Alla inlägg den 8 maj 2015

Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 17:38

Jaha först kort promenad med hund 

Sen promenad in på stan 

Handelsbanken sen hemköp 

Sen konsum 

Sen hem 

Därefter promenad med hunden 

Och promenad till Tempo 


Nu hemma vila 


Det var denna dags göra :-) 

Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 16:49

Näää det är faan inte roligt hlra bara att 

Ingen tror på mig 

Bara ser vad dom vill se det sämre ur sina egna ögon

Ser det negativa 

Talar bara bedlåtande hela tiden 


Orka lyssna! 


Nu ork int jag! 


Vill inge mer ! 


Nu PAUSA jag till augusti


Både privatlivet och arbetsliv 


Orka höra mer negativt alltså! 


Ger mer än vad det ger tillbaka 


Faktiskt 


Jobbigt 


Nu tar Mia PAUS 


Enda som.får min tid är småbarnen på simträning 

Barn ger alltid glädje ...oavsett om dom är tillfälligt arg haha 


Gör dig inte besvär störa mig! 


Jag har SORG! 



Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 16:17

 

Sen jag flytta hit ensam har jag faktiskt börjat tänka mera på hur jag kan lösa jack frågan.


Har bara köpt jackor för max 200 kr på rea och avbetalning och sen haft jackan flera år, det viktiga för mig var att tjejrna hade ordentliga kläder.


Och med halv existensvärde för barnen då pappan ansågs betala andra hälften, så var det knappt jag själv ensam hade råd köpa alla kläder själv i alla väderlekar till tjejerna nytt för carje år då dom växer så mycket.


Därför har jag haft en å samma jacka flera år medans nytt till barnen. Nu har ju jag haft tur att min mamma kände en vekant vars dotter är chef för barn i s-vall och hennes barns kläder har min mamma köpt åt mina flickor begagnat.


Jättebra och jättefina kläder.


Tommys pojke fick av mig ett år en äkta märkes blå overall ... 


Hursomhelst så jag köper ändå alltid på rea! 


Nu hade jag ingen lämplig regn o vind jacka vår och höst mer än den vita tjockismjukjackan som slutar vid midjan och det kan jag ju inte ha då jag går på tempo eller ner till konsum... samt att den jag kan inte ha tunikor eller koftor under då jackan är slutar högre upp.


Regner det hela dagen hinner jackan inte torka till promenad nr 2 heller.


Så nu när jag såg jag hade 40 % rabatt på valfri vara i Ellos så kikade jag för se om det fanns en bra jacka som inte syndes smuts så väl, tål regn o blåst , hög hals och figursydd snygg ... för även passa lite finare tillställni gar ute bland folk....



Så jag hittade en akkha jacka ... 774 kr nästan halva priset :-)


Den kan jag ha med eller utan mina långa tunikor och koftor och jag kan ta sväng in på stan om jag vill.


Blir jättebra. 


Avbetalning såklart Jag avbetalar redan på flickornas förra julens vinterskor o sängkläder ooo diverse andra hemtillhörande saker. Så även om jag inte har vårdnaden längre vetalar jag varje månad på barnens tidigare leverne hos mig för det delvis pappan inte hjälpte till med. 


Påminner mig varje månad.


Fast nu har jag ju betalat av lite så hade en uns av möjlighet lägga till ytterligare köp av jacka... hihi 


Jag är jätteglad! 


Annars har jag köpt något till barnen ... så jha härligt klä sig korrekt välvårdat oxå. 

Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 13:07

Jag hade bokat tid på handelsbanken i Härnösand.


Jag träffade banktjänstemannen och la fram min affärside 


Och som vanligt kände jag direkt att något inte stämde 

Men jag är ju alltid så glad och älskar verkligen prata om HÄLSA , folkhälsa och framför allt främjande till bättre folkhälsa.


Han svarade NEJ 


Tittade inte ens åå likviditetsbudgeten riktigt bara snuvade över enkelt och kändes som att mera ställde frågorna som KUGGA mig mer än rådgöra med mig och såklart JAG HADE SVAREN ...


Han blev nog snopen då han fick på svart vitt svar... 


Han sa NEJ! 


Jag frågade om han verkligen kunde skriva under på sitt svar NEJ... JA svarade han.


Min första känsla var att bli ledsen och tidigare har den käbslan fått mig att tacka snällt och gått ut därifrån.


Men nu är jag ensam och har inget att förlora på att stanna kvar och försöka räta ut bakgrunden till bankens NEJ.


Så jag frågade och han försökte ge diffusa svar , jag ställde frågir på de diffusa svaren och då blev det obekvämt för honom.


Då jag genom MI = motiverande samtalsintervju ...ska max ta 15 minuter ... i detta fall ka ske 5 - 7 mi uter 


Fick jag genom MI få ett NEJ han skrev under på som givet svar till få ett KANSKE!!!!....


DET BERÖRDE SÄKERHETEN BORGEN...vilket han då han svarat NEJ inte alls hade brytt sig om att lägga ner tid på att det fanns för mig... inte ens rådgivande tjänst inhämtat informatipn om ...


Så från NEJ till 


KANSKE 


Såklart blev min sista fråga då ...


Hur kommer det sig att du svarar mig tydligt säkert NEJ men nu säger kanske om.bakgrunden är densamma? 


Då blev han irriterad och sa att mötet var avslutat! 


Då svarade jag sammantaget avslutningsvis att det är din arbetstjänst uppgift att ge mig all den information och rådgivning jag behöver för att förstå ett NEJ för att kunna lösa det problemet. Men klart om du nu svarat NEJ till min affärside utan bakgrund kunna försvara ditt svar och helt plötsligt ändrat till kanske då är det dåligt service! 


Inte meningen jag ska genom ställa MI kunna ändra ett NEJ till KANSKE bara för att han gjort medömningen personligt och i te ur sak tjänsteman mot affärsplan. 


Hans bedömning och svar : NEJ var riktad mot mig som person och värdwrad från hans privatpersons egna värderingar. 

Det är DISKRIMINERING  mot min person! 


Han sa NEJ för en värdering som privatperson och inte från sin banktjänstemanna proffession.


För då skulle inte han genom frågor enbart ändra sig själv från NEJ till KANSKE 


Det är hans uppgift att rådge mig alla möjligheter genomföra affärsplanen och beskriva not bakgrund orsak till varför det inte är godkänt. 


Men det kunde han inte göra! 


Så det är precis som jag misstänkt!


Det är något som sprider dåliga rykten om mig som person och myndigheterna och bankerna är inte objektiv konkret i sin tjänst utan bemöter mig från någon typ av skvaller eller förtal skitsback eller egna värderingar som tex mötet mellan arbetslös ensam ung kvinna mot sin betalda tjänst som äldreung man !


Det är mycket elakt gjort men har fått mig inse att bag vill få hjälp att reda ut vad , vem och vilka som ligger bakom förtal och felaktig ryktespridning eller diskriminering på bankerna mot mig! 


Det är inte okey och antingen ryktes privat felaktig tjänsteman handläggning eller en privat värderingsnorm göra skillnad utifrån sin dominans i tjänstplacering mot mig.


Det fick jag ju bekräftat på idag helt klart att problemet är inte min affärsplan eller finansiering utan det är personligt plan dom INTE TYCKER OM MIG! 


Tack tack tack tack tack ... 


Min lösning blir att ordna finansiering från en bank som inte lägger diskriminerande värderingar mot mig utan är proffessionell i bemötandet utifrån sin expertis 


Vilket tydligen inte Handelsbanken i Härnösand är! 



Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 12:53

 


NU SKA JAG SE OM OCH VART DET ÄNDRATS .... MOAHAHAHA 


SOM FÖRSTA INTRYCK = HELT OKEY HEHEHEHEHEE 


KÖKET? = NOT OKEY! Hahahahahaha 

Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 12:36

Täbkte på väg hem min 3 km enkel väg att shit! 

Alltså! 


Jag är så busig ;-) ... 


Tänk om jag tagit tillfället i akt ensam i hallen på handelsbanken 


Tjoat på väktaren gått fram fått han att snubbla och eftersom jag är MMA lite träningsvan med grabbarna 

NOCKAT väktarens panna i stengolvet 


Tagit värdeväskan i min stira shoppinghandväska 


Slängt över axeln och enkelt gått ut ... försvunnit 


Det hade varit så enkelt för mig 


För det första hade jag inte synts på väg dit 

Hade anpassat mina kläder 


Smygit in och bara utan kraft anammat en väktare i en dild skyddad placering ... 


Säkert om jag velat fått honom en bit upp i trappen oxå ...men då hade ju signalament kunnat givits ...inte bra


Men snabb krokben 

Snabb tag slå pannan i golvet 

Ta värdeväskan 

Enkelt gått därifrån


Det beror på ... om dom har översyns video där utanför


Men jag såg inte det om det varit viseoövervakning i hallen ska det MÅSTE det enligt lag finnas för allmänheten att ges i formation öppet ... och det såg inte jag.


Alltså 


Om jag var listig bråkig busig och en robin hood fan 

En äkta lady Marian 


Då hade jag just tagit från de rika 

Och givet till de fattiga 


Alltså mig själv :-D


Hahaha hahaha 


Usch vad jag är smart alltså 


Tänk vilken säkerhet jag skulle kunna tillämpa på en arbetsplats... no way in och no way out!


Det är lite lika mitt privatliv hahahaha


Svårt komma in 

Svårt komma ut

 

Det tillhör HÖG SÄKERHET haha

 

*skratt*

 

Det där helt ärligt måste dom se över alltså ... det kanske var en miss av väktarna att delat på sig ... dom ska nog alltid vara i samma miljö brevid varandra 100 %

 

Det var nog det som felade idag ...annars blir jag bästan lite förvånad!

 

:-D

 

Nåväl !

 

Min förmåga se möjligheter och andras svagheter som ur ett entreprenörskapstänk att kunna tillgodose ett givet behov hos en tänkbar kund ...

 

Är jag jävligt bra på! :-)  

Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 09:52

Inser vilka enkla knep det finns av osäkra platser


Står väntar utanför handels i Härnösand ... det är en större HALL ... så kommer securitas ut från banken och jag inser att " så enkelt gjort krokben ooo med 3 lätt starka slavar åt mig dragit honom upp för trappen ... ååå snuvat på stålarna hehe ... 


Det är sånt säkerhers tänk som jag måste hantera själv vid ansvarig ägare av kontanta medel ... 


Att kunna tänka säkerhet för min verksamhet där dessa faktiskt enkla mera Farliga utsatta miljöer ... inte skall få bestå med mörka dolda ytor Lätta manövrera en securitas snubbe på.


För enkelt säg att det är bostäder ovan hallen ... lätta gömställen 


För enkelt! 


Säkert med nödutgång från ovanvåningen med bakdörr oxå ...


För enkelt ! 


En Jönsson liga Id'e från Mia 


Ägare säkerhets ansvarig verksamhetsledare


*skratt* För socialen som.följer min blogg i Kramfors är det västa jag förklarar att det är med IRONISK HUMOR !!!


Dumskallar! 

Av Maria Karlsson - 8 maj 2015 09:02

 

Nu ska dektektiv arbete utföras! 


Faan ta hundfaan om hon hoppar upp i sängen min när jag går in på stan nu! Före bild ! 


Sen Efter bild! 

Ovido - Quiz & Flashcards