Alla inlägg den 21 april 2015

Av Maria Karlsson - 21 april 2015 13:23

 

Sista åren har pluggat vetebskaplig forskarfakta ... dag ut och dag in 


Enda jag varit är mamma 50% 

Student 50 % 


Ingenting däremellan 


Att leta fakta är jag bra på 

Uppslkande fakta i forskar rapporter ännu bättre 


Men det här andra den mera romantiska sidan har jag aldrig i mitt liv upplevt 


Så det ska bli bra övning att faktiskt varva ner hemma och läsa romaner om passion erotik och kärleksspel 


Allt det där jag offrat min tid för bara för att ge mig o mina barn en bättre vardag med ekonomi och bra tjänad uppehälle o arbete


Enda jag är jävligt bra på är prestera svart/ vitt 


Tydlig

Nogrann

Snabb 


Detaljrik och med ett brett spektrum


Nååååå hur i helvete ska jag klara av sitta läsa detta 

Första gången i mitt liv jag läser en äkta roman 


Aldrig haft tid för det förut 


Ska alltid vara första gången för allt ...


Så gratis oxå eftersom jag inte har pengar till unna mig saker utöver de mest grundläggande behoven


Nååååväl vi får se om jag klarar att koncentrera mig på en bok för att jag är så disfuktionell så klarar inte ens av titta på tv nuför tiden...


Vi får se 

Av Maria Karlsson - 21 april 2015 06:13

Polisen i Kramfors sa att mina polisanmälningar mot barnens pappa inte skulle hjälpa mig få vårdnaden


Poliskonstapel Bylund fråb Kramfors sa att min jättejobbiga relation till pappan via barnen och mina jobbiga pressade situationer inte skulle bli hjälpt av fortgå polisanmälan och ge mig vårdnaden.


Socialen sa till mig att då dom får in anmäl ingar så begär dom att båda vårdnadshavarna skall delta på mötet men ingen möte som skett via min polisanmälan om vårdslöshet/ misshandel mot barnen. Trots att pappan erkände det på huvudförhandlingen och även svarade att allt jag uppgett till socialen i Kramfors var sant.


Men socialen i Kramfors dom har sopat allt det där under mattan och inte ens i utredningar förklarat att det fanns dessa anmälningar före den anonyma personen ringde in om mig.


Det är mycket fult av socialen i Kramfors ljuga som dom gör och då jag ställde frågor till M.E via telefon på huvudförhandlingen ljög hon kring att hon aldrig skickat brev hem till mig om att jag skulle söka umgänge trots att barnen var mentalskrivna hos mig! 


Trots att pappan erkänner sig ha asperger är fet tydligen jag som har psykiska problem ? Mitt svar på det blir att ALLA mammor som inte kan ha normal socialt kommunikativt utbyte normalt utan hela tiden anpassa sig efter pappans förmågor utifrån sin symtom bild orkar man inte så mycket som kvinna sen 


Det blir efter 20 år med pappan att man bär det ytligast och det färgar av sig mot alla andra killar i ens omgivning. Och allt vad det innebär. 


Men trots det anses pappan vara bättre vårdnadshavare.


Hur det blir med den känslonässiga utvecklingen hos mina barn om man nu tycker jag har problem ÄR det ingenting mot hur det kommer påverka mina barn i den vaedagen alltså.


Mitt mående är ju direkt utifrån min tidigare närmiljö och har ingenting med mitt egna att göra , så hur faan kan dom med all fakta placera mina flickor i just den sämre närmiljön och hur faan kan socialen anse att asperger är bättre närmiljö än den med mig!


Dom är dum i huvudet och om dom trodde sig socialen och tingsrätten att jag skulle kämpa på distans med upprätthålla samma gamla beteende med att ta emot barnens känslor och prata känslor som en vädringslucka för att barnen ska må bättre under tiden och uppväxten hos pappan svarar jag : FUCK NO!


Jag sa det på tinget att jag vill INTE anpassa min vardag för alla situationer i pappans hem och vardag som barnen upplever och jag anpassar mig tar emot känslor och stärker svagheterna.NEJ ! 


NEJ! 


Blir inge ungänge ned mig så länge barnen bor hos pappan för enda jag kommer få göra är ta emot barnens känslor och sedan slits jag itu över att behöva släppa iväg dom till samma närmiljö igen. 


NEJ faan fuck ! 


Varför skulle jag bli ännu mera styrd nu av pappans leverne av att barnen bor där heltid och jag mentalt ännu mer slits itu pressad ? 


Det var ju därför jag sökte ensam vårdnad! 


Jag tänker inte hjälpa pappan mera med habs svagare sidor utifrån sin asperger till hjäkpa barnen prata av sig till mig om sina känslor. Varför ska jag utnyttjas ännu mera ? 


Är inte jag värd få vara en mamma själv utan att sopa rent för andra vuxna? 


Utnyttja mina kunskaper gör ni utnyttjar nin anpassningmöjlighet i sociala relationer gör ni! 


Ni känslomässigt utnyttjar mig och min hälsa Utpressning till fet mest maximala är cad ni gör mot mig.


Jag är numer 100 % sjukskriven för emotionell utmattning! 


Ingen som tror på mitt ord

Ingen som bryr sig om mig 

Ingen som anser jag är värd mer än så här 


Pressa mig 

Utnyttja mig 

Utpressa mig 


Det är vad ni gör ! 


Enda jag kan göra är skydda mig själv just nu

Och då måste jag bryta all kontakt med mitt förflutna.


Ni är elaka ! 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards