Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Mötte döden & livet i samma dröm

Av Maria Karlsson - 4 maj 2015 06:20

Mötte döden och livet


Drömde om en strand med mörk känsla 

Havet som låg som ett mörkt djup med enorm kraft utanför 


Drömde vågorna blev starkare och starkare och jag badade med mina flickor Ida o Moa.


Så tappade jag kontrollen över styrkan i havets framfart och vågorna steg i kraft 


Mot min förfäran och barnens lycka 


Drömde jag ficl släppa taget och förlita mig på flickornas simkunnighet


Jag klev upp ur havet väldigt kall o frusen och tittafe tillbaka förskräckt ut i mörkret o kände livlösheten frysa inom mig 


Mina flickor .... jag lämnade mina flickor !!!!


Samtidigt kunde jag svagt höra deras röster mellan slagen emot mina fötter av havets avarta brusande 


Så kom jag till hamn och togs emot av 2 okända 


Fick ta ultraljud som visade i sorgen en stor bäbis mot min förvånande.gångtid


Finns du där i mig ... syndes inget kändes inget då min förtvivlan över lämnat flickorna till sin överlevnad själv i vattnet var stärkt som enda i mina känslor tankar och i kropp var jag helt slut


Orkade inte gå kunde röra mig så då jag fick beviset chockartat i min hand att du väntar bäbis kunde jag inte alls förmå mig känna efter livet inom mig 


En pojke ... stor pojke ...kan väl inte vara nu då mina barn kämpar mot döden i havets brus 


Jag visste jag lärt mina barn hantera vattnets krafter genom min simundervisning men skulle den vara tillräcklig då rädslan tog över ?

Skulle min vägvisning få barnen att titta upp från sin lek och inse allvaret bland vågornas och stormens början ...


Överlever mina flickor SER dom mig SAKNAT DOM MIG? 

Har dom krafterna att följa mina fotspår upp mot stranden ser dom mina spår i sanden...



La min hand på magen och var stilla...

Kunde inte gå 

Inte röra mig åt.något håll 

Paralyserad


Väntande och väntande 


Magen växte 


Så sen en sen kväll känner jag den ömma handen mot min midja och mötte min dotters famn ...äldsta flickan överlevde kylan i havets storm ...


Längre bak ku de jag väldigt svagt höra min y gsta dotter krypa upp på stranden men skadad och nerkyld av tiden utan mig


Jag la min dotters hand på min mage och då jag skulle berätta ...

Tog min yngsta flicka sista kraft andträngningen upp till mig och jag första jag sa 

:- Ni ska bli storesystrar ...



Sen grät vi tillsammans som en familj med framtiden framför oss


Vi hade tillsammans överlevt havets mörka djup om än sårade så och min yngsta mest skadad kanske emotionellt upplevd så hade vi 3 något tillsammans att se fram emot i vår familj 


Nämligen lillebror 


Jag mötte döden 

Jag kände livet 


En mycket emotionell dröm inatt

Jag känner mig svag och ledsen nu på morgonen


Ja visst mensen är väl lite sen men kan aldrig tänka mig det var en sann dröm ?????? 


Kan det vara så? 


Att jag i dödens upplevelse vinner livet ? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 09:07

Jaaaaa men alltså   Jag ser    Jag ser    Ser minsann    Den där lilla BUSFRÖET    Åååååhhhhhhh vas underbart lyckligt    Så mörk och lik pappa i utseendet    Och    Med mina ögon ååååå bus i blick    SHIT!    ...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:57

Nååååå enda som kan bli lite problem.i det hela    Är    Att om jag får en liten mulattis bäbis med en mystisk arab   Är att den lilla/ lille kommer bli allas våran ögonsten   Med andra ord höjd upp i skyarna ...   Jag som är sååå...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:46

Vill ha en egen mörk mystisk arab    Åååhhhh ...    Vad sexigt!    Smaka sådär beskt besvärligt mumma ååååhhhh   Gud jag blir KÄR!    40 grader i mellanöstern    Snacka om MYCKET KÄRLEK    VILL OXÅ HA!    GIVE IT TO ME...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:05

Stan idag igen   Skulle egentligen varit på promenad i park men dåligt väder    Så blir inget sånt    Jag är jättetrött oxå    Dessa regniga dagar och sitta ensam får djupet av kä slor att söka sig upp   Nåååå...    Pulled por...

Ovido - Quiz & Flashcards