Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Jag som lärt mina flickor om mat och bak!

Av Maria Karlsson - 29 april 2015 20:35

Kom inte påstå något annat än att det är jag som lärt mina barn matlagning


Trots så liten liten minimal mathushållning genom existens leverne under mina barns hela uppväxt hos mig så har jag ändå alltid haft mina barn med mig i köket.


I Brunne i Kramfors tom.grannbarnen med mig köket och lovar att då det bakades vetebullar på helgen då försvann typ 2/3 av bullarna på några sekunder haha haha 


Varje söndag har jag haft mat o bak dag hemma...


Min äldsta tjej visade sig ha detalj sinne för bakning på slutet och intresset för vilja bjuda på god bakning var roligare för henne 


Medans min yngsta älskar baka snabba kakor o mjuk kakor och älskar dock att ÄTA ... 


Mat ... skiljer sig på flickorna och konstigt nog så har dom alltid följt carandra och då ena systern bara åt köttet så åt bara den andre systern bara potatisen ... haha konstigt nog


Sista året på universitet och i omed överläkare föreläsningarna vi hade via epidemiologi så läste jag flertalet forskar rapporter om. Barn och symtom för överaktivitet som förändrades gällande valet av rätt livsmedel eller kosthållning.


Forskningen visa sockret metabolistiska systemet som är relativt lika i symtom överaktivitet och STRESS syntom minskades symtomen vid kost av socker föda ...pasta , potatis osv. 


Så sista åren hade jag ett system för mina barnveckor hemma där jag la upp planering för se om barnen fick bättre hälsa genom korrekt kost hos mig. 


Men ... sista året mådde nina barn jättedåligt och jag kunde ju inte följa upp måendet varannan vecka då barnen var hos sin pappa. SÅ jag ringde FÖRST int till socialen efter varit hos läkaren med ena flickan. 


Tyvärr sa socialen att det var inte upp till dom medla barnens behov mellan oss föräldrar utan ville jag följa upp mina barns mående på alla vardagar var jag tvungen söka ensam vårdnad. 


Så svarade socckärringarna. Anser deras plikt vore att lyssnat på mig och hjälpt till ur synpunkten barnens nående och MEDLAT 


Men tydligen car det fel av mig ebligt Malin E på socc i Kramfors begära stöd ifrån socialen .... som Malin skriver Löser konflikter på ett sämre sätt! 


Nästa gång Malin o resten skaran vetgiriga socc kärringar i Krsnfors söker jag stöd där ni inte har ett skit att göra eller säga till om ...jag vänder nig åt andra hållet under ytan framöver 


Up YOURS Malin E ! Kommer jag svara om du har åsikter om din egrn åsikt i frantiden ! 


Men hur somhelst så är det jag som introducerat mat o bak lagning till mina flickor. 


Så tråkigt jag inte får dela det intresset längre i vardagen mera ...men som jag förstår får Ida numer stå laga mat själv efter skolan. Duktig tjej som även lagar åt Moa :-)


Mammas jänter STOLT ÖVER ER! 


Älskar er ! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 09:07

Jaaaaa men alltså   Jag ser    Jag ser    Ser minsann    Den där lilla BUSFRÖET    Åååååhhhhhhh vas underbart lyckligt    Så mörk och lik pappa i utseendet    Och    Med mina ögon ååååå bus i blick    SHIT!    ...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:57

Nååååå enda som kan bli lite problem.i det hela    Är    Att om jag får en liten mulattis bäbis med en mystisk arab   Är att den lilla/ lille kommer bli allas våran ögonsten   Med andra ord höjd upp i skyarna ...   Jag som är sååå...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:46

Vill ha en egen mörk mystisk arab    Åååhhhh ...    Vad sexigt!    Smaka sådär beskt besvärligt mumma ååååhhhh   Gud jag blir KÄR!    40 grader i mellanöstern    Snacka om MYCKET KÄRLEK    VILL OXÅ HA!    GIVE IT TO ME...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:05

Stan idag igen   Skulle egentligen varit på promenad i park men dåligt väder    Så blir inget sånt    Jag är jättetrött oxå    Dessa regniga dagar och sitta ensam får djupet av kä slor att söka sig upp   Nåååå...    Pulled por...

Ovido - Quiz & Flashcards