Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Maria Karlsson - 13 maj 2015 17:18

Gick på AF idag ... skulle carit där 1 h tidigare för hann inte med allting faktiskt


Träffa lite folk , surra lite vara social ... trevligt


Sen in till Almi och träffa enligt mig helt korrekt bra tjänstekarl 

Kille var han ju inte , för manlig mot mig för kallas kille ... haha


Så jaha jaaaa ... prata lite med honom 


Försökte busa lite ... han reagera inte ...

Försökte testa hans kunskap ... han fortsatte på min ämnes mening ... =godkänd

Tog lite egen erfarenhet ... inte mycket dock men tillräckligt

Kropps språket var helt okey ... artig med mobilen...helt okey


=GODKÄND 


Gav vidare rådgivning och mycket bra sådan utan att bli personlig mot min person = mycket bra.


Kunde specifiera konkret råd = Mia nöjd.


Bra självkontroll ... försökte men han höll sig proffessionell.


Sånt gillas! 


Så alltså .....


Offerter skall in ! Ska exakt prisuppgifter inhämtas! 


Och dom ska inhämtas dyrare akternativ / billigare alternativ


Jag är så glad idag nu :-D 


Sån vill man ju ha som mentor ju ... 


Jag har bra habdläggare på Arbetsförmedlingen 

Och nu godkänd rådgivare på Almi 


Och båda karlarna är manliga för luras av mina små bus och duktig dominant styra in mig not nått jag egentligen inte alls har större lust till! 


Faktiskt bra karlar! 


Tro mig .... jag har försökt ned min habdläggare oxå men det är som ingen vitts ... men jag gör det lite besvärligt ändå ,  men oftast så kommer jag ingenvart med det... 


Jag acceptera det och respekterar deras enligt mig inte vad jag vill """ talan och är helt okey 


Finns tydligen män som hanterar mig bra trots allt. 


Nååååååå... min svaga sida bär dom starkt och det är väl därför det funkar 


Eller kanske dom är mera van kvinnor som mig henifrån sin kultur .... jhaaaa jag vet inte men oftast då jag börjar surra min kvinnliga åsikt i fråga får jag oftast ett tyst smått leende och ett lugnt tillbaka lutande kropps språk ... 


Sen sa han att jag nåste tuffa till mig angående företagandet och våga mera ta för mig av se det ekonomiska värdet och våga ta betalt och se värdet i arbetet. 

Jhaaaaa jag lovade förbättra mig men förklarade att det var väl just av den abledningen jag var på besök hos honom :-) 


Sen berättade jag om att mina barn är min motivation


Att jag tänker leva singel tills detta fastighetsköpet med bolag är klart för säkerställa det som enskild egendom för trygga min framtid eftersom jag är kvinna och hemmet är kvinnans enligt mig. Att jag vill säkwrställa fastigheten privat 2/3. 

Och att AB. Vill jag inte borga 100 % men 50% är helt okey. 

Om jag gifter mig i framtiden EFTER jag skaffat privat fastighetsboende då kan jag tänka mig dela på bolaget med min andra hälft. 

Bolaget får min man jobba tillsammans med mig inom ... och answr väl att hyran bolaget betalar ska ge teyggt hem åt mina flickor ovanvåningen. 

Sen om jag blir less på min framtida man då skickar jag ner han till u dervåningen eller mellanvåningen!!!!! 

Har han pojkar får väl dom ta över bolaget sen då ... kanske " ... vem vet men visst ... 


Jag är väldigt BESTÄMD att inget förhållande för mig före jag har inköpt privatfastighet alltså! 


Sen om jag får sladdis men nya trebente vännen då ska ju även fastigheten tillägnas sladdisen men mina två flickor. 


Min framtida man får köpa in sig 49% av bolaget ...50% osäkert. 


Alltså kan jag borga för 50% = ombyggnaden i fastigheten

Inventarierna 50% tänker jag inte borga för alltså. Det är den delen min framtida man får köpa in sig i aktier andelar sedan i framtiden. 


Sååååååå... 


Alltså OFFERTER ! 


Och som den faktiskt manliga Almi karln sa åt mig att bolaget ska sälja känsla och hög exklusivitet i miljö 


Vilket han förstod mellan raderna av mitt babblande ... jha han visste exakt han vad jag menade ... med bättre ord tom. 


ME GILLA HONOM! 




Av Maria Karlsson - 13 maj 2015 08:38

Morsan droppade in igår här 


Vi åkte handlade bjöd mig på Sibylla 


Det känns bättre för mig mamma får rabatt kuponger så blir billigare då jag själv inte kan betala för mig på sånt enligt nig egentligen skitmat som är både billigare o godare göra hemma ! 


Men jag förstår morsan hon tycker det är väl roligt komma från byn och se lite folk samtidigt.


Helt okey för mig.


Jag hann ju räkna om lite på finansen igår 


Idag ska jag finslipa på min affärsplan och 

gå på möte med Almi.


Bra respons från dom grabbarna måste jag säga 


Fram till nu riltigt BRA SERVICE ! 


Nåååå vi får väl se ... jag trampar väl in tar stolen i besittning och spärrar mina stora ögon i mannen i fråga och ger ett leende...


Inte alla som är mottagliga för min *lilla blink* ... nåååväl haha 


Livet är för kort för ångra sig på äldre dar 


Måste ju prova mig fram mot och nya stigar framåt 


Jag hoppas jag kan få lite rådgivning företagsamhet inom min finansiering 


Hoppas jag verkligen och att det blir med lättsam skämtsam abda under tiden 


Före blir det iaf 2 h AF besök ... idag ... i regnet! 


Vilken tur för min nya jacka - verkligen kommit till NYTTA för mig.


Jhaaaa kanske det som behövs i min affärsplan oxå ... en ny jacka """ dra över planen ... knyta ihop påsen vetebskapligt talat ...


Kan ju prova ny " jacka" på affärsplanen se om den iklädd annat skal får annat benötande och fungerande ... lixom hur säga haha


Jahapps dagsmöte = hjärna i arbete förblir i egen bubbla i upptagenhet

Kvällsmöte = fysisk dubbel arbete upplevelse aktivitet

Dyngskänsla = emotionell känsla saknad 

= +1 ) + ( +1) ) - (-1) =  = = = = =  + 1 


Jag håller mig flytande ÄNNU i min balans alltså +1 !!!!

Av Maria Karlsson - 13 maj 2015 07:33

Saknar Ida och Moa så fruktansvärt


Vet inte vad som kan kompensera den förlusten 


Jag får prova mig fram se vad som kan ge mig någorlunda balans 


Min emotionella saknad är enorm 

Så provar möta 2 saknad med 2 av det motsatta för se 


Om det kan få mig i balans 


Jag är 36 år nu och har 2 armar och 2 ben förlorade 


ETT brustet hjärta 


Så vem kan ge mig min vänstra och högra arm och ben komplettation till så mitt hjärta orkar pumpa runt den lilla energi som ännu finns kvar 


Överlevnad att få min helhet ihop


Jag ser det som plåster eller förband som får hålla ihop mina 3 sidor ... drt kan behövas 


Det är som sagt ett givande och tagande för min del 


Tog mig 2 emotionella kärlekar och 


Jag TAR 2 FYSISKA !!! 


Nu kvittas det mörka mot det ljusa... 


Ovido - Quiz & Flashcards