Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Maria Karlsson - 15 maj 2015 22:50

Svårt att släppa kontrollen om mig mannen ? 


Tydligen så accepterar socialen i Kramfors att samme person som.ringde in anonymt just nu även läser min blogg 


Och så trevligt :-) 


Ska du läsa min blogg och sen i tron om mina barn kunna göra det jag skriver om till det bättre ...


Jag menar hur bra kan man förstå som oförmåga läsa mellan raderna eller hantera ett perspektiv dramatuturgiskt ? 


Nåväl :-) 


Det är tydligen kontrollen att inte kunna släppa utan MÅSTE följa mig! 


Nåväl FÖRSÖKA duger 


I dont care ... jag har fullt upp med mitt privatliv jag *fniss* 


Den delen du inte får ta del av mer än några få glimtar 


Mycket stolt över den delen är jag nu när jag äntligen fått den! 




Av Maria Karlsson - 15 maj 2015 15:47

 

Nu har jag gjort klar alla mallar ... 


Med risk för framtida ändringar 


Ska göra en förfrågan till Härnösands byggfirmor 

Nästa vecka hihi


Deras högre offert och lite billigare offert 


Sen ska jag jämföra 


Som privatperson frågar jag! 


Singel kvinna FATTA ALLA BYGGKARLAR ! 

JAG SKA HA RABATTER! 


*SKRATT* 


Vem vet ...tydligen är en av mina Bill & Bull vänner snickare 


Laban du har fått konkurrans!!!! ;-) :-p 


Nääämen seriöst 


Jag ska skicka och åka hälsa på byggfiemor nu och begära in offert som gäller 3 månader brukar det bestå iallafall 


Så får byggfirmorna ringa mäklaren be om en tid åka titta själva på fastigheten om inte ritningarna räcker till :-) 


Jag är inte helt klar exakt hur jag vill men på ett ungefär.


Nu har jag jobbat min halva dag 4 h 


NU tar jag fredagsmys ledigt! 


Kram 



Av Maria Karlsson - 15 maj 2015 13:49

Suttit läst skattemyndighetens och EU s lagstiftan 

Lag ocj bokföringslagen om ombyggnad på annans fastighet


Lagen säger beroende på så ligger avdrag mellan 5-7% - 10% per år 


Det finns dock en klausul gällande om det finns hyresavtal 


Då skall avdraget följa hyreskontraktets längd.


Precis som en annan restaurang i Härnösand som nu skall skriva om sitt hyresavtal med kommunen.


Avdraget ombyggnad ska gälla för längden av betänkt dift av verksamhet och följa hyresavtalet.


Alltså jha jag har inte påtänkt det i mitt hyresavtal men visst det kommer naturligtvis nu göra.


5 år kanske är normalt innan man ser över hyresavtalet igen efter att verksamheten kommit igång.


Eller 10 år kanske ... 


Jag ska ta fastighetslånet och be om att få ha den i olika delar tror jag /// om jag får 


Eller nääääää det behövs kanske inte räcker med 1 bottenlån och sen får jag skriva avtalet tydligare kanske elller...


Botten lån A 375 000 kr och där ränta och amortering betalas av under 10 år 


Hyreskontrakten löper 5 år så företaget skall betala in på halva den tiden till mig privat eventuell tidigare.

Amortering och ränta plus avskrivnings summan. 


Första 5 år tillkommer ju även Almis avbetalning på LÅN , kan hoppas det ordnar sig.


Bottenlån B 1 700 000 kr och där amorteringsfritt 

Jag betalar privat enbart räntan på den delen.

Av Maria Karlsson - 15 maj 2015 12:03

   

Eftersom banken begär att jag ska borga gör AB startkapital 750 000 kr 


375 000 kr avser ombyggnad av fastighet så kan jag tänka mig att privat ta lånet i mitt privata namn 

Räkna in den summan på min totala privata skuld på fastigheten


Sen lånar jag ut 375 000 kr till A.B och ingår kontrakt gällande finansieringsavtal.


A.B skriver på skuldebrev till min privata person 

Säkerheten jag tar som privatperson är avskrivningsumman 5 % på ombyggnadsvärdet i bolaget och därmed förbinder sig AB följa bankens villkor gälla de min privata skulds del av amortering o ränta, med att säkerhet vid avdraget ombyggnad sätta in avbetalning och årsvis avdrag med så stor del av ombyggnad 5% på speciellt konto. 


Ombyggnaden tillfäller därmed direkt fastigheten. 


Sen minskar företagets skuld till privat med så stor andel som amorteringen enligt bankens villkor är gällande.

Avdraget årsbokslut  skall täcka delvis räntekostnaden per år. 


375 000 kr hoppas jag Almi går in hjälper till med och bolaget blir skyldig amortering och ränte utgifter enligt Almis villkor. 


Därmed står bolaget med 2 skulder som skall amorteras och betala ränta enligt villkor.


Den del som avser investering i inventeringar kommer jag INTE privat borga för men säkerställer egen insats på 100 000 kr.


100 000 kr gäller ombyggnadskostnaden för arbetstjänsten under 3 månader.

Min insats blir 100 000 kr värde privat av betala ombyggnadsdelens arbetstjänst.


Arbetskostnaden 100 000 kr / 3 månader = privat


Arbetsmaterial osv 375 000 kr = Aktiebolaget.


Av Maria Karlsson - 15 maj 2015 09:34

  Jag och djuren har röd dag vila nu på förmiddagen 


Jätteskönt faktiskt 


4 km hann jag trots allt med igår trots det skoviga vädret 


Idag blir lugn dag oxå 


Inorgon bjuder jag mama på pulled pork med sallad o fetabröd


Jag har köpt en öl och barbecuesås ...

Blir nog rätt god smak hoppas jag 


Ska ut i förrådet idag leta bland mina flyttkartonger 

Hämta min stekgryta ...så jag kan ställa den i ugnen 


5 h för mosa in sig riktigt mosigt gött 


Ska kolla lite till vad som behövs ... 

Tror jag har allt i kylen faktiskt 


Sen kanske jag får besök av Bill & Bull mina "kompisar" :-D 


Så jävla roligt! 

Jag har bog aldrig haft så roligt spännande någonsin i hela mitt liv! Jag verkligen lever livet fullt ut ! :-D 


Skratt **** ;-) 


Jag anser mig ju inte vilja visa min naken förrän jag har en ring runt min hals eller finger ...


Så sovrummets mörker i nattens dolda kommer väl till pass för mig nu med nina värderingar 


Privatliv ska ske avskilt från resten av familjen. Och som si gel gör jag vad jag vill ... i min privata atmosfär 

Däremot så är jag inte gift och naken kort samt min nakna kropp vill jag nog spara i ljusets sken till framtida husband ;-) 


Men mitt hem är välkomnande 

Mitt sovrum är väl specificerad 


Jag har olika förhållningssätt beroende på hehe 


Men det känns som saker i min värdwrings syn faller på sin givna plats nu och då blir jag gladare


Privat förblir privat och jag har tillgång till privat.

Privat mörkt dolda mystiska hemliga & framtidens privata samhällsgivna kvinna tillhörande en man och kanske blir äktenskap i det ljusa av det hela privata öppna synliga ...åååååhhh vad allt det betyder för mina värderingar är att 


Utom äktenskap är allt i det mörka mystiken privat helt okey där männen är kvinnans underlydare 

Inom det äktenskapliga är allt i det ljusa och mörka privat helt okey och där jag accpeterar bestå som mannens kvinna 


MEN SER DÄR ÄR JAG INTE ÄNNU! 


FÖRST FASTIGHET SEN DELÄGARE KONTRAKT I BOLAG 

ALDRIG I HEMMET ! Hemmet är kvinnans 100% ! 


Så tills någon tar nig över axeln och tar mig som sin eftwr vågat brottats om saken ... ååååhh jag kapitulerar 


Är männen mina underlydare och ska följa mig och min lag! 


Sen om jag lagar mat ska dom ÄTA ! Hahaha gäller även andra delar som.gäller ätandes .... tomt på tallriken! 


*skratt* 


Förutom gäster utom ptivata atnosfären får dom som min del ac välkomna de till min flock frihet röra och göra lite som dom vill inom ramarna av mina värderingar o norm


Jag som bestäm ;-) 


Så vad skön dag ledig förmiddag ... skönt 


Lite kvar att pyssla ned på efterniddagen och börja med förbereda helgens middagar he he he 


Av Maria Karlsson - 15 maj 2015 07:26

Jag kände redan igår kväll att känsllr tog över 


Precis innan jag skulle gå lägga mig i sängen tog känslan ö er att 


Sååå skönt ...


Grät i sängen igår och funderade vidare om verkligen socialens bestämmelser då barnen var mental skrivna hos mig var korrekt att begära utav mig att flytta till 3 rum o kök då barnen enligt lag har rätt till enskilt rum.


Om jag då som ensam mamma som har barnen varannan vecka förr och varje ledig dag storhelger röda dagar och sommarlov 10å % ska följa lagen för att anses samhällsmässigt vara en god förälder då praktiskt innebar det att mina flickor hade var sitt sovrum och jag fick ligga i vardagsrummet.


Ingen som brytt sig om att jag känslomässigt tagit stryk av stress relaterade närmiljö att behöva bestå dygnet runt i en alldaglig vardagsrums miljö vilket jag nu under 21 månader har ägnat mertalet av dygnets tid inom


Ingen som brytt sig om mig eller mitt mående


Så då jag efter 21 månader fick ett avskilt rum igår ett eget sovrum avsett för avkoppling för alla sinnen ...


Då grät jag ! 


Och när jag vaknade avslappnad på ett sätt svårt förstå ännu

Grät jag


Jag känner känslorna av skön avslappning fyller mina ögon vid denna skrivande stund oxå 


Så SKÖNT få andas avslappnat 


Det är emotionell utpressning anser jag att pressat mig från så många olika håll i Kramfors närmiljö utsätta mig för press och press utan se helheten av mina personliga uppoffringar jag gjort för ALLA andras krav utom mina egna! 


Nu kan jag genom att börja nytt se tillbaka med sorg och gråt och inse hur lite värdefullt min närmiljö ansåg mig bestå


Nu kan jag börja om här i Härnösand och sätta grunden utifrån mina egna värderingar och norm 

Vilket innebär att jag visst har rätt till avskildhet oavsett om jag hade delad vårdnad ptecis som mina barn hade , men det kan aldrig finnas en skyldighet för mig som ensamstående mamma halvtid försaka mitt privatliv för att kommunens socialförvaltning sätter hyreskrav utan att räkna in bostadsbidraget och placerar mig med ekononisk tvång och press i en mindre lägenhet som faktiskt föreföll bli DYRARE i slutändan av helheten.


Jag har rätt till ett privatliv även om jag är varannan vecka mamma och det blir ju ingen skillnad på mitt orivatliv oavsett om jag har barnen hemma eller inte för att miljön är densamma och min säng är densamna placerad i vardagsrummet oavsett om barnen nattetid sover i sina sovrum eller inte 


Jag kan inte bestå avslappnad sova i en säng i vardagsrummet !


Det inser jag ju nu att jag i te kunnat slappna av under sista 21 månaderna!!!


Åååhhh det märks på känslan drt ger uttryck av att kindera fylls med mina salta tårar ...


Det mina "vänner" är att utsatt mig för ekonomisk utpressning med resultatet att jag försatts i daglig press en stress och där resultatet blivit dyrare i slutändan summan för socialen! 


Nu är det jag som är alfa här och mina flickor är mitt blod! 


Då katten är borta dansar råttorna på bordet och finns ingen möjlighet att mina flickor ser Therese som alfahona i deras pappas hem eftersom rangordningen där är pappans värderingar som ska följas och Therese har själv uttryckt sig att därefter kommer Ida före henne ... det är inte så konstigt! 


Jag som är katten i min flock! 

Det är tjejerna som är mössen och det lär ju dansas så jävla extremt i det där hemmet nu då mina flickor blir äldre kommer rangordningen att testast på ett helt annat sätt än hemma hos mig


Det beror på att jag som.har fostrat mina flickor till att ha förebilden av mina värderingar som alfa hona i hemmet 


Det kan intw en flickvän till deras pappa ändra på eftersom det är FLICKOR och deras förebild är kvinnlig.

Therese är given underlägsen i Stefans familj , och det är vad hon berättat för socialen hon uppleveler och jag förstår det.


Ida hon tar efter mig och stiger in som alfahona i sin pappas familj och det är rangordning


Mina flickor är alfa honor dom har samma blodgrupp som mig

O + 


O -  bär högre östrogenhalt än andra kvinnor och då vi hamnar i stress kliver vi rent hormonellt över andra kvinnor och blir lite starkare aggressiva 

Det är forskat just på möss ! 


Ida blrjar hamna nu i puberteten och då Ida får sina högre hormoner med östrogen och högre anknytning än vad Therese genom genetik bär ( + att Therese själv inte har egena barn) då kommer Ida kliva in som alfahona i pappans hem 


Och det är faan inte meningen att en 13 år flicka ska ta det ANSVARET! 


Jag kan nu eftwr flyttat och tagit tillbaka mig själv och min grund påstå att barnen aldrig klivit över min rang i mitt hem


Däremot har jag blivit ekonomiskt pressad och utpressad både av pappan och av socialen och regler lch den rent praktiska effekten av det har pressat mig till negativa symtom.


Nu är jag inte under samma ekonomiska press! Jag delar inte ekonomin med barnens pappa som jag tvibgats till u der tiden med delad vårdnad och socialbidrag.


Jag oroar mig inte längre.


Det är mitt hem 

Och jag har rätt tilm eget sovrum och enskild ekonomi utan dela den med en annan familj via barnen


Jag har rätt att kapa banden till den kontrollen som pappan haft på nig med 50 % via barnen!!! 


Nu är det mitt 100% 

Mitt sovrum 

Och jag är kvinna nog nu ta tillbaka 21 månader utan privat atsmosfär med att kunna 36 år gammal kunna ta tillvara på min kvinnliga fysik och påstå och vet att och hur jag bäst njuter o h utav vad jag njuter av! 


4 manliga händer på min kropp är bara räntan jag tar tillbaka på det ni tvingat mig betalat sista åren! 


Jag är kvinna nog att kunna ta tillbaka mitt provatliv samtidigt har styrkan och självdistansen att kunna släppa kontrollen i 2 mäns mest manliga energier och det är ÄKTA KVINNA! 


Jag låter det bestå som ett MÅSTE för mig för uppnå balans.


Släppa kontrollen och släppa min VAKT 


För var säker att min vaktinstikt inte vilat sen jag flyttade från huset november 2011 

Min kontroll varit allt för HÖG pågrund av närmiljöns stress påverkat mina hormoner och vakenhet på möjlig faror...


Det är inte för intet att det slitit på min kropp flyttat 5 gånger sen november 2011 och är på väg flytta åter igen i augusti


Men ...

Men...


Jag tar tillbaka makten i mitt hem

Jag ger mig själv tid för återhämtning 


Eget sovrum är en del 

 Ta tillbaka min kvinnlighet i dubbel bemärkelse för lära mig släppa kontrollen och vakt på varje liten rörelse omkring mig


Låter det få ta del av mig för alla tidigare år jag aldrig haft möjlighet få bestå som sexuell kvinna 


Ryggvärken försvinner och det är av även medicinsk hjälp

Ryggvärken föesvinner och det är så skönt kunna röra mig fysiskt utan smärtor! 


Det är min rätt som vuxen kvinna efter beslut från tingsrätten där vårdnaden togs från mig 20 mars till pappan 

Att för nig u der en period av obalans och stora förändringar även ägna en liten stund till det mest naturliga i livet 


Jag ger det en period till utforska min kvinnliga sida JAG PASSAR PÅ tills jag får köpa fastighet och starta eget cafe. 

Det finns ingen anledning för nig varken enotionellt ellet fysiskt inte ta tillbaka förlorade år


Jag beräknar detta till augusti ...några få månaders TAKE BACK! 


Bär dörren stängs in till mitt sovrum så är det i te till någon annan att ha med det att göra vad som görs där inne! 

Jag har rätt till ett privatliv och det fu gerar inte om det är mitt i ett vardagsrum! 


Jag försökte under 1 år i Kranfors 

Väntat på tingsrättens beslut och bott likvärdigt här i Härbösand 


Beslutet är taget av tinget 

Och därmed är även det ett avslut på det gamla och början på det bya för mig!


Tyvärr är hyran här 550 kr för hög enligt existensen så jag ska flytta ...men tills dess fram till augusti så ska jag ligga järnet varmt här och ta tillbaka min rätt till kvinna och få en vardag anpassad efter ett behiv av privatliv! 


Så 3 månader eger sovrum = UNDERBART! 



Ovido - Quiz & Flashcards