Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Maria Karlsson - 12 maj 2015 09:48

JAHA Handelsbanken tjurskalle till karl ! :-)


Jag är inte sur längre , nu har det gått över -Så skönt! 


Jag är så bestämd av mig att det behövs ganska mycket för att rubba mig ur banan """ så att säga ;-)

Men nu är jag inte sur längre faktiskt


Mina 4 h merarbete alltså 8 h arbetsdag faller sig göra gött i min budget, nu jobber ju jag inte för pengarna men bankerna gör ju det så ... det blir så här : 


4h × 6 dagar arbetsvecka × 4 på en månad


4 gäster per h frukostbuffe 60 kr = 4×4×60= 960 kr / dag

960 kr × 6 dagar = 5760 kr / vecka 

5760 kr × 4 veckor = 23 040 kr / månaden 


Extra fiskfotbad inkl. Valfri meny tillgång handduk o lotion 300 kr / 45 min beräknad tid 1 h 

 4 gäster per 4 h = 4 × 300 kr = 1200 kr/ dag × 6 dagar= 7200 kr × 4 veckor = 28 800 kr / månaden 


Summa : 

23 000 kr - inköpskostnad ca 30 % = 16 000 kr 

28 800 kr - lotion 1920 kr =  ca 19 500 kr 


Total summa : 16000 kr + 19 500 kr = 35 500 kr / månaden 


4 h arbetstid × ( 37500 kr total kostnad AB.) = 18750 kr för AB.


35 500 kr - lönekostnader = 18750 kr = 16 750 kr Brutto över i A.B 


Brutto intäkt före avdrag : = 16 750 kr / månad 


Utbetalt bruttolön 18750 kr -


LÖN 11 000 kr - minus kommunalskatt till mig själv extra 


Total lön : 37 500 kr + 18750 kr = 56 250 kr / lönekostnader AB.


Privat lön 32 000 kr BRUTTO 


Jhahapp = 


NETTO 20 800 kr / månadslön + 

Inkomst av kapital Hyresintäkt = 15 000 kr 

30 % skatt på hyresintäkt = 10 500 kr 


Total NETTO INTÄKTER PRIVAT = 31 300 kr / månaden 


Sen ska fastighetslån betalas och driftkostnad dras på den summan. 




Av Maria Karlsson - 12 maj 2015 08:30

Nu har jag pratat med Mamba igen


Han absåg jag hotat honom då jag sa min mens var 2 dagar sen ...

Sånt tycker inte jag om att folk sätter felaktiga uttalanden i mina ord


Han kände sig väl RÄDD att en ev. Graviditet var eller utgjorde en FARA för och mot honom...


Jag kan analysera hans reaktion men inte den som kom efteråt...där han lägger över ansvaret för sin reaktion på mig.


Det är svagare person och något som lätt blir en vardag där alla problem som upplevs jobbiga för honom kommer läggas över som mitt ansvar, har haft 12 år förhållande på det sättet och vill inte verkligen hamna samma igen.


Vill inte bara känna oro över min trygghet i en relation med en kille.


Vilket både Mamba givit mig upphov att oroa mig inför min trygghet hos dom och Laban som går på lägga över sämre förhållningssätt i det han själv är en del utav och se det negativa enbart i den andre och inte sig själv.


Det är verkligen inte tryggt för mig vetskapen om att han gör så.


Jag söker en man en trygg famn som kan bära självdistans även i en möjlig graviditet där han faktiskt bär större delen av den "olyckshändelsen" faktiskt ... 


Och ingen av dom var speciellt självdistanserad och därför är jag avvaktande otrygg i deras sällskap. 

Mer nu än förr och varför då fortsätta dejta dom då om jag ska i närhet o mys o bland kramar börja spänna mig för att dom jag vet dom lägger över ansvaret på MIG i slutändan! 


Näääääää ... usch vad osexuellt inte alls upphettsande för fem öre.


Sen så har jag sett min framtida partner och det ska vara en äkta skicklig 6 video stjärna för göra mig till nöjjes en matcho som kan få mig känna mig trygg och omfamnad ALLRA helst för sina egna intima " misstag" ... 


Jag ska dejta en ny kille en halvtjockis badboy som tycker om känna sig supermanlig i min närhet.


Så är det pojkar JAG ÄR SUR på er! 

Ovido - Quiz & Flashcards