Alla inlägg under april 2015

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 19:56

Alltså jag är ju lite för nyfiken 


Så jag intressant nyfiket började kika närmare på telia säker mobil


Så eftersom jag är lite sur på Laban ååå skulle spärra hans nummer som typ hundra gången i rad haha så såg jag familjekontroll ... tänkte vad spännande 


Så jag knappade lite och sen skulle kik:a lite men fick upp den var inte tillitsfull 


Provade gå in på min blogg å får upp : 


Den här sidan har dina föräldrar blockerat för olämpligt innehåll """ typ något sånt där """ 


Hahaha herregud vad snopen jag blev så jag gick tillbaka till säker mobil och tryckte på inställningar och fick upp nååååå säkerhetskod 



Vaddå kod? 


Har jag kod ? 


Kommer inte jag ihåg haha haha *skratt* 


Hursomhelst så ringer jag såklart supporten och han säger han aldrig mött sådan fråga från en förälder och lite annorlunda :-) 


Men nämner att koden har jag sjäöv valt ...har inget minne av det själv ...skrattar mest åt det hela i telefonen till den trevlige killen 


Han ska ringa mig imorgon förrästen hehe ... snacka om BRA SERVICE hahaha 


Nåväl jag provade min vanliga kod ..och låste upp " barn spärren på min egna mobil " hahaha 


Vilken tur Hur ska det annars bli om jag inte kan kika ... viktigt för mig det ju hahaha *skratt* 

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 18:26

Imorgon ska jag laga middag


Det blir fyllda lövbiffar ( fått av mamma) 


Blir typ som mozzarella ost med typ av soltorkade blandning ( typ pesto) 

Sen kommer det rullas ihop och brynas 

Därefter kommer jag bryna lök och lägga ner morötter som får småputtra med rullarna tillsammans med grädde 


Sen gör jag egna klyftpotatisar salt och olja i ugnen kan blanda i färskakrydda om man vill ...


Till det ska jag bli bjuden på rött vin :-) 


Har ingen aning vad det är för smaker i vinet men kanske funkar trots allt 


Har inte druckit vin på säkert ... 

Säkert ...

Säkert ... 7 år tillbaka MINST ! 


Så hur jag kommer reagera på det vette tusan haha 

Anser mig själv vara mer eller mindre nykterist faktiskt 


Hehe min förre KK Laban han har sprit förbud hos mig ...får inte dricka hemma hos mig inte ... inte heller röka egentligen heller och snusen kan sluta med om det går före relationer ! Anser jag! 


Men nu är vi bara distans kompisar då han själv vill ... tydligen då ringer han då det passar honom och passar det inte mig åker han till någon annan brud tydligen ... äsch 


Nu har jag vandrat vidare ... och har dejt nr 2 med iranske grabben i helgen och då blir jag glad ska bjuda på lite mat ..


Roligt laga mat tycker jag ☺


Av Maria Karlsson - 23 april 2015 18:16

Häftigt 


Låg ett skepp fartyg i hamnen nedanför fastigheten 


Mycket häftigt tycker jag 


Blev bara mer tycka om i fastigheten idag 


Tycker det finns mer o mer känsla i huset ju mer jag är där 


Tror dock jag räknat lite lite fel på djupet i huset kan hända att jag missat 60- 100 cm kortare än jag tänkt i mina ritningar


Suck alltså ... alltid är det något 


Mycket bökigt för mig kunna allting själv 

Inte rätt eller korrekt faktiskt 


Men huset bredvid verkar oxå intressant 


Kanske ska vänta tills den blir till salu 


Bättre undervåning på den som jag kan se utifrån iaf...


Skeppsbron 49 kanske den heter ... tror jag gult hus med röda fönsterkarmar ... den kanske skulle passa mig bättre tror jag.


Nåväl .... åtwrstår se då


Måste kolla ritningarna mina igen och tänka om åter igen *suck* 


Nåväl 



Av Maria Karlsson - 23 april 2015 08:09

Jag bestämt mig


Skeppsbron vill jag ha ! 


Tänker inte ändra min åsikt om det överhuvudtaget och Härnösand som stad är ju helt Underbar! 


Härnösand är en Mia stad! 


MIN STAD! 


Och skeppsbron ska jag bo för jag ska ha en egen båt sen vod hamnen så jag kan spendera sommaren på olika havsutflykter.


Vinter åker jag till Thailand 


Hjälper till idieelt åt simklubben söndagar 


Då får jag ju nästan balans i mitt liv :-) 

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 07:25

Nu snart promenad några kilometer med vovven


Håller på vädra ska snart städa lite 



Sen kommer min mamma och hoppas hon har med sig farmors gamla utestolar så jag har något att sitta sola i desaa varma underbara vår dagar 


Sen ska vi åka shoppa kanske lunch ute 


Därefter ska jag gå titta på fastigheten jag ansökt huslån till på Nordea.


Jag hoppas dom hodkänner det för att det ska ju vyggas en grönpark nedanför mot vattnet med båtplatser o då passar ju min verksamhet alldeles ypperligt jättebra där.


Får jag kundkrets av helt naturliga närliggande angelägenhet


Passar jättebra med uteservering då


Nåväl 


Jag har hela dagen bokad alltså ...

Av Maria Karlsson - 23 april 2015 07:09

Det var ganska hemma statt att besöka simhallen igår 

Väldigt trevligt träffa föräldrar i simklubben 


Jag ska få hjälpa till som stöd simlärare ...


Min bakgrund är ju fd. Simtränare åt Sollefteå 


Tävlat i simning själv många år 


Drt är en typ av livsstil ungefär som vanan att alltid åka till utlandet så är min vana att alltid besöka värmen i simhallen.


Det är faktiskt det som fått mig må bra i Svenska kylan vinterhalvåret tidigare år 


Jag får bra hälsa att spendera min tid i simhallen 


Sen att jag lärt mina egna barn simma 


Och jag var Idas knatteledare första säsongen och fick in mina båda flickor till fotbollen som första erfarenhet


Men vem.är jag att vara bra förälder enligt tingsrätten domare Solveig och socc i Kramfors???


Jag har ju för faan varit mest delaktig skapat flrutsättningar för barn inte bara mina egna utan många under många år !!! 


Men det bryr ni er inte om tydligen 


Jag lärde mina barn simma

Jag lärde mina barn spela fotboll 


Osv. 


Jag som lagt grunden ! 


Nåväl det ska bli oerhört trevligt och ge mig en bra hälsa få hjälpa simklubben på söndagar i simhallen


Det gör jag idieellt för att i gengäld känner jag mig hemma och får bättre hälsa i en miljö som för mig är hemkänsla


Doften av klor

Solen 

Rent o ljust 

Vattnet som är så mjukt 

Värmen


Ahhhhh blir min egen tid 

Träffa andra barn 

Prata om det som är gemensamt kunnande 

Och jag är ju väldigt pedagogisk motiverande till andra 


Faktiskt 


Blir jättebra 


Synd jag inte kan ta med mina egna flickor till simhallen och dela med mig av min bakgrund 


Men kanske det kommer en dag


Ska bli jätteroligt få umgänge i simhallen framöver 


Mycket tacksam 

Av Maria Karlsson - 22 april 2015 15:21

  Måste få busa 


Lever bara 1 gång och den var ju nära dö 2013 så ... nu är jag mestdels glad jag får denna möjlighet.


Hahaha inte alls van att någon försöker hålla koll på vad jag gör så måste småbusa när jag har min frihet hihihi 


Klart jag tar chansen jag är VILD otämjd och busig 


Bara så jag är ... med glimten i ögat  .. såklart 


Roligt överraska busa och göra konstiga saker 


Nu när jag inte behöver ta hänsyn 


Riktigt skojjigt är det ju verkligen :-)


Så lite sex skämt emellan raderna åker iväg en del över dan för att vi ensamma singlar ska få känna oss som lite mer än ...

Det som ni i par sambos tar för givet ...det får vi ta oss tid till bygga upp , vi tar inget för givet 


Åt stark strimlad torsk med sallad till middag ... o ost chips 

Rätt så gott kan äta sallad med lax torsk köttfärs m.m hela veckor om jag hade chansen alltså 


Så okey jag har bus SO WHAT 


Måste få busa jag oxå nån gång i livet ... för ung vid 20 för ganmal vid 45 + ( som kvinna ) 35 ganska så mitt emellan 


Måste jag ta chansen !!! Annars för sent i livet 

Snart är jag väl mormor ... åååhhhh då passar verkligen inte in bestå som sexuell momma lixom inför barnbarnen ... vem vet 


Om några år kanske SÅ lika bra passa på leva min kvinna livet nu


Det var ändå ingrn som brydde sig då jag låg på sjukhuset 

ALLTSÅ den SMÄRTAN som inte ens medicinen tog bort ...trodde jag skulle dö av smärta alltså så in i helvete ...fokuserad mentalt med att förflytta smärtgränserna dygnet runt alltså 


Var ingen som gav mig hjälp 

Fanns ingen som trodde på mig då heller 

VARFÖR? 


Sen den dagen har jag aldrig blivit mig densamma .. från den stunden av enorm smärta kannjag aldrig uppleva livet som förr 


Jag är ANNORLUNDA 

Uppskattar allt annat än det pengar kan köpa 


Trodde jag då att det fanns en omtanke kvar till mina ex pojkvännet så DOG dom känslorna samtidigt som jag 


Att ingen brydde sig att inte ens han som skrek åt mig Kommer aldrig släppa dig du är mitt livs kärlek ... hmmmm Bull shit alltså


Du fanns inte vid min sida då jag mest behövde ... faktiskt


Nå lite charmigt att så fort jag försöker busa lite då ringer den där iranske grabben...det är som att han känner på sig 

Hahaha så jag småflinar då han frågar vad jag gör haha så känner jag efteråt att ... njar jag får nog bromsa in mig lite ...


Hahahaha ... mmmm fast precis det jag behöver haha


Äsch då hålla ordning på mig haha Nåväl får väl se hur han klarar av tämja mig då för jag kan mina grejjer alltså... 

Smart 

Listig 

Testar gränser 


Konstigt nog så har grabbarna lärt sig hantera nig allt bättre å bättre mot mitt suckande ... dom håller sig längre nu för tiden hehe


Jag brukar som mest behövat bågra få testperioder skriftligt ...eller maximalt 1 dejt innan jag kör blåsta vindar och rör om rejält så dom tappar balansen ...hehehehe 

Faktiskt riktigt jäkla bra på drt hela 😆


Men nu har som jag öppnat upp mera och finner tillbaka till gamla " bekanta " utbytt många ord med tidigare år och jag tror det ger en viss trygghet ändå 


Men nå inte så snällt att afganen dumpade mig Fy skäms på dig Tiger! 


Fast det är ju sådär för och nackdelar ...gäller att fördelarna överväger i sin helhet för båda två 


Tänker ändå skicka grattis sms på söndag då han fyller år , sådeså! 


Gör vad jag vill jag! ☺


Nä nu hoppas jag på en bra träff på simhallen snart 

Ska ta promenera mina 4- 5 km ner till stan och tillbaka men först en kortare rastning med hunden före ...


Tvätten avklarad 8 h ... det är en arbetsdag bara sköta tvätten för mig själv om jag haft barnen har jag fått räknat med minst 3×4 h veckan minst ... det är mycket tid jag kunnat arbetat istället någonstans fått betalt för ! 


Så är det med tvättstuga ... funkar som singel men inte med 2 tonårsbrudar som har gympa , idrott och kvällsträningar, då krävs egen tvättmaskin alla gånger . Bestå som ensam med tvättstugetid uppbokad och samtidigt sköta skjutsning o all annan hem sysslogöra fu gerar inte med tvättstuga. 

Nog mycket för sammanboende par att få tiden att passa och då har dom egen tvättmaskin och 4 händer o armar att fixa sysslorna.



Går inte bara uppboka sig i tvättstugan då inte om man måste vara ansvars fylld vuxen ☺




Ovido - Quiz & Flashcards