Alla inlägg under april 2015

Av Maria Karlsson - 30 april 2015 19:14

 

407 kr ! 


Usch vilken fruktansvärd ångest jag har ! 


Ändå bara köpt det billigare alternativet av utbud men ändå


Har egentligen inte råd med det! 


Har för mycket skulder men å andra sidan så kanske jag kan komma ikapp mig med minska skulderna denna månad 


Blir ju inge mera handla denna månad iaf ... 


Promenad 2 stycken idag bara 4.4 km totalt, för kallt ute


Sen kom ju morsan å vi tog en lunch på shopping turen och mamma var snäll köpte 10 kg hundmat åt mig .... slipper jag bära det själv mellan utmarksstigen o mataffären ... 


Sen hem ... promenad sen städa åt katterna och ge alla djuren mat sen vila ....


Efter det lagat middag och nyss ätit 


Lång dag 


Nu ska jag vila 


Samt har lagt i uppljusning av håret 89 kr - 15 kr rabatt 


Tänkte att det är billigaste alternativet för nig än gå till en frisör 

Något nytt där man bara smetar in håret med gele ...och låter det vara kvar ...luktar gott iallafall


Så där sparade jag många hundralappar på håret minsann hehe 


Ska via vad dyrt det är handla !!! 

Av Maria Karlsson - 30 april 2015 16:55

   


KOM FÖR FAAN INTE SÄG JAG INTE KAN KOMMUNICERA DIN ELAKA LÖGN KÄRRING VEM ÄR DU ATT BRDÖMA MIG GÄLLANDE MINA VARNS HÄLSA OCH MITT SÄTT KOMMUNICERA .... PÅSTÅR DU ATT DU ÄR BÄTTRE UTBILDAD ÄN MIG FÖR UTTALA DIG BÄTTRE ÄN DEN BEHÖRIGA LÄRAREN SOM GAV MIG STORT A !?!?!?!?!?! 



DU ÄR EN ELAK MÄNNISKA MALIN SOM LJUGER OM MINA EGENSKAPER UTAN KUNNA PRECISERA OCH STYRKA UTTALANDENA! 


ELAK! 



Av Maria Karlsson - 30 april 2015 16:10

Mina barns pappa lånade upp på saaben 20 000 kr för betala golvet i kök och hall i Stensätter 

Så sen när jag gjorde slut o jag skulle överta huslånen alla skulder som vitvaror 30 000 kr ++ å sådär då gällde även saaben eftersom skulden för billånet även inkluderade 20 000 kr för golvet i huset.


Så min mamma köpte av Stefan bilen som stod i hans fackförbunds lån via jobbet 40 000 kr men bilen var inte värd mer än kanske max hälften av det 


Så mamma sa att jag skulle avbetala bilen vilket jag delvis gjort men skulder har ökat och diverse kostnader som lagning har mina föräldrar betalat 


Bilen har stått i min ägo men skulden har stått i min mammas ägo och det är och varit barnens bil eftersom jag bodde många km från dagis Allt för långt för barnen i småålder gå till dagis 


Så jag har haft bilen för barnen 


Fram tills barnens pappa ansökte om enskild vårdnad och barnen blev mental skrivna där så är bilen avställd


Idag skrivs bilen över till min mamma eftersom jag har skuld på bilen , inte har råd ancända den eller betala försäkringar och barnen inte längre bor hos mig.


Barnens pappa fick en bil av mina föräldrar första åren efter vi köpte huset och den bilen fick Stefan gratis för att jag skulle kunna köra våra barn till o från dagis ...


Mina föräldrar är mycket hjälpsamma ekonomiskt iallafall

Löser problem.som har med Ida o Moa att göra 


Sen så har min bilförsäkring kostat mig dryga 4000 kr / år Alltså mer än vad bilen själv är värd! 


Nåväl 


Nu börjar jag må bättre då jag inte snyltar på mina föräldrar på samma sätt som förut och det är ju rent ekonomiskt min mammas bil och eftersom jag inte kunde fortsätta få csn o studera så kunde jag inte återbetala skulderna och DOM ÄR HÖGA NU 


Bara denna månad flera tusen kronor högre skuld ... *suck*


Inte har jagvhaft ekonomi betala avbetalning på mina skulder dom har ökat ovh min emotionella skuldhög ökat


Så känns bra skriva över bilen på mamma 

Det är hennes bil! 


Stefan blev ju av med skulden han på bilen ...har ju inte kunnat behållit den då halva bilskulden gällande golvet till huset vat fast i bil lånet .... annars har väl han kunnat behållit bilen 


Och jag köpt en ny bil för 40 000 kr vilket egentligen hade varit bättre DEAL för mig då saaben inte var värd mer än 20 000 kr max! 


Dåliga dåliga affärer minsann ... 


Jag har gjort det bästa jag kunnat! 


Äsch så jävulska skönt slippa alla minnen tillhörande den bilen alltså, usch jag vill inte köra en enda mil ytterligare i den BLÄ! 


Just nu är jag fortfarande skylid 20 000 kr + massa andra småskulder till mina föräldrar.


Dock så slipper jag bilförsäkring skatt osv. För det har jag inte råd med på existensen och vill inte heller ha! 


Såärdet! 


Samma med mc der var pappa lån ... men den glädjen var ju kortvarig då jag inte fick påbörja studier i Umeå och pendla med mcn dit upp ... det var bara dra öronen åt sig skämmas och säga att Mamma jag fick inte påbörja studera fast kom in så jag kan inte berala avbetalning på mcn som tänkt och kan snälla ni ta mcn istället för att jag ska gå utan mat då jag måste fortsätta leva på existensen snälla ... då blir jag " skuldfri" 


Så japp mcn den står på pappas verkstad och är isärplockad sen något år tillbaka nu faktiskt ...


Jaja kan väl vara roligt för dom få igen kabske inte pengarna jag är skyldig men iaf värdet av det jag införskaffat mig 


Det har ändå aldrig varit MITT 




Av Maria Karlsson - 30 april 2015 10:41

Avskyr ringa och prata då jag bara hör min egen röst alltså 


Jävla EKO i telefonen ... 


Fruktansvärt irriterande alltså! 


Var nån Annika som svara ...kunde man ju förstå ...jag omringas av anki / anna/ annika osv. ÖVERALLT ...


Så irriterande ... göra sin röst på det alltså ... herregid



Jag sa till att om jag som kund ringer in förväntar jag mig få professionellt bemötande och inte behöva prata och höra mig själv som i ett eko alltså ...


Det är dålig service ! 


Så jag att jag kommer avsluta samtalet för att det är dåkig service, helt enkelt.


Sen var jag ARG känner mig jävulska irriterad nu haha 


Ja inte tycler jag att jag varken har skön röst lyssna på eller är snygg titta på eller något åt det hållet faktiskt ...


Jag tänder ju verkligen INTE på mig själv utan snarare 

Fullständigt tvärtom! 


Usch blääääääää.... 


Irriterande!

Av Maria Karlsson - 30 april 2015 09:54

Morsan alltid suttit hemma


Jobbat med bokföring via A.B mina föräldrar haft


Men mamma får pension då vill nog hon ha sin samma trygghet kvar och ska jag ordna så hon får socialt utbyte 

Får börja lära sig vara bland folk och umgås då måste jag ha ett cafe ...


Mamma alltid stått hemma lagat mat ordnat fika och alltid haft massa besök, köksbordet har alltid varit fullt med folk. 


Och eftersom min mamma är mest van i beteende av det samvandet av socialt är det ju jättebra om min mamma kan ta sin del av pensionen i mitt cafe 


Hon behlver det och pappa behöver få komma hemifrån ha något eget för han är ju en typiskt överaktiv man med gamla värderingar


Bara är så ... 


Därför ska min mamma hjälp mig i mitt cafe ... det har jag bestämt! 


ORDNA! 


Åååååhhhh herregud ... kom på att tänk om jag får en utländsk vlandras sladdis ååååå hela gans släkt ska jag ta hand om oxå! 

Men herregud ! 



Kommer få ha en speciell kassa knapp för släkt rabatt för betala.får ni allt ändå för strömmen el värmen osv. 

Kan bjuda på släktrabatt ... inge mer! 


Ååååhhh herregud vilka storhelger det kommer bli åååhhh my god! Blir ju jobbigt det här för mig haha haha haha 


Nåväl jag lovat ta hand om mina föräldrar om än farfar som sa åt mig ta hand om farmor ... så tror jag farfar anser jag ska ta hand om mamma o pappa oxå, å det cet dom för jag är enda dottern som tjänat minst men givet mest av det jag har ... SÅDESÅ


Nåväl 


ORDNA!



Av Maria Karlsson - 30 april 2015 09:49

Jag vill att min pappa får hjälp att bygga klart sin segelbåt


Pappa har mycket bekanta här i Härbösand inom seglar kulturen 


Och jag tycker synd om min pappa som inte får ledigt komma hemifrån på sin båt


Och om pappa ordnar segelbåten då kan ju mina föräldrar bo i båten på sommarna och stå i hamnen där jag ska ha mitt hus!


Så vill jag ha! 


Nu har jag bestämt det! 


Blir ju jättebra! 


Båtrn får stå i hamnen där jag har båtplats via min fastighet 


ORDNA! 

Av Maria Karlsson - 30 april 2015 07:26

Drömde om barn massor med barn


Drömde om en gymbastikhall utan dörr ut från direkt hallen


Drömde det började brinna och jag varnade alla barn innan elden spreds sig 


Jag drömde i drömmen att jag vaknade och satt mig upp sa "Laban det blir en pojke" ... haha 


Drömt starkt tydligt hela natten och kände mig lite trött imorse 

Men solen lyser ju underbart och mamma kommer hälsar på så därför ska vi ut på stan shoppa ...eller ja mamma ska shoppa 


Jag skulle vilja skicka ett vykort till mina flickor eftersom det är en enkelriktad kommunikation. Då är kontakten inte direkt.

Så blommogram skulle jag vilja skicka 1 ros var åt mina flickor oxå kanske om jag får lite slantar över denna månad har jag möjlighet att ge gåva som bevis på jag älskar dom.


Pappan är dum.i huvve Elak jävel Självisk oxå! 


Men nu är jag orolig ... alltid likadant varje pms ... ska mensen komma eller inte ... jag har svårt bli gravid Ida toh bästan 2 år och Moa över 1 år ... så tror knappast det är nå sann dröm och om det vore sann dröm då skulle drt väl vara tvärtom det oxå betydde en flicka o Mamba var pappan .... eller pojke o Laban pappa Vilken jädra tur jag inre haft fler ... vad skulle det oroas över då .... typ Tiger o tvillingar !!! Herregud ! Hahahaha 


Nämen drömmar man minns då man caknar påverkar ju ens första tankemönster inför resten ac dagen 


Och drömma om barn och eld känns ju emotionellt inte bra jag blir henskt orolig över mina flickor Ida o Moa ....

Brandy och Herr Morris ...som jag kallar dom 2  Så exakt lika! 

*skratt* 


Mina flickor har jag lovat lillasyster men inte direkt kanske nu ...

Äsch jag älskar barn och hade jag haft annan man då skulle vi bott stort hus med cafe åt mig och minst 5-7 barn STOR FAMILJ !


Men ååååå jag bestämt mig för inte ha flera barn och eftersom inte barnmorskan ringt upp mig ändrat tiden sen hon var sjuk så är det inte mitt fel att eventuell preventivmedel uteblev denna månad!


Nåväl nu är jag inte orolig för det men PMS +drömmar man minns o oskyddat sex kan ge viss eftertänksam tankar faktiskt ...

:-D

Ska skvallra till mamma 

Av Maria Karlsson - 29 april 2015 20:35

Kom inte påstå något annat än att det är jag som lärt mina barn matlagning


Trots så liten liten minimal mathushållning genom existens leverne under mina barns hela uppväxt hos mig så har jag ändå alltid haft mina barn med mig i köket.


I Brunne i Kramfors tom.grannbarnen med mig köket och lovar att då det bakades vetebullar på helgen då försvann typ 2/3 av bullarna på några sekunder haha haha 


Varje söndag har jag haft mat o bak dag hemma...


Min äldsta tjej visade sig ha detalj sinne för bakning på slutet och intresset för vilja bjuda på god bakning var roligare för henne 


Medans min yngsta älskar baka snabba kakor o mjuk kakor och älskar dock att ÄTA ... 


Mat ... skiljer sig på flickorna och konstigt nog så har dom alltid följt carandra och då ena systern bara åt köttet så åt bara den andre systern bara potatisen ... haha konstigt nog


Sista året på universitet och i omed överläkare föreläsningarna vi hade via epidemiologi så läste jag flertalet forskar rapporter om. Barn och symtom för överaktivitet som förändrades gällande valet av rätt livsmedel eller kosthållning.


Forskningen visa sockret metabolistiska systemet som är relativt lika i symtom överaktivitet och STRESS syntom minskades symtomen vid kost av socker föda ...pasta , potatis osv. 


Så sista åren hade jag ett system för mina barnveckor hemma där jag la upp planering för se om barnen fick bättre hälsa genom korrekt kost hos mig. 


Men ... sista året mådde nina barn jättedåligt och jag kunde ju inte följa upp måendet varannan vecka då barnen var hos sin pappa. SÅ jag ringde FÖRST int till socialen efter varit hos läkaren med ena flickan. 


Tyvärr sa socialen att det var inte upp till dom medla barnens behov mellan oss föräldrar utan ville jag följa upp mina barns mående på alla vardagar var jag tvungen söka ensam vårdnad. 


Så svarade socckärringarna. Anser deras plikt vore att lyssnat på mig och hjälpt till ur synpunkten barnens nående och MEDLAT 


Men tydligen car det fel av mig ebligt Malin E på socc i Kramfors begära stöd ifrån socialen .... som Malin skriver Löser konflikter på ett sämre sätt! 


Nästa gång Malin o resten skaran vetgiriga socc kärringar i Krsnfors söker jag stöd där ni inte har ett skit att göra eller säga till om ...jag vänder nig åt andra hållet under ytan framöver 


Up YOURS Malin E ! Kommer jag svara om du har åsikter om din egrn åsikt i frantiden ! 


Men hur somhelst så är det jag som introducerat mat o bak lagning till mina flickor. 


Så tråkigt jag inte får dela det intresset längre i vardagen mera ...men som jag förstår får Ida numer stå laga mat själv efter skolan. Duktig tjej som även lagar åt Moa :-)


Mammas jänter STOLT ÖVER ER! 


Älskar er ! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards