Alla inlägg den 15 april 2015

Av Maria Karlsson - 15 april 2015 20:59

8 km idag blev det promenader 


Det är väl sådär bra bättre än inget ändå hihi


Nu har jag tvättat ikväll igen 2 kvällar irad 19-22

Denna kväll var tvättmaskinen lagad = mycket bra


Och jag har STOR städat så nu jävlar alltså


Okey ...fönsterna blev inte så bra torkad då det inte finns korrekta städ material men ....dom är iaf torkade rena och bättre än tidigare


Så känns skönt att jag gjort lite nytta då igen hihi



Sen vad hänt ... inte mycket Väntar på hämta tvätten och ge kaninerna sin mat o grönsaker samt vatten.


Tar hand om mina flickors kaniner jag ...får se hur länge jagvgör det innan jag måste flytta ...


Jag hoppas att jag får köpa huset på skeppsbron

Så jag kan starta eget och få både bostad och ett jobb


Skulle underlätta så fruktansvärt mycket för mig



Nåååååå... känner mig snurrig i huvve också

Kanske beror på sötsaken jag åt med mamsen och skräpmaten på sibylla ...inte är det gott ...men enkelt

Inte äckligt heller men behändigt ...


Nåväl när jag startar cafe då då då ska drt vara inte halvfabrikat inte ...det ska vara från min mamma å farmors matlagning minsann


Så mycket jag kan förena hemlagat med modern tillredning om det fungerar från grunden ...okey


Okey

Okey


Vissa saker ska jag köpa från lokala försäljare ... typ


Jajajaja...den drömmen

Den önskan


Jahappp... kanske ska ta ååååå se lite tv innan tvätt hämtning


Tjoho! ☺☺☺

Av Maria Karlsson - 15 april 2015 18:04

 


Jag tycker verkligen om Härbösand.


Det är så skönt få vara mig själv och för mig själv.


Och människorna är snälla och trevliga, staden är ju helt underbar.

Härnösand är ju verkligen en stad med gamla byggnader och helt suverän på barnvänliga promenadvägar. 

Det finns ett stadsliv och en historia.


Den är underbart frisk i luften av havet som når in mot stadskärnan och fina berg med utsiktsplatser.


Flera valbara havsbad vilket jag ÄLSKAR


Det finns affärer det finns en anda som jag tycker om.

Mycket mycket snygga killar. 


Saknar en känsla av " gamla stan" ... skulle vilja utveckla en sådan del i Härbösand mellan de ganla fiskebåtstidernas nära byggnader sommartid... 


Jag tänkte vara först med det på skeppsbron och ansökt om fastighetslån med borgenär, så får se om jag blir först med att introducera Härbösand en början av gamla fiskebygdens stad leverne sommartid :-) vore ju underbart om vi kan fixa det! ;-)

Av Maria Karlsson - 15 april 2015 15:39

Bästa med att släppa barnen efter vad tingsrätten bestämt 


Är att även mina moderskänslor börjar avta 


Jag har alltid varit mullig mjuk och jättegosig

Barnen har alltid suttit nära mig och jag har alltid masserat mina barns fötter varje kväll i soffan framför tvn.


Jag har ju velat ha en sladdis 

Längtat jättelänge och har jag haft inkomst och en mannhar jag nog vid det här laget haft 5 minst !!! 


Jag sagt att efter jag fått min sladdis ska jag diffa min kropp vid 40 


Nu efter den här hemskt fruktansvärda upplevelsen har jag bestämt mig för att inte skaffa fler barn


Inte faan tänker jag offra min kropp 9 månader utan närhet för att pappan ska sätta lögn om min person och sen åka hämta bäbisen och dra iväg för nig att aldrig få träffa bäbis igen ! 


Fuck NO in Hell ! 


Det märks på min kropp att jag börjar fysiskt reagera på min nya vardag utan känslor av moderskap


Min kropp slet ont nu sista av pms och röda veckan

Påtagligt gått ner minst 3 kg på 2 veckor minst! 


😆😆😊Oavsett om jag vill eller inte börjar mina hormoner som anknytning mamma försvinna och jag känner en helt annan fysik än tidigare 


Min tanke har ändrats och min syn på killar likaväl

Förr medvetet testade jag killarnas tålamod och reaktioner genom att provosera fram olika situationer och känslolägen som blev för killen att själv analysera och välja själv svara på ...


Låt mig ytterst tydligt svara själv att flesta killarna klev rakt in i mina kluriga fällor och jag fällde kille efter kille bara genom att se valet av reaktion från honom. Hehehehe 


Jag sökte en trygg kille med ett leverne som skulle passa inni en barnfamilj och stor barnfamilj

Jag sökte en partner som bar tålamod som bar förmågan att släcka bränder och inte aktivera sig själv i flammorna eller hettan.


Det var som mamma / kvinna jag sökte en sån helhet. 


Nu börjar kroppen se kille för mera kvinnliga behov , sjukt! 


Jag spanar på fysiska egenskaper numer ...jag vill gärna ha en viss attraktion i jhaaaa paketet om jag fick välja haha


Sen vad han har för egenskaper skiter jag mera i nu för han ska inte mer än bestå som min manliga lek kamrat. 


Ååååhh som singel kvinna som är mån om hälsa och numer lever si gel kvinnoliv söker jag just motsvarigheten.


Inte som förr en kille som skulle harmoniera mig och flickorna 


Nu ska han ha bra paket , vara lång , utländsk, omskuren för det är faan jävligt sexigt å skönt hahaha *asg* söta öron fina ögon mörk och ha en självklar jag man du kvinna beteende gärna snygg bil också ... social glad och bestämd. 


Räcker gott å väl klart ...sexiga händer är fördel haha


Jag menar Det är vad JAG VILL HA ! 


Inte vad min familj behöver eller mina barn eller min sladdis pappa lixom ...bara vad jag behöver och det är med även det växt fram en finsmakare på attraktions punkter hos mig.


När jag nu får välja själv och inte gemensamma vänner eller vårt sociala nätverk eller något sådant.


Jag är rätt nöjd.


Om jag tänket tillbaka så har jag i fyllan hamnat i diverse hånglande one night försök med enbart UTLÄNDSKA grabbar 


Italienare och Finländare hahaha samt nån 4 korsande polsk österrikisk försök hahahahaha 


Nåväl ! Funnits attraktionen för drt där okända hela tiden under min mentala intelligens av val hahaha 


Så jaha jag rasar i vikt 

Min kropp anpassar sig för ett singel liv utan barn och det märks


Franför allt på mina kläder * fniss* 


Jag blivit rätt så jävla smal för vara mulliga gosiga Mia 

Och den där mjuka personliga sidan den har som blivit bränd känslomässigt så jag är jävligt övertydlig nu


Utan såra då men visst jag kan do the talk as the boys numer 

Jag vet exakt hur dom ska tas och jag har inge problem med att ta undan min mera moderliga njuka sida för få en plats hos grabbarna och visa vilken kvinna som vaktar och bestäm på plats hahahaha 


Klart jag älskar skämma bort finns svag sida ändå kvar 

Det är väl bara så jag är ...


Men visst nu är jag hormonellt bara kvinna 

Och jag tänker ta nin 40 års regel redan nu och inte välja fler barn


Vågar faan inte !!!!! 


Vem faan skulle våga hamna i samma skitjävla situation åter igen??!?!?! 10 månader påverkar ... det förstör ... mer än det ger 


So what! ? 


Jag får lära mig överleva 

Lära mig min nya kropp 

Och anpassa mig 


Så även om jag är oblans mellan känslor tanke och kropp

Så får det helt enkelt ta den tid det tar för att balansera upp med nya tankar acceptera ett liv utan mina flickor lära mig att hormoner byts ut oavsett jag vill eller inte att mina JAG kommer fram och ganla roll och beteende detsamma ändras ...


Vore ju konstigt om jag var i balans nu ? 

Det kan ingen förvänta sig alls att jag ska vara , känner knappt igen mig själv ens smal, rak på sak, tänker ur ett Jag istället för ett Vi och kan förklara vad jag behöver i en relation som inte bär målsättning bli mer än en lek kamrat ...


Jag vet inte vart jag ska bo efter sommaren

Jag vet inte hur jag ska jobba 

Vart jag kommer få ett jobb och allra helst minst ens 

Om jag blir kvar i Härnösand eller om det blir med sydligare breddgrader framöver 


Därav kan inte jag bygga nya förhållanden för det är inte så lätt bryta upp då kanske vid framtida jobb i Stockholm exempelvis..


Kag vet ju inget om framtiden 


Enda jag vet är vad jag INTE vill


Vad jag vill är tappa 5 kilo till minst och bygga lite mera MMA brottning med grabbarna så svetten sprutar haha 


Sen vill jag ha en social sexig utländsk välpaketerad lek kamrat!

Som.äter min mat och tycker om få massage och himlans massa beröring !!!! 


Blir inge mer faniljeliv här nu inte 

Det är förkrossande upplevelser sista tiden som får mig vägra! 


Atr få uppleva mig själv som kvinna är stort nog och stort nog bara svara ur mig själv ... ojojoj...

Av Maria Karlsson - 15 april 2015 15:18

           

Av Maria Karlsson - 15 april 2015 10:16

Skyndade imorse gå hämta tvätten 


Skrev även lapp som jag hängde frsmför tvättmaskinen som läker vatten ur luckan


Ett stort kryss för få alla språkbärare att faktiskt uppfatta och förstå


Hänt ganska mycket redan denna veckan ... upp å ner , brev och känslor och tankar o telefonsamtal och promenad till stan osv.Igår promenerade jag över 1.1 mil faktiskt


Idag hunnit med någon km Min mamma kommer idag vi ska göra stan eller köpcentrat. Bad mamma ta med alla mina normala skor stövlar högklackade osv. Som legat i en säck på en vind snart 1 år. Jag tror jag kan ha vanliga skor snart igen utan att får ont i svanken o ryggen ☺


Sen har jag börjat prata i telefon med en iransk kille 

Känns så pinsamt nervöst och samtidigt lite jobbigt 

För telefon är likvärdigt med hotfull jobbig situation det är min erfarenhet för att ingen vet ju vad som sägs....trots det går det bra då han ringer för han gör mig glad.


Jag skulle ju ha paus ju haha men pratglad trevlig framåt kille som svarar på mina nyfikna frågor och nyfiken är jag jättemycket 

Kan jag kanske göra undantag


Lite svårt förstå för jag är van vid tystnaden att inte prata i en relation,  känns glatt glad och roligt.


Så jha han kan väl få en dejt då bara för sin glada energi 


Så får se då ...


Intressant ändå ha något gemensamt på drt sätt att känslornas upplevelse att lämna sitt gamla liv för något nytt om än inte jag gjort så stort steg ifrån så som kanske han eller andra från andra länder gjort så finns en grund gemenskap jag tror bara förstås utan behövas uttalas ...tror det och för mig jätteskönt få prata om dess upplevelse och bakgrund för det ger mig en skön distans.


Blir nog bra trots allt 


Jaha jag kollat kläder idag gör jag alltid nästan 

Tycker hemskt mycket om inredning och kläder 


Försöker finna JAG et i stil och sådär 

Från början jag var utan mina barn kunde jag inte handla mathar fortfarande svårt veta vad JAG tycker om och svårt motivera ett inköp som.inte är under kampanj billigare 


Jag är så van handla för alla andra aå jag glömt bort mig själv


Jag har sista åren som studerande och ensam bara enbart nästan handlat mat inför barnveckan och sparat matlådor till mig själv veckan jag är ensam.

Enkelt uttryckt har jag handlat åt barnen och ätit upp resterna 

Det har varit så självklart och jag vet också att jag handlar gärna hem mat till en kvällsdejt för att det är så givande i mitt hjärta laga mat till andra 

Så jag vet inte vad jag själv tycker om för mat 


Enda jag numer vet är vad jag inte vill ha hahaha 


Jo är ju så att jag är extrem finsmakare och lagar all mat från grunden helst.

Sallad mestadels inga pasta eller potatis helst 


Fisk 

Lax 

Kött 


Går bra 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards