Alla inlägg den 13 april 2015

Av Maria Karlsson - 13 april 2015 15:43

     


Av Maria Karlsson - 13 april 2015 13:03

         


Av Maria Karlsson - 13 april 2015 11:19

Ringde på min mobil imorse 


Tittade på numret och insåg det var från pappans hemtelefon 

Jag FRÖS slutade andas ! 


Vem ringer mig? 


Pappan som är elak mot mig? 

Hans sambo som använder mig som syndabock för sitt hemförhållande 


Eller mina barn

Ida? 

Moa? 


Ska jag svara ? Åååååhhhh känner känslorna storma inom mig


Vågar jag svara ? 


Får jag på käften då?


Är det pappan igen som manat något mot flickorna och 

sedan överför flickorna pappans åsikt mot mig? 


Är det så? 


FÖRNUFT...vad har tingsrätten bestämt? 


Barnen har sitt boende hos pappan och boendet

Alltså helt ansvar för flickorna.


Det är enbart flickorna som kan länka pappan mot mig.


Vill jag ha en länk till pappan? Svar : Nej!


Tingsrätten anser inte heller barnen är i behov av mig 

Inte mer än vad barnen är i behov av sin pappa 


Mitt val blir att inte svara! 


Jag sökte ensam vårdnad för få möjlighet att börja om 

Ett nytt liv där inte mitt förflutna påverkar mig


Jag sökte ensam vårdnad för skydda både mig och mina flickor från en närmiljö som barnen berättat för mig är känslomässig tung och pressad.


Om jag fortsätter anpassa mitt liv efter pappans hemförhållanden och måenden i hans relation sär det är vardag betrakta mig som orsakennoch syndabocken ( istället för se sina egna svagheter) kommer jag bli ännu mer utnyttjad än tidigare.


Om jag tullåter barnen ha kontakt med mig exakt som förr 

Dela sina känslor till mig kommer jag att hålla mina barn flytande och pappan kan fortsätta sitt beteende.

Jag är livremmen mina barn haft och jag har anpassat mig under så otroligt många år. 


Så ska jag svara ? 


Nej. Nu är det tingsrättligt bedömt att barnen har det bättre hos sin pappa. Och då får oxå han ta emot hela paketet och inte länka via barnen känsloupplevelser mot mig! 

Mår barnen dåligt nu är inte jag deras livrem och jag accepterar inte finnas för hans relation med sin sambo eller som syndabock för barnens beteenden.


Om jag tillåter barnen använda mig som en dörrmatta kommer pappan länka och pressa mkna barn för styra mig och mitt mående. 


Det är STOP med det nu.


Lös era problem utan mig, nu får ni skaffa en ny syndabock och sluta prata illa om mig i för barnen så att dom ringer berättar om hur slitsamt jobbigt det är att sitta emellan ta emot de vuxnas åsikter. Eftersom.barnen bor där är dom beroende av att ställa sig positivt inför relationerna hos pappan och därav är det jag som får ta SMÄLLARNA 


Lättare ringa förmedla vuxnas mående mot mig än ställa sig emot pappan där dom bor på heltid. 


Förstå mig rätt 


Om jag är tydlig 

Sätter min gräns för mig själv NU 


Och den länken till pappan vill jag INTE bära 


Då kommer det att bli tydligt även för barnen och upplevas 

Varefter vilket betydelse min livrem haft


Men även via min gräns lär sig barnen rätt och fel

Barnen mina flickor lär sig att kunna själva en dag dra en tydlig gräns


När den gränsen är tydlig för mina barn och förlustens berydelse blir påtaglig är den svart/ vita uppenbarelse korrekt enkel förstå


Pappa har egen familj 

Mamma har egen familj 


Vi bor hos pappa

Inte hos mamma 


Vi är en egen familj hos pappa , mamma är inte en del av den.


Vill jag vara en del av pappas familj? Mår jag bra utan mamma? 

Det är dom frågorna som kommer behövas svaras på från mina flickor och också det som kommer bli en del av deras identitet.


Pappan kommer aldrig vara en del av min framtid.

Var så säker jag är 36 år och 20 anpassning av mitt mående är tillräckligt för kunna bestämt.säga NEJ! 


Nej! 

NEJ! 


Ida och Moa ni är en del av mig 

Vi har andliga band 

Vi vet precis vi känner av varandra och har alltid gjort 


Jag tvivlar inte alls på min modersgrund hos er 

Den är så otroligt väl grundad och i HJÄRTAT 


Ida och Moa älskade döttrar mina flickor mitt liv 


KÄNN I HJÄRTAT 


Jag finns i era hjärtan ! 


Vill ni komma mig är ni alltid välkommen. 


Jag är ledsen men ni kan inte få mamma och pappa att leva tillsammans igen den familjen ni önskade från mig i en restaurang i gamla stan juni 2014 den kan ni inte få tillbaka.


Finns många familjer och nu är det bättre familj för er hos pappan och hans sambo. 


Mamma.har inga pengar 

Jag har inget HEM åt er 


Ska försöka finna ett nytt hem och då mamma har jobb och ett nytt hem då kommer jag att ta kontakt med er igen och fråga om ni saknat mig som jag saknat er om ni vill dela resten av era liv med mig. 


Pappa kommer inte få följa med på min resa in i framtiden.


Han har egen familj han valt själv med sin nya sambo.


Jag har bara min kärlek och mitt HJÄRTA för er 


Enligt socialen och tingsrätten räcker inte kärlek för ge er ett bästa boende och vårdnad.


Så ledsen att jag offrade er trygghet för att andra barn skulle få lära sig simma och jag offrade er trygghet för att driva enskiöd firma och tappade min egen ekonomiska trygghet.


Förlåt mig.


En dag kanske ni förstår att känslor och kärlek och HJÄRTAT 

Skapar ibland såna situationer...där intelligensen inte bär betydelse. Jag tror att jag kansle räddade ett liv genom skapa vattenvana gos dessa barn och ge grund för att klara sig i djupt vatten. Kanske en dag ni möter dom.barnen och dom.minns mig och det i sin tur ger er vänskap på ett helt annat plan. 


Det är oftast det som inte kan mätas som betyder något i livet.

Kärlek går inte mätas men om den gick att mäta vore den mera än hela universum och mitt liv sig självt 


Så mycket älskar jag er Ida och Moa.


Så låt pappa nu och hans sambo ta över min roll som känslomässig trygghet och lös era närmiljöers uoplevelser inom er egna familj. Det är så som det bästa kan växa fram.


För det måste jag sätta gräns att så lä ge ni påverkas av pappans närmiljö kan inte jag vara medberoende eller indirekt finnas för er längre. 


MITT HJÄRTA ÄLSKAR ER ÄVEN OM MAMMA ÄR LITE TYDLIGT GRÄNSSÄTTANDE NU MOT ER , det är för skydda er. 


Älskar er ! 


Av Maria Karlsson - 13 april 2015 06:06

I 10 månader


Har jag bott ensam nu i Härnösand


Jag kan aldrig mera flytta tillbakan

 till Kramfors

Mitt rykte är förstört


Min karriär är ifrågasatt 


Att socialen tagit av mig barnen

Efter alla år jag jobbat med barn 


Enkild firma 


Det har socialen utan en korrekt bakgrund 

Tagit ifrån mig 


Jag är inte längre trovärdig


Jag HATAR socialen i Kramfors! 


Dom har medvetet förstört mitt liv ALLT jag kämpat för!


Styrd är jag för att i nöd och tvingad 

Fick jag flytta för att socialen en underbar dag hemma med mina flickor

Fick hem ett brev från socc


Det var Moa som hämtade posten vid ytterdörrens inkast

Vi öppnade posten tillsammans


Där och DÅ står i brevet 


Anonym anmälare ringt in till dom för vad jag skrivit på FB

Och som VET ALLA JAG MÖTER! 


Vad är det för helvete RÄDD JAG BLEV fick PANIK 


Barnen blev chockad , jag panik skrek !


Kände mig HOTAD - vem faan följer mig? ! 

Vem följer mig och alla jag träffar , anonym?


Bort ! 

Vi måste UT härifrån! 

Vi måste FLYTTA! 

FARLIGT STANNA HÄR! 


Vem faan vet, snart står väl en idiot utanför dörren

Inte av ett brev från socialen som fört fram ett budskap

Åt denna  anonyma 


Utan då lär ju personen själv knacka på 

FARLIGT! 


Barnen måste UT 

Jag måste UT 

Personen hotar mig! 

Hotfull situation där någon medvetet vill skrämma mig! 


Följt mig sen 2012 ! 

Aldrig någonsin velat tala med mig, berätta eller fråga! 


OCH DÄR ÄR SOCC BUDET.

Kan ju fundera över hur smart socilogiska dessa personer som tar enot ett samtal av en anonym person som uttrycker sig följt mig i flera år och vet vilka jag möter och hur mina rekationer skulle vara ???????


BORDE INTE SOCCKÄRRINGARNA FUNDERAT ETT STEG NÄRMARE ÄN VIDAREBEFODRA ETT HOT!!!!


Det är väl tydligt att budskapet inte var annat än FÖRSTÖRA!


Nåväl sen den dagen kunde inte jag vara hemma

Hotfullt

Kranfors HOTAR mig! 


Så jag flytta till Härnösand

Satt hela sommaren ensam hos mina föräldrar


Tog hand om barnens kaniner som pappan vägrade ta emot


Det gjorde jag hela sommaren 2014

Grät 

Grät lite till 

Grät massor 


Sen får jag veta att socialen ansett mig vara olämplig förälder


Inte bara att dom skickar HOT via brev 

Utan dom tar av mig barnen för att jag försöker fördlytta OSS i säkerhet! 


Så STYRD och numera LÅST


Tog första lägenhet i Härnösand


2 rum o kök betalar 700 kr / extra i månaden för att barnen ska ha ett sovrum och för att få plats med barnens kaniner.


Jag har försörjningsstöd, sen enkilda firman och hyran åt upp all min intjänade slantar tappade jag min Akassa.


2900 kr -700 kr för extra sovrummet barnen aldrig besökt! 


2200 kr - alla barnens försäkringar, sparanden och allt annat = 2200kr - 800 kr = 1400 kr över på min existens 


Sen oxå kaninmat och det faktum att jag 10 månader nu måste sitta hemma i denna lägenhet för att barnens kaniner ska ha nat varje dag! 


Inte nog med att det finns en anonym person som följt mig sen 2012 i Kramfors som INTE är vän med mig ...inte via fb eller annat sätt ...så hjälper socc som.bestå som budbärare skriva och skicka ett brev hem till mig o mina barn där de skriver som jag läser mellan raderna " jag vet vem du är su vet inte vem jag är och jag följer allt du gör även allt du gör ute socialt och jag ljuger om dig PASSA DIG! 


I andra kretsar skulle detta anses vara OLAGLIGT föra fram hot! 


Så nu sitter jag inlåst 10 månader 

Styrd av barnens tidigare boende hos mig med alla dess kostnader och barnens leverne med djuren.


Jag är orolig vara yte träffa folk även om det är bättre i Härnösand.


Jag har inga pengar över för att kunna cara social utanför mitt hem

Jag betalar för mycket som olämplig mamma för mina två flickor 

Ifrån min del av existensen

Kan inte åka hemifrån för att barnens djur ska ha mat varje dag 


Så vem STYR MIG?! 


Jag är så inihelvete LÅST! 


Jag har haft besök av en jättesexig afgansk kille från Sundsvall

Några timmar någon kväll , kommit hälsat på och sedan åkt igen. 


Det är svårt öppna upp för mig 

Svårt skapa nytt liv då jag fortfarande bär en misstänksamhet 

just mot alla som skulle kunnat ha relation till den abonyma anmälaren.

Dock tänker jag att sannolikheten om jag dejtar en sexig kille jag aldrig tidigare träffat är sannolikt ytterst låg att ett samband skulle finnas. Så jag är ärlig förklarar min situation, visar djuren och barnens rum ( jag sover i vardagsrummet) ååå berättar min situation. 

Klart att mitt förflutna påverkar första bilden av mig inför killen...vad ska han tro? 


Klart att det påverkar trovärdigheten i vår relation finns väl ingen kille som inte skulle höjja ögonbrynet om en kvinna som mig bor på det här sättet är tydligt sorgsen och inte träffar sina flickor! 


Kanske är ändå mera accepterat hos muslimska killar som har en bakgrund i sin religion där mamman inte fostrar sina barn efter åkder av 8 år så kanske det är deras bakgrund som underlättar pressen för mig att berätta min historia, killens reaktion är lättare ta emot för mig. Oavsett svårt att börja om! 


Så jag står med tomt kylskåp

Inga slantar att kunna ta mig ut betala för något utanför mitt hem

Sover i vardagsrummet 


Misstänker i princip ALLA i Kramfors fortfarande ...


Försöker finna trygghet i Härnösand 


Bjuder hem kille jag tycker om , kan inte göra annat.


Svårt berätta om mig själv , jag skäms så fruktansvärt för det förstår alla att min person och min vakgrund inte stämmer överens med mitt leverne idag, förstår ju alla att något i min berättelse inte stämmer! 


Och precis så är det för det har ju socc hjälpt till med att skapa.


Sen har jag mamma som.hälsar på och habdlar mat åt mig.

Sen jag slutade träffa afganen har jag träffat en kille från Kramfors ... 3 ggr tror jag sen våren 2014.


Men det funkar ett tag träffas så där enkelt, in och ut och ingen kontakt där emellan. Nååå jag avbröt för intresset för afganen och jag känner att det får fortstå så ... lämna alla gamla relationer 


Vem vet , kanske var han som ringde vill få mig LÅST hemma , jha jag menar vem faan vet?!


Suck * nååååå ... otroligt jobbigt för mig.


Nu när pappan fått vårdnaden så måste jag flytta igen. Högsta godtagbara hyran är för hög här med 700 kr/ månaden.


Måste ta bort kaninerna och barnens alla saker leksaker osv. Inte har jag plats med det i en 1 rum o kök. 


Jag är helt SLUT 


Fullständigt kontrollerad STYRD och LÅST






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards