Alla inlägg den 23 april 2015

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 21:40

Känns ju inge bra bli påmind 


Känns absolut inte bra efter en dag med mamma 


Det här vart inge roligt alls 


Nä jag är inte på rätt plats trots allt 


Inte alls...


Så här vill jag inte känna uppleva 


Inge roligt 


Usch för söndagen 


Usch för idag 


Hoppas jag får annan känsla tills imorgon 

Så jag kan vara trevlig glad och skapa god stämning 


Men just nu känns inte bra 


Inte bra alls 


Inte alls inte alls inte alls 


Nu vill jag vara fri från dessa lekar 


Fri från mitt förflutna 


SLUTA påminn mig 


Det är inte alls roligt längre hålla på leka med dessa dolda budskap längre


Det är förlegat tråkigt alltså 


Nu fick jag den där känslan att det är mera jobbigt än roligt 


Och upplevs det så då är det inte rätt tid plats 


Nu togs musten ur mig , mamma tar allt för mycket kragt oxå 


Vilken jävulska tråkig dagvdet blev nu ändå trots allt 



Äsch inväntar morgondagen för se om jag kan bli glad Lägga det förflutna bakom mig trots dagens medvetna påminnelse och se om jag kan känna annorlunda inför min andra dejt ...


Om jag är så här distraherad kanske det är bäst att skjuta upp morgondagens träff ändå ... det ska kännas rätt i närmiljöerna oxå för att skapa god stämning 


Får fråga om vi kan skjuta på träffen 



Av Maria Karlsson - 23 april 2015 21:06

Konstigt nog att koden Anna och skepp såsom 

Titanic 


Följt mig under flera år 


Sedan tiden på universitet då vi fick i socilogin spela olika roller hur det fungerar Hur vi trodde sociala samspel skulle te sig som som.under en galen akut situation som på titanic 


Jag fick vara presidentens bäbis ... inte alls konstigt med tanke på att då mitt X i Solle nyss gjort sin Anki gravid ... 

Massa snack om dessa roller o såvidare alltså 


Sen den här låten ... har en båt hon heter anna ska banna dig så hårt ...


Jo 


Näklaren idag heter Anna ( hade min mamma med mig) 


Inser nu att likheterna är alldeles för skrämmande lika med att det oxå låg ett skepp nedanför i hamnen 


Det är för många länkade koder till mig för att jag omedvetet skulle nu vilja köpa fastigheten.


Nej 


Det gör för ont 


Kan väl inte bli mera bannad än vad jag redan blivit och är ...

Budskapen är väl mottagen 


Om jag hade haft bröder då hade väl ni hjälpt mig 

Fått banningen mötas med samma bomerang effekt och minskat påfrestningen mot mig ... efter så många år ... håller den hårt not mig ännu VARFÖR? 


Vad har jag gjort? 


Det är ju jag som är ärlig 


Nej jag känner mig sur ... för att inse att budskapet är väl placerat 


Mottagen av mig och medvetet " hotad" så indirekt smart ...


Klart jag släpper fastigheten ... inte värt det om det redan nu börjats tagits sig in mot min fristad 


Inte värt böket att få sista ordet i denna fejd 

Denna riktigt illa dolda budskapsbärande fejd 


Inte intresserad 


Släppte gamla sex relationer för länge sedan så vadför du som skickar dessa bud inte kan släppa mig likvärdigt 


Hur kommer det sig att all din kraft är fokuserad på mig ? 


Nä dags att vända blad och inse att det finns närmare fiender än så för dig och sker andra saker så länge du enbart kan ge energi till förstöra för mig ...


Förstår inte vad som driver i din bakgrund så otroligt 


Dags sluta nu ... 

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 20:26

Min svaghet är att jag har svårt med avslut 


Vet inte alls varför 


Det är bara så att jag tycker om och kanske tycker om mer än vad som bordes lixom 


Jag är den som ger varje person en speciell plats hos mig 

Det är inte så vanligt att jag gör det och jag känner att jag gärna vill behålla 


Kanske inte alltid på samma sätt men visst på något annat sätt ändå ... vill tro och tror alltid det finns en bra möjlighet 


Förändring är bättre än ingnting 


Alltså jag skäms 

Varför är det så svårt bryta 

Varför snubblar jag så hårt 


Förstår inte 


Jag har två relationer kvar som inte alls gör mig glad 

Men av olika låsta positioner så är det svårt bryta upp 


Vill inte vara taskig men mina relationer i Kramfors behåller sin " tvärtemot" bemötande mot mig ... även min egna mamma 


Det är slitsamt då jag från hjärtst öppet ber henne sluta upp och hon medvetet ändå gör tvärtom det jag ber 


Jag vet att hon är påverkad av samma givare men tycker ändå då min relation med henne byggt sen tidigare långt tillbaka ska behålla samma ...samma å samma 


Har aldrig haft en bra upplevelse med mamma på det sätt att det gett mig närhet eller värme mer än ekonomisk trygghet med boende och mat 


Lite kyligt kan tyckas men acceptera vi alla bär ett bagage med oss ...


Farmor var mera min nära relation även om den med hade sina svagheter 


Det var mina förebilder ...min farmor och farfar ...


Innan min farmor dog sa hon åt mig att flytta 


Det var efter så lång nära kontakt en mycket annorlunda uttalande från henne då hon alltid pratat väl om.bygden Bollstabruk


Något hade hänt sista åren som fick henne sista åren be mig se mig om längre ifrån Kramfors / Bollstabruk ...


Så sant Jag skulle lyssnat då jag sålde huset i Bollstabruk i Stensätter ...jag skulle lämnat Kramfors redan då 


Enda orsaken jag inte följde nitt hjärta och farmors råd var att jag hade 2 flickor som jag då trodde mådde bäst av vara nära sina båda föräldrar 


Så jag ångrar mig idag 


Bättre ta tjuren vid hornen direkt än gå runt som het på gröt under flera år som jag gjorde 


Inte värt väntan 

Inte värt sluta lyssna på sitt hjärta 


Den andra relationen jag vill bryta och försökt åtalet gånger är den till Laban. Vi har ingen kontakt mellan våra träffar och kanske 13 gånger sen november 2013 bara ...inga känslor sa han och han håller sig väl till sin regel.


Tyvärr är det nu för slitsamt för mig behålla den relationen det finns kyla och så finns drt kyla 


För mig då mitt förflutna ännu gör sig påmind genom olika länkar 

Är det svårt blicka framåt 


Behöver och försöker 


Så nu var det avslut men det är som en kokande gryta man tar från spisen .. den fortsätter puttra 


Och likaväl så gör jag Har en svaghet att ha svårt vara kall 

Kyliga kalla enkla avslut är inte vad jag klarar av så bra 


Ska bli bättre 

Jag lovar ska försöka lära mig hantera att BRYTA 

LÄMNA 

GLÖMMA 


Förändra energin till något positivt 


Dessa 2 relationer är  energitagare känslomässigt 

Finns ingen bra balans efter umgåtts med dom båda 


Jag vet ju att ingen av dom prioriterar mig ändå ...


Men ändå .. men ändå 


Så nu ska jag rikta mot nya äventyr och däri medvetet bestämma mig för att släppa å släppa å släppa acceptera och släppa mitt förflutna 


Det går inte få mig vända om 

Jag har inte den kärleken för det förflutna 


Finns ingen positiv kärlek i upplevelserna i mitt förflutna 


Så fina killar som tar över 

Som mina bröder jag bad om för så många år sedan 

Sökte jag något förmer en mening i livet där jag kunde finna min plats 

Kunde finna mina jämlikar


Men tyvärr ...


Har fått en ny trygghet här i Härnösand 

Bemötande som inte är tvärtom 


Kanske jag ibland faller tillbaka i gamla roll och kontaktsökande 


Men jag har nått stora framgångar sen oktober redan jag är på god väg 


Nu är min gamla KK relation avslutad helt 


Relationen till mamma är strikt kylig nivå men den funkar ...får acceptera att allas bakgrund och val är påverkad av vårt bagage 


Jag blir känslomässigt pressad 


Så om jag nu är medveten om att det är så 

Ska jag meedvetet bestämma mig för att förändra det till något som ger mig positiv energi


Stoppa dessa länkar till Kramfors Sollefteå och själv välja framåt 


Nya vägar 


Men jag är långt ifrån i balans 


Det får ta tid  en sorg en vinst på samma gång 


Olika element i vardagen stärker eller försvagar mig och det är då svårt hålla mig neutral


Lätt flr att gråta 

Lätt för att skratta 


Ensam finner jag mig själv och bär viss balans 


Men ännu jobbigt finna samma balans med påverkans faktorer i min omgivning


Vi får se vad som väntar runt hörnet 






Av Maria Karlsson - 23 april 2015 19:56

Alltså jag är ju lite för nyfiken 


Så jag intressant nyfiket började kika närmare på telia säker mobil


Så eftersom jag är lite sur på Laban ååå skulle spärra hans nummer som typ hundra gången i rad haha så såg jag familjekontroll ... tänkte vad spännande 


Så jag knappade lite och sen skulle kik:a lite men fick upp den var inte tillitsfull 


Provade gå in på min blogg å får upp : 


Den här sidan har dina föräldrar blockerat för olämpligt innehåll """ typ något sånt där """ 


Hahaha herregud vad snopen jag blev så jag gick tillbaka till säker mobil och tryckte på inställningar och fick upp nååååå säkerhetskod 



Vaddå kod? 


Har jag kod ? 


Kommer inte jag ihåg haha haha *skratt* 


Hursomhelst så ringer jag såklart supporten och han säger han aldrig mött sådan fråga från en förälder och lite annorlunda :-) 


Men nämner att koden har jag sjäöv valt ...har inget minne av det själv ...skrattar mest åt det hela i telefonen till den trevlige killen 


Han ska ringa mig imorgon förrästen hehe ... snacka om BRA SERVICE hahaha 


Nåväl jag provade min vanliga kod ..och låste upp " barn spärren på min egna mobil " hahaha 


Vilken tur Hur ska det annars bli om jag inte kan kika ... viktigt för mig det ju hahaha *skratt* 

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 18:26

Imorgon ska jag laga middag


Det blir fyllda lövbiffar ( fått av mamma) 


Blir typ som mozzarella ost med typ av soltorkade blandning ( typ pesto) 

Sen kommer det rullas ihop och brynas 

Därefter kommer jag bryna lök och lägga ner morötter som får småputtra med rullarna tillsammans med grädde 


Sen gör jag egna klyftpotatisar salt och olja i ugnen kan blanda i färskakrydda om man vill ...


Till det ska jag bli bjuden på rött vin :-) 


Har ingen aning vad det är för smaker i vinet men kanske funkar trots allt 


Har inte druckit vin på säkert ... 

Säkert ...

Säkert ... 7 år tillbaka MINST ! 


Så hur jag kommer reagera på det vette tusan haha 

Anser mig själv vara mer eller mindre nykterist faktiskt 


Hehe min förre KK Laban han har sprit förbud hos mig ...får inte dricka hemma hos mig inte ... inte heller röka egentligen heller och snusen kan sluta med om det går före relationer ! Anser jag! 


Men nu är vi bara distans kompisar då han själv vill ... tydligen då ringer han då det passar honom och passar det inte mig åker han till någon annan brud tydligen ... äsch 


Nu har jag vandrat vidare ... och har dejt nr 2 med iranske grabben i helgen och då blir jag glad ska bjuda på lite mat ..


Roligt laga mat tycker jag ☺


Av Maria Karlsson - 23 april 2015 18:16

Häftigt 


Låg ett skepp fartyg i hamnen nedanför fastigheten 


Mycket häftigt tycker jag 


Blev bara mer tycka om i fastigheten idag 


Tycker det finns mer o mer känsla i huset ju mer jag är där 


Tror dock jag räknat lite lite fel på djupet i huset kan hända att jag missat 60- 100 cm kortare än jag tänkt i mina ritningar


Suck alltså ... alltid är det något 


Mycket bökigt för mig kunna allting själv 

Inte rätt eller korrekt faktiskt 


Men huset bredvid verkar oxå intressant 


Kanske ska vänta tills den blir till salu 


Bättre undervåning på den som jag kan se utifrån iaf...


Skeppsbron 49 kanske den heter ... tror jag gult hus med röda fönsterkarmar ... den kanske skulle passa mig bättre tror jag.


Nåväl .... åtwrstår se då


Måste kolla ritningarna mina igen och tänka om åter igen *suck* 


Nåväl 



Av Maria Karlsson - 23 april 2015 08:09

Jag bestämt mig


Skeppsbron vill jag ha ! 


Tänker inte ändra min åsikt om det överhuvudtaget och Härnösand som stad är ju helt Underbar! 


Härnösand är en Mia stad! 


MIN STAD! 


Och skeppsbron ska jag bo för jag ska ha en egen båt sen vod hamnen så jag kan spendera sommaren på olika havsutflykter.


Vinter åker jag till Thailand 


Hjälper till idieelt åt simklubben söndagar 


Då får jag ju nästan balans i mitt liv :-) 

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 07:25

Nu snart promenad några kilometer med vovven


Håller på vädra ska snart städa lite 



Sen kommer min mamma och hoppas hon har med sig farmors gamla utestolar så jag har något att sitta sola i desaa varma underbara vår dagar 


Sen ska vi åka shoppa kanske lunch ute 


Därefter ska jag gå titta på fastigheten jag ansökt huslån till på Nordea.


Jag hoppas dom hodkänner det för att det ska ju vyggas en grönpark nedanför mot vattnet med båtplatser o då passar ju min verksamhet alldeles ypperligt jättebra där.


Får jag kundkrets av helt naturliga närliggande angelägenhet


Passar jättebra med uteservering då


Nåväl 


Jag har hela dagen bokad alltså ...

Ovido - Quiz & Flashcards