Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Maria Karlsson - 5 maj 2015 21:54

Måste jag uttrycka mig mer? 


Knappast ... måste tänka om tänka nytt och får väl dra i. ALMIS dyrare alternativ ändå! 


Varför kan det inte finnas en riktig jävla bra BANKRÅDGIVARE som förklarar istället för Vända ryggen enot eller hittar på olika lögner för slippa svara NEJ! 


Det finns faan ingen finansiär rådgivare ! 



Av Maria Karlsson - 5 maj 2015 21:25

Vad faan är det frågan om? 


25% egen insats vet jag på företagsidan 

Iaf vid köp av fastighet


Men även vid investeringslån inför fastigheten inventarier? 

100% borga som privatperson ? 


Vad faan ska man ha AB för då ? Om det ska vara detsamma som enskild firma med samma betalningsansvar?


What the fuck! 


Jag är så jävla irriterad! 



Alltid något nytt som jag inte vetat om som förstör min glädje


Jag menar vilken fucking nystart av företag lägger in 100% av eget betalningaansvar på ett A.B? 


50 000 kr kapital 


Jag skulle lägga in 100 000 kr + värden från tiden med ebskild firma.som bokföringsprogram osv.


Jag ville låna 750 000 kr 

Varav 350 000 kr avser ombyggnad av undre våningen ovh 

350 000 kr avser inventeringar för restautang kök


Jag menar jagvkan ju lika väl leasa på hyra inventarierna delvis för faan och betala hyra istället då för betala amortering o ränta för banklån! 


Idioter! 


Har du pratat med Almi? Svar JA! 

Dom anser banken är bättre lösning eftersom dom.har lägre ränta och ägot tillfaller delvis fastigjetsägaren = jag själv


FATTA! 


Jag är så förbaskat arg! 


Ställ öppna frågor istället för att ni sitter fantiserar ihop saker o ting ... jag kan svara jag är väldigt väl inkörd och väl pluggad efter alla dessa år och efter alla förändringar som bestått!!! 


Skulle jag borga för 750 000 kr som.ptivatperson ...nääää 650 000 kr efter jag satsat över 100 000 kr själv ? Näääää alltså vad är det då för vits att det finns AB ? 


Då kör jag hellre leasing på inventarierna och tar ombyggnaden på egen kostnad i fastighetslånet. Jag är väl inte dum i huvve! 


Då kan jag starta  verksamhet utan lån! 


Ovh sparar 100 000 kr ! 


Men tänk till lite! 



Av Maria Karlsson - 5 maj 2015 20:47

Som jag sa ...


Min starka reaktion på banken satte igång hormonrusningen 


Fick mensen just ... 


Tråkigt faktiskt men samtidigt mycket bra så länge jag bor så här enkelt och inte kan få starta verksamhet och köpa jävla bostad!


Tror ni jag ljuger eller ? Dumskallar som inte fattar nada av enkel finansiering! NEJ- jag luras inte eller försöker göra något olagligt det är mest NI SJÄLVA SOM BÄR ERA ELAKA TANKAR. 

Mitt svar är nej! 

Nej! 


8 km har jag gått idag ... 


Så skönt det släpper i låren nu å kanske jag kan sitta nästa vecka på en trästol lite längre än max 3 mi uter 


Måste alltså ringa gyn o beställa tid för se hur mycket det läkt egentligen sen felaktiga insatta spiralen alltså 

Gynläkaren sa ju det skulle läka och det är ju nu snart sen 2013 ...

Konstigt konstigt konstigt 


Blev inge söt mörk brunögd tös som.jag vill ha ...men vem vet ... kanske kommer en starkare man framövers med bättre gener hehe äkta arabhingst haha haha *skratt* 


Aaaahhhhhh nåväl nu kan jag ju älta mig på min ekonomiska irriterande situation och låta gå hemma till augusti som bestämt 


Nu åter ingen motivation ... 


Börja om 

Börja nytt 


Söka mitt andra hem 

Mitt första egna hem 


Mitt hem för framtiden 


Så får det bli alltså hihi

Av Maria Karlsson - 5 maj 2015 17:29

Vad annars göra ... 

Kanske 

Kanske inte 


Bulle 

Ingen bulle 


På smällen 

Inte på smällen 


Nåväl 


På promenaden med hunden nyss (kallt som faan) tänkte jag att så skinande glad på kort har jag inte varit på jättelänge ...


Och min synska sida om mig, min klärvoajanta sida säger då jag promenerade och pratade med hunden att om vi ska ha bäbis Zina nu då är det nog en flicka för jag såg fin ut på kortet för vara jag ....mmmmm det är nog så Zina ... 


Sen tänkte jag ... åååååhhh herregud! 


En söt tös lik sin pappa 


Mörkt tjockt svart  hår 

Bruna djupbruna ögon 

Söta öron så otroligt 


Jha ååå mammas list och IQ 


Kan det bli bättre? :-D 


Absolut inte ! Vilken underbar tabke få en sån söööööööt tös lik pappa ... jag menar finns ju ... viss likheter på min mabliga smak lixom ... de har ju viss lika utseende ändå ;-) 


Åååååhhh vilken mamma lycka drt vore då 


Pojke drömt om ... jag vet inte hur man är en pojkmamma mer 

Än tiden hemma hos Sir Väs i Sollefteå då jag lekade och spelade boll med hans son. Det var jätteroligt umgås med hans son faktiskt. ... men mer än så vet jag inte ... 


Viktigt för söner ha en manlig förebild... så hur skulle jag lösa det då isånafall kan tänkas?


Nåååå jag tror mer bestämt att jag får mensen nu efter blivit så himlastormande irriterad över servicen på banken idag


Inte direkt så stark känslomässigt just nu därav jag är hemma sjukskriven oxå ... starka känslor nära ytan sen vårdnadsbeslutet.


Ja vi får se ... vad som kommer i framtiden :-D


Av Maria Karlsson - 5 maj 2015 16:05

Jahapp ...


Efter min mera aggressiva känsla gåendes ut från banken idag lär väl mensen komma nudå


Får se ...


Jag sagt åt mina 2 Laban o Mamba att jag är sen och att :-) 


Om jag har bulle i ugnen så finns 2 bagare ...


Jha faaaan hur förklarar men det annars lite snyggt lixom haha 


Dom vetat om varandra heregud Jag ljuger aldrig! 


Försöker inte ens försköna något som jag skulle tro ... passar de andra ... NÄPP jag är exakt som jag är ! 

Varken mer eller mindre! 


Jaaaa... Labans reaktion var sma tillbaka 

:- Låter som en hora 


Och Mambas reaktion var först 

:-  Duktig tjej ... haha trodde jag bakade bullar 


Så fick förtydliga :-Min mens är sen och är jag gravid vet jag inte vilken av er 2 som är pappan.


Hans 2a svar blev :- Det är inte jag! 


Laban fick svar på tal från mig : -Låter som en kass bagare ytan skyddshandskar! 

Vem vet ... kanske 2 bullar med 2 olika bagare! 


Inget motsvar tillbaka dock från Laban efter det...


Mamba han fortsarte dock :- Hör inte av dig mera ... Lycka till! 




Jhaaaaa precis så som jag vill ☺, få vara mamma så som jag önskar jag fick vara till mina flickor.

Det är en mycket stark instinkt och jag vill sista gången i mitt liv få uppleva det jag aldrig tidigare fick och det är att få vara mamma 100% på enbart bäbis o mina villkor och önskningar.


Inte gå halva vägen ibland mer än 80 % för tillfredställa EGO hos pappan ... och utelämna tid och plats och kärlek till bäbis behov! 


Lagen säger att mamman får vårdnaden till bäbis och det är precis det jag önskar mig utan problem och utpressning denna gång.... 


Ordnar sig själv 


Mammas reaktion var :- Hur många har du att välja på? 


Jag svara :- Bara 2 för Tiger ville inte ha mig :-( 


Nåväl ..... 


Jag förskönade det hela med att det var socialen i Kramfors som styrt mig åt detta valet eftersom.dom förtalat mig och tog ifrån mig mina flickor till pappan och att jag förmodligen gjort andra val under andra omsrändigheter, men att jag var vägledd mot uppnå samma känsla som tidigare i min vardag ... omedvetet styrd av emotionella krafter. 


Sen sa jag .... kanske är klimateriet morsan haha 

Ovido - Quiz & Flashcards