Alla inlägg den 17 april 2015

Av Maria Karlsson - 17 april 2015 12:08

    Börjar med degen


Den ska jäsa 


Bakar eget mat tunnbröd 


Sen ska börja med grytan för den blir godare ju längre den får stå puttra


Nötkött grytbitar ( fått av mamma) 


Tomatsås 


Lök 


Buljongvatten


Äpple 


Röd grapefrukt 


Gurkmejram


Sen abourgin saltad i ugnen tillsammans med tomathet sås i örtkryddor 


Kan blandas med grytan


Sen koka ris 


Efterätt bli saffranskaka med vispad grädde och röda vinbär

Av Maria Karlsson - 17 april 2015 09:19

Jag kommit på att 

Istället för gå runt tycka synd om mig själv för det jag inte är 

För det jag inte upplever som normmi Svensk kultur 


Är jag faan så jävla bäst i synen av annan kultur! 


I annan kultur är jag inte misslyckad utan tvärtom 

Helt jättebra som jag är 


Att i Svensk kultur ha kärriär 

Jobb 

Ett sexuellt attraherande utseende 

Vara socialt utbytlig 

Och mera ytlig mamma än närvarande mamma 


Där anses jag inte uppfylla kravet för att en svensk kille ska tycka om mig i den paketeringen


Mot mina systrar är jag svarta fåret 


Men vet ni vad ;-) 


Jag är helt perfekt för andra kulturer 


Jag är hemma 

Tar hand om hemmet 

Barn 

Lagar älskar laga mat 

Älskar skämma bort 

Ta hand om 

Ingen egen inkomst utan i det beroende av


Aldrig varit gift 

Och mina flickor över 8 år bor hos sin pappa 


Alltså .. 


Och pågrund av att jag har rätt som kvinna lämna barnens pappa då hanninte tillgodogjorde mina behov sexuella såna 

Har jag rätt att lämna ...


Så FUCK jag är ju en himlans godbit för den kulturen där en äkta kvinna bär sådant leverne ...


Jag är inte totalt misslyckad ändå beror bara från vilkas ögon som ser på mig! 


Och då byter jag ögon mot mig bara ! 


Så jag är BRA 


För annan man att se mig som perfekt 

Där andra ser mig misslyckad 


Finns bra med det dåliga 

Det går förändra 


En KÄNSLA 


Känsla som svenska män ger mig är slitsam 

Känslan som utländska män ger mig är givande 


Så inte svårt för mig att välja längre


Lika dålig 

Lika bra kan jag vara 


Ur vems ögon bara som ser 


Sååå jag ska använda svenskarnas sämre sida om mig 


Ägna kvällen åt skämma bort , ta hand om och göra det jag är faan bäst på och det är prata surra skratta bjuda på mat och skapa en känsla där tycka om är viktigare än hur det ser ut.


HA! 


Jag har en dejt ! 


Fina killar dessa mörka hingstar alltså ojojojoj hahaha

Av Maria Karlsson - 17 april 2015 07:43

Jag ska byta bostad 


Från en 2 rum o kök till 1 rum o kök 


Det kommer bli jättebra 


Känns skönt att dessa 400 kr numera som inte existensen betalar kan jag lägga på annat än extra hyra.

Jag kan handla saker till mina barn och skicka det till dom 1 gång per månad ...det är mera motiverat än ha ett tomt sovtum med barnens saker o kaniner.


Så jag har förklarat för barnen att jag måste ta bort alla deras saker och kaninerna.tinget anser dom bor hos pappa och sålänge tjejerna själva vill gå i Kranfors skolan då har dom valt.

Och jag måste anspassa mig för reglerna och där är maxhyra 4500 kr ... för 1 person.


Det är bara byta boende! Jag hoppas få bo kvar här på Utmarksstigen för det är bästa lägenhet jag haft 


Men vem vet 


Det spelar ingen roll det är bara tillfällig lösning 


Och vad gör det ... jag ligger likvärdigt i en 2 rum som i 1 rum och gör sig i mörkret ingen skillnad för bra sex! Haha 


Kan ha sex vart faan som helst för den delen har boendet och ytan ingen betydelse 


Det är KÄNSLAN 


Så byte av boende till 1 rum o kök väntar samt att jag nu inte längre har aktivitetsstöd så blir helt försörjningsstöd enbart framöver 


Konstiga är att med barnen var jag mer ekonomiskt självständig 

Med bostadsbidraget osv .


Nu när jag är ensam utan barn är jag mer i behov av högre stöd ekonomiskt än då jag hyrde 4 rum o kök egen villa samt hade barnen hemma... då betalade socc i Kramfors 4-5000 kr bara nu i 2 rum o kök ensam utan barn betalar socc 6-6500 kr !!! 


Och utan aktivitetsersättning höjs behovet till 9500- 10 000 kr i månaden.


Så ny bostad inväntar så jag ska väl börja åter igen packa ihop mina saker igen ... 


Men vaddå jag sover likvärdigt i samma säng oavsett vart den står och lika ensam är jag oavsett så kan väl dela med mig av min säng oavsett vart jag bor 


Kom å ta mig bara hahahaha *skratt* 


Jag har inget att sätta emot ändå jag är helt kvinna nu och därmed möjlig hel mans kvinna 

Inte delvis 


Så för all del min kropp är numer mannens kropp och inte delvis 

En moderstillhörande kropp 


Så jha det ska ju bli intressant bli öppen snäll och mottaglig nudå


Har ingen familj att ta hänsyn till mer än mig själv 

Och däri saknar jag tidigare upplevelser som kvinna mot en man


Faktiskt 


Och min ljungfruhet tog killen i Sollefteå ifrån mig så har inte heller det att bespara mig inför framtiden 


Det är bara öppna upp nudå gå över från mamma vardag till kvinna vardag och vad allt den sociala samhälls normen förväntar sig av mig iklädd den rollen 


Så blir en tid framöver nu tills jag fått ordning på mitt hem mitt hus och mitt jobb att leva ut en gömd önskan om drt mystiska 

Det dolda 

Det mera passionerade sidan av mig själv


Fått en bra start här i Härnösand inom det området och hoppas väl då på en fortsatt stark vind framöver 


Sen kanske jag får tillbaka mina flickor och kan ännu bättre bestå som bollplank

Av Maria Karlsson - 17 april 2015 07:09

Bestämt mig för att inte sitta kasta sand längre 

Att möta myndighetspersoner i Kramfors som kastar sand från en sandlåda 

Är inte jag intresserad av och jag har tillräckligt med förstånd för inse att jag aldrig kan byta ut sanden mot något annat 

Varvid uttrycket leka sandlåda " 


Nääää fortsätt ni socialen i Kramfors med det för jag vet som delvis fengsui diplomerad buddist att i den sanden växer inga blommor 


Inte några av mina blommor iaf för jorden är inte bruklig 


Går inte samsas i sanden för jag trivs inte med den utgångspunkten


Så sitt där själva kasta sand på varandra


Drömde min Moa kom kröp tätt intill mig som hon alltid gjort 

MIN MAMMA! som Moa alltid förklarat för alla runt henne och satt sig i min famn kramats massor.


Drömde hon sökte mig och gömde sig under inom mig men elaka advokater ljög och skrattade och ljög och tog henne från min trygga famn


Kanske en dag sanningen kommer fram 

Kanske en dag 


Jag känner i mitt hjärta mig sorgsen och jag känner mig svag

För att jag har inget hem att lämna sandlådan för att hitta bördig jord är inte så lätt 

Allra helst inte då jag är i behov finna ett hus och få banken att godkänna min affärside och finansiering


Jag har samtigt ett behov av få under tiden stärka mig och inunder ytan på mig som inte mamma utan kvinna finns ett visst nyfikenhet på det okända mystiska 

På allt jag inte vet kan eller sådär och däri eftersom jag träffade mina barns pappa vid 16 år gammal jag var tills 28 år , kanske jag ska ta vara på möjligheten under tiden för godkänd affärside att söka upp mystiken och det okända och träffa nya kulturer.


Så i väntan på mitt hem kanske jag kan ändå se fördelarna i att få möta dess mystik ... delvis redan fått en halv resa som kvinna men en hel resa kanske är menat ...vad vill ödet egentligen?


Om jag är trevlig snäll och öppnar min nuvarande situation naket fritt och lär mig acceptera det då kanske jag får uppleva helt nya underbara minnen som jag vehöver som verktyg att senare använda i den brukliga jorden.


Jag kanske måste slänga bort gamla verktyg för skaffa nya inför framtiden.


Kan vara så har ju redan fått 2 nya verktyg inför framtiden och jag är så tacksam


Så vad gör det om jag tar igen lite av min tonårstid nyfikenhet nudå hos grabbar

den förbereder mig ju bara inför framtiden en framtid som kanske en dag behövas mina nya färdigheter


Det är inte lätt 

Det är gabska svårt att bryta upp och tänka om 

Framförallt från tanken och pratet gå över till handling 


Så en sak är säkert och det är att SEX som kvinna utan barn 

Är faan så häftigt det bara kan bli! 


Jag har inte kunnat slappna av eller kunnat bestå som sexuell kvinna tidigare och mycket pågrund utav att jag befunnit mig i en modersroll där sexuell aktivitet ibte alls är prioriterad överhuvudtaget


Sex för mig har varit för att mera killen ge mig energi så jag i min tur fått mer kraft vestå sedan med min  energi till barnen


Men santidigt inte tillåtit killar haft sex med mig för att det inte passat in som mamma ligga runt i en faniljemiljö


Så i väntan på livet mina 2 liv ska jag nog försöka göra det bästa 

Och uppleva mig själv som kvinna och ta tillbaka 16 års ålderns frihet att nyfiket prova sig fram osäkert 


Det är kanske en möjlighet tills banken svarar JA att jag stillar min nyfikenhet och vågar gå från skämt ord till skämt handling 


Inte alls van vid att möta killar som kvinna ensam kvinna ... 

Det är svårt jättesvår identitets förändring och bemötande och leverne 


Men jag tänker ...what the fuck! 


Nu KÖR VI PÅ! 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards