Alla inlägg den 16 april 2015

Av Maria Karlsson - 16 april 2015 20:34

Nu är jag glad 


Ska laga persisk mat imorgon kommer bli jätteroligt 


Så nu har jag läst olika persiska grytor och det är ganska lik min stil på mat 


Jag brukar inte dock ha syrligt till kött utan kyckling men visst jag ska prova något nytt på mitt sätt men ändå hålla mig till utgångspunkten av smaker


Sen riset då ... jha det vart ju helt plötsligt jätteroligt läsa ommhur man kan koka ris ... på diverse andra sätt 

Ganska likt mitt sätt jag varit på G viljat göra men inte kommit längre pågrund utav vad jag trott ska vara enligt recept


Såååååå nu jämarns pannkaka alltså hehe ska jag laga persisk mat så denne grabb får matkoma och rullar fram sen ;-) 


Minsann ... 



Av Maria Karlsson - 16 april 2015 13:27

 


Helt plötsligt igår kände jag mog väldigt utmattad lixom trött genomtrött men glad så tittade på mina fötter och insåg att stortån var alldles mörklila så började röra  på fötterna men den mörka färgen satt ännu kvar ...sen efter ett tag fick jag lite röd färg i det blåa och toppen på tån blev ljus 



Men syns ändå lite på denna bild lite av den mörklilafärgen på min stortå hahahahahaha


Varm fotdusch och par varma mjuka tjockstrumpor så blev allt bra igen lite snurrig huvudet var jag ju men tog en sockerbit ett glas vatten så somnade jag sedan skönt i morgonrocken under täcket hihi 


Jha på tal om tår 


Skulle behöva klippa kaninernas klor igen ...så tråkigt att inte mina barn är här kan hjälpa mig 


Ska fixa lite åt kaninerna lite kyligare i luften så jag får ge dom större dos av mat o frukt och hö idag ...


Bara vila lite en stund i sängen 


Innan jag tar mig ut i kylan förfryser mina småtår


Hahaha 


När jag inte kunde gå och åkte akut in på sjukhus 


Landstinget vårdcentral läkaren sa det var öppet diskbråck

Sjukhuset sa jag kunde åka hem att det inte fanns anledning oroa sig och andra huvudläkaren på avdelningen sa jag inte hade några problem alls 


Men fick ändå åka kolla nervimpulser i låren i Sundsvall... mycket sjukt tycker jag 


Usch så dålig jag var då i mina fötter och ben och inte kunde gå


Hursomhelst fick jag taktilstimulering innan hemfärd av en sköterska på fötterna ... åååååhhhh det var så underbart skönt 


Det är absolut det skönaste underbaraste massagebjag någonsin fått ... läkaren sa jag skulle få massage också av sjukgymnaster vilken jag ville men så fungerar inte högkostads skyddet ... så när jag efter bott hos mina föräldrar kom hem fick jag inte alls massage för det ingår inte i sjukvården ...


Inte betala existensen min massage 600 kr per behandling och så jag fick allt överleva utan behandling = inga slantar = ingen behandling.


Krassa verkligheten. Skitsjukt idiotiskt! 


Så jajaja blåa ben och blåa fötter är jag van vid ... konstigt bara att stortån bara var jättemörklila ... bara den ...känns lite konstigt idag oxå i fötter o ben men jag tror det är flykt beteende stress som sätter sig i benen.


Efter läst breven från åklagarmyndigheten så producerar min tanke enorm utsöndring av FLYKT och sätter sig som gifter i musklerna då jag inte promenera ur det ... 


Så får väl vara lite blå då 


Det är det värt om det ger mig friheten ☺till eget liv :-) 


Fast nog behöver jag en semester 

Vill och behöver en riktig semester mrd mina flickor till en sandstrand med en drink i min hand och en massör ...


Har faan inte haft någon semester aldrig en äkta riktig


Kanske kommer i framtiden 


Nåväl blåa fötter 

Kanske är hjärtat som slutar pumpa syret runt min kropp 


Hjärtat har sorg 

Min kropp visar det 


PRESSEN från Kramfors 


Skulle inte förvåna mig om det visade sig att drt är socialen själva som förföljt mig dessa år ...

Med tanke på vilka brudar som singel lever i Sollefteå och förmodligen påverkad ac sitt egna privatsexliv genom kanske dejtat samme man ....sommjag dumpade! 


Jag är ganska säker på att iaf en av Kramfors brudarna hamnar under den kategorin ...


Får väl se hur deras flyktbeteende på HOT ter sig 

Får se hur länge deras kroppar hänger på leva i en pressad vardag styrd och kontrollerad.


Vi får se 


Grabbarna kan väl leka tillbaka lite skapa obehag som för mig

Grabbarna kan väl utgöra likvärdigt hot följa efter skapa osäkerhet och en lögngivande ryktes spridning allmänt om dom själva som de gjort mot mig 


Står får höra i matkön på Konsum att jag är olämplig förälder 

Av en soccarbetare själv pratar med sin dotter högt ! 


Försök gå hem själv efter höra sådant på stan! 


Får vi se hur ni skulle må själva inte ens känner igen mig men prata högt allmän plats om mig kan ni tydligen! 


Sprida osanning men vem.vet ... det är väl nå eget självuppskattning kring er egen betydelse ur ert sociala roll placering på ert arbete som utgör en hävadande rang mot mig


Så enkelt för er prata om mig skriva osanning om mig när ni inte ens kan identifiera mig bredvid er !!!


Få se om vi vänder på steken här och ni hamnar i samma situation hur länge ni överlever 


Ni har just minskat min tid på jorden med flera år efter denna utpressande upplevelse  psykisk utpressning faktiskt 


Och det är forskat att stress långvarig press minskar hälsan och därmed livslängden ! Ni har minskat rätten till mitt liv att få leva ! 


Det är tillomed anser jag vållande till annans förtidiga död ! 



Av Maria Karlsson - 16 april 2015 06:11

Idag blir det torka fönster 


Kan vara en bra påminnelse att rensa lite för se framtiden lite tydligare


Blir konstigt så att man ser med andra ögon då man ska få besök 


Osäker lite otryggt tänker att boendet ska färga killens uppfattning om mig ...

Vilket det faktiskt delvis gör helt ärligt men jag är inte alls mitt boende, det här är ju snällt bara en tillsvidare lösning.


Men ändå kan ju KÄNNAS bättre städa lite så känns bättre haha


Nu när solen lyser på fönsterna och mina innekatter står med nosen på glaset blir det fort dammigt och märken som syns så tydligt.


Så får bli dagens uppgift - STÄDA 


Jag påbörjade ju i tvättstugan igårkväll så kan väl fortsätta idag


Blir skönt ändå sen i helgen då 

Få besök hemma , för har inga slantar åka iväg eller ta en fika på något cafe inte ...så blir nog mysigt dejta en Iransk grabb haha


Spännande ååååhh jag tycker ju själv att jag har bra smak på grabbarna så ;-) 


Så ... blir det ... får släcka mina blödande sår 



Av Maria Karlsson - 16 april 2015 05:32

15 april var sista dagen för överklagan.


Jag kan inte överklaga


Det finns inge mer jag kan lägga fram som någon tror på


Jag menar barnens pappa har ju svarat JA på alla frågorna som hade betydelse för barnens mående och upplevelse hos honom.

Det barnen berättat för mig var också det jag förhörde pappan om och anledningen jag ville ha ensam vårdnad.


Åklagaren bryr sig inte om dessa nya uppgifter om att han erkänner flera punkter.


Så vad ska jag överklaga? 


Att det för mig känns helt bevisat att någon vill mig illa och spelar ingen roll att det erkänns för rättväsendet bryr sig inte, faan inte ens advokaten jag hade tittade ordentligt på materialet om misshandel barn och egenmäktighet. Inte ens socialen som jag ringde till före allt det här! Inte ens dom! 


FUCK YOU ! 


Får aldrig tillbaka mig idiot! 


Kommer gå min väg fram oavsett vad du försöker med!


Finns det ett gäng på ett område 

Finns det ett annat gäng på ett annat område


Det är ju bara sätta HÅRT mot HÅRT 


Så vad ska du göra när jag finner tröst i en annan mans famn?


Vad ska du göra då en annan man håller om mig nattetid ? 


Och mina killar blir ju bara bättre och bättre för mig, ger mig styrka tröst och närhet. Något någon i Kranfors tydligt vill ta ifrån mig... SO WHAT! 


Jag fann friheten , jag tog mig loss och saknar mina flickor såklart.... tror ändå i mitt hjärta att då locket läggs över en himlastormande kokande gryta ... kommer det att börja pyra ut runt lockets kanter ...det är bara invänta kokningens punkt.


Jag är inte där och kyler känslorna längre ... det kommer koka över, hoppas bara inte att mina barn blir allt dör tyglade under väntan än fram tills dom blivit nu.


Så fuck you Kramfors 


Fuck you mannen där i det förflutna 


Så får lägga band på mina blödande öppna sår får en ny man hålla om min sköra trötta ledsna kropp


Hålla om mig tycka om mig och stanna upp rusningen en stund.


Tanke

Känsla

Genom min kropp 


Försöka upprätta balans 


Bra mycket mer tillit i den närheten än den jag tidigare haft


Härligt

Spännande 

Mysigt 


Små steg fram till en ny framtid 


Ändå kommer jag tänka på att jag inte överklaga 


Det blir dagens enda tankar och funderingar 


Jag gillar inte lek med så allvarliga konsekvenser att pressa mig så medvetet som Kramfors gör med så allvarligt som med 2 flickors enda enda uppväxt


Kan vi inte låta göra samvärdigt mot socc kärringarnas familjer i Kranfors 


Kan vi inte låta deras barn och barnbarn svettas lite ...


Vi gör så tycker jag 


Ingen skillnad alls det är lika elakt genomfört mot mina flickor

Så det ska ges igen ! 


Sen träffar jag en ny kille sommfår trösta mig hålla om mig och visa det finns annan närhet som är mer tillitsfull och trogen


Ärlig 


Kanske jag slutar blöda så inom mitt hjärta 


Kanske då jag kan återfå krafterna som rättsväsendet tagit ifrån mig


Snuten gör inte ett skit 

Lägger på telefon i örat på mig .... 

Skrattar väl åt min rygg då jag gråtandes går därifrån


Förminska mig gör ni i besök 

Beskriver mig som en dålig människa 

Inte trovärdig 


Vem är ni att göra egna bedömningar 


Jag hatar snuten 


Det är en social rörelse mes egna värderingar genom sitt sociala nätverk även där inom


Inte alls objektiv eller följer lagen 

För då skulle dom fullgjort lagens rätt och lyssnat på mig 


Inte bara lagt mig åt sidan som dom gjort 


Tillomed snuten ... jha så fungerat det 


Tror mig mera på förlita mig på gängkultur i frantiden

Där moral och värderingar är grunden till hur man ger bemötande och där inte allt bygger på en yta 


Jag vet ...jag söker mig nya vägar 


Vägen är inte lagens väg för lagens väg följs inte !!!!


Så då tänker jag spela nästa match på samma villlkor


Du mannen Göteborg ska brinna , du å din släkt! 

Du har dina kontakter där jag kommer söka mina i motsatt riktning så får vi sedan se då ... 


Du har fiender 

Jag får nya vänner 


I krig är allt tydligen tillåtet det är bara beroende på paketeringen


Här i Kranfors paketeras det minsann 


Så då gör vi likvärdigt vi med  PANG på bara ! ;-) 





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards