 


JAG HAR STÅTT UT MED DESSA OFREDANDE OCH TRAKASSERINGARNA FÖR ATT JAG VET ATT SÅLÄNGE JAG INTE HAR BEVIS FÖR ATT BARNEN TAR SKADA DIREKT MOT DOM SÅ KAN JAG INTE SÄRSKILJA BARNEN FRÅN PAPPAN


PÅ VÅREN 2014 FICK JAG BEVIS

JAG KOM PÅ DOM.BÅDA MED LJUGA MOT MIG OM BARNENS BLÅMÄRKEN OCH KORTANKOMMANDE SÄMRE MÅENDE EFTER FJÄLLRESORNA


DET VAR UTIFRÅN DET JAG RINGDE SOCIALEN I APRIL/ MAJ 2014 OCH LA ALLT PÅ BORDET - LÖGNERNA, BLÅMÄRKENA , TRAKASSERINGARNA MOT MIG OSV.


OM NU MAN KAN GÅ TILL TI GSRÄTTEN FÖR DET SÅ KAN OXÅ DET LIGGA TILL GRUND FÖR FLYTTA BARNEN TILL MIG SOM KAN BEVISA EFTER EN MEDICINSK UTREDNING ... jaaaa om min arbetskapacitet utifrån min fibromyalgi och lumbago med smärtstrålning i låren att Barnen är direkt påverkade NEGATIVT AV SAMMA MILJÖ.


DET ÄR SÅ! 


JAG KAN DRA UPP DIAGNOSER .SOM STÖD FÖR DET! 


DET ÄR TILLRÄCKLIGT FÖR GE BARNEN TRYGGHET HOS MIG.


INTE MENAT ATT MINA BARN SKA HOPPA PÅ KRYCKOR FÖR ATT EN LÄRARE " JAGAR" IDA PÅ EN SKOLGÅRD... ATT FÖRSVARA DEN SITUATIONEN SOM.IDA GÖR I ALLT VISAR PÅ EN DJUP MEDBEROENDE SJÄLVNEDSKATTANDE VÄRDE - FÖR ATT I MINA ÖGON ÄR IDA MER VÄRD ÄN BEHÖVA FÖESVARA SINA SKADOR GENTE MYNDIGHETERNA OCH INTE FÖRSVARA PAPPANS TYDLIGA HOT MOT HENNE OCH FYSISK TA I HENNE...


jag blir helt förstörd av att se att min dotter är så medberoende att pappans psykning nu blivit en del av hennes självkänsla som en vwrklighet där hon tar parti för att bli än mer skadad i sin miljö...det är såååå normalt att kvinnor i misshandels relationer gör så ... de bär så låg självkänsla och tills slut skapar problem för att få bekräftelse och den bekräftelsen är oftast just den fysiska skadan från motpart... 


Sen förminskar dom.sina egna rättigheter med att skylla på sig själv... som tex


Ja men mamma jag sprang det var i te så farligt att läraren jagade mig, det var lixom mitt eget fel mamma det är inte sååå..


Eller ...


Men mamma det var inte så som du tror , pappa tog inte i så hårt mamma... det var inte som.du tror med blåmärkena ... du bara inbillar dig det var inte pappa som.tog i mig som du tror ... det var jag själv som gjorde si ååå så mamma .... mammma ... det är inte pappa som slår oss...


Nähä ... vem sagt bågot om.slå ...jag fråga om blåmärket jag SER Ida, om inte pappa slår dig , vem.slår dig Ida? 


Näääämen mamma är inte så mamma , du missförstår ... 


Osv.

Osv.

Osv.


Kan ju tycka att socialen ska kunna se mellan raderna av utvecklat medberoende där pappans vilja går före barnens mående! 


Tom så att wn ung flicka talar nedlåtande om sig själv och försvarar vuxnas beteende där skadad blåmärkena osv talar sitt egna tydliga språk


Vad händer tror socc om en kvinna tjallar på sin man som hon bor med? Jooo ännu mer nedtryckande ord och slag ... såklart på ställen inte andra ser ...benen tex fötterna tex...

Det är väl för faan inte jag som orskat Idas skador från skolan juni 2015 !!!!! 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards