Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Maria Karlsson - 6 maj 2015 22:18

Hade jag haft min aktivitetsersättning kvar så hade jag kunnat gått på exekutiv auktion denna vecka och genomfört mitt livs bästa köp och affär.


Men tyvärr det är 2900kr netto / månaden som gör att jag tyvärr inte kan genomföra den dealen.


Om jag haft min inkomst kvar har jag med största sannolikhet blivit stockholms bo på Fredag.


Men sån lycka har inte jag tyvärr... 2900kr skillnad på NYTT liv och VÄGSKÄL jag nu befinner mig på.


Finns inget att fundera på jag har massa försäkringar och avbetalningar osv. Som.kostar mig massor med pengar ... csn , telia osv. Ligger på ca 2700 kr / månaden faktiskt mina räkningat jag MÅSTE behålla! 


Så tyvärr sen 10 januari har jag ingen aktivitets ersättning och då blir jag ingen stockholms bo heller 


Oavsett hur jävla bra affär och deal jag kunnat göra ... drt går inte.


Och bankerna i Härnösand vill inte hjälpa mig få bra kontakt med bankerna i Stockholm och svarar mig att det är inte deras problem att lösa i Härnösand om jag vill köpa fastighet och starta verksamhet i Stockholm. INTE ENS SERVICE FÖRMEDLA mina papper mellan bank kontoren hjälper bankerna mig med här i Härnösand.


Så är det. 


Så jävla kasst blir jag bemött... det är utom all rimlig förklaring.

Dom får nig känna mig urusel och som en mindre värd människa! 


Hursomhelst ... jag får ingen rådgivning och har inte råd åka ner till Sholm för att gå träffa bankman där nere och såvidare...

Fu kar inte ...


Jag åkte till Sundsvall sist satt på kontoret i Svall på vinst och förlust och förlorade såklart.Jag åkte hem när Stockholm ko toret skulle ta lunch.Sjuk var jag oxå.


Men visst hade jag kunnat som lägsta godtagbara bud givit 98000kr på en fadtighet värd 30 000 000 kr ... 


Men ingen bank som ville rådgöra med mig eller ku de svara på frågor här uppe och banken jag tog kontakt med själv i Stockholm ringde upp mig direkt efter kronofogden genomfört auktionen.


Dom riktigt vill jävlas med mig ! 


Eller kanske ska uttrycka mig så här :- ÖDET EMOT MIG


Kan inte göra så mycket annat än ibland skratta åt vilken jävla Svensk byråkrati vi har som stjälper istället för hjälper och i Sverige finns bara 1 och det är pengar! 


Utan pengar är du INGEN


Nobody 


Och där befinner jag mig och blir dåligt bemött mestdels utan råd eller vägledning på ett snällt sätt. 


Så det blir som jag alltid fått göra ... släppa taget! Och hoppas på att det i slutändan hade blivit det bästa ändock. 


Vill ändock tro och finna tillit till att mina försök som stoppas får en värdefull betalning i slutändan ...att alla stop i alla försök jag gör är i godo ... känns inte så men TÄNKER det måste vara så


Att följa ödet att det är ödet som försvårar då jag väljer fel väg.


Har ingen aning vad ödet vill mig ... enda jag vet är att Härnösand är en fristad för mig


Så kanske därav ödet eller cad det nu är för makter vill behålla mig här.


Kramfors återvänder jag aldrig tillbaka till.


Så framtiden i Härnösand? För framtiden i Stockholm vill ju sig inte alls just nu.


Nååååå att vara så nära äga så mycket men 2900 kr/ netto gör så att jag går minus i skulder istället ... helt otroligt egentligen.


Men det bara är så tyvärr ...


Sorgligt jag såg verjligen fram emot lägga lägsta budet och få börja på nytt 


Starta eget osv..men alla regler sätter stop. Som tex skattemyndighetens regler att du får inte i privat fadtighet bedriva rumsuthyrning eller investera från företag till ett sovrum där du kan som privatperson boende utnyttja inventarierna till egen fördel. 


Och huset i Sholm skulle väl bli näringsfastighet gränsfall eller iaf första året privat och det blir ju ändå näringsinkomst på hyreskontrakten som medföljer och då tappar jag min existensnivå ... och då kan inte jag betala mina räkningar varje månad och slutar med personlig KK.


Sen massa regler om antalet godkända övernattade personer för att inte myndigheterna kan förbjuda fler hyresboende max 4 per natt och vad jag förstår så är kvoten delvis uppfylld på den adressen redan så jag kan inte skirva mig själv som boende där utan att bli skadeskyldig att investera i brandskydd ...


Och brandskydd är då inte billigt och utan inkomst får jag inget lån på banken och inget lån inga boenden ingen inkomst = personlig Konkurs.


*suck* vad allt går enot mig med alla dessa idiotiska regler som inte alls hjälper mig åt något håll utan håller mig kvar fast här.


Såååååå jobbigt

Av Maria Karlsson - 6 maj 2015 20:07

Min dröm var att få bli barnläkare 


Den önskan finns ännu kvar 


Jag kanske ska ta satsa nu på läsa till läkare med börja på läsa biologi B kemi B och fysik B samt matte D ...matte C har jag ju redan och de andra med ... 


Jag ska ringa komvux i Härnösand höra vad dom säger 


Det är ett alternativ jag överväger tillsvidare ... om jag kan läsa dom.ämnena här på komvux i Härnösand


För finns ju ingen anledning för nig hålla på slå huvve i väggen längre för starta eget då INGEN TROR PÅ MIG ... 

Bästa är backa tillbaka och börja där jag slutade = läkare


Jag menar ...är utbildad undersköterska

Utbildad hälsovetenskap 


Osv. 


Det är mitt stora intresse och även inom det området jag skulle fortsatt med starta eget inom HÄLSA fast genom mat då såklart ...


Nåväl 


Jag får helt enkelt tänka om tänka nytt 


Och fundera på om jag kan läsa upp basämnena här i Härnösand under tiden jag söker arbete och på så sätt få min existens norm utbetald då jag söker jobb under tiden för studierna ... måste gå ordna!!!!


Då kan jag hoppa på läkarstudierna nästa år tom. :-) 

Av Maria Karlsson - 6 maj 2015 17:23

Morsan kom idag 


Vi åkte tog en lunch inne på stan och sen fick jag så himlans ont i magen att mamma var tvingad köra hem mig på toan ... jag vägrade gå på cafets toalett faktiskt! 


Sen åkte vi på dollar store ...vilket jag verkligen tycker ska flytta ner till ica maxi ! Jag kan inte gå så långt själv handla ... 


Sen på Konsum och vilken JÄVLA bra service tjejer! Riktigt bra service ... först av hon som stod i sharken som hjälpte mig trots allt till pitabröden på brödavdelningen ...Det är SERVICE! 


Och sen plinkade 5 kr på barbecue såsen ... så då jag kom till kassan tog den betalt för sina 30 kr + ... men då ringe kassören och sa det blivit fel och jag fick 2 st för 10 kr !!!! SPARA 60 SPÄNN!!!! Gud vilken bra dag! 


Sen åkte vi på konsum och där var falurågrut slut och som kompensation fick man ta ett paket choklad kakor!!! VILKEN LYCKA FÖR MIG! 


Mamma snäll oxå! 


Nu är jag så himlans glad fast jag har ont i magen! 


Jättebra service på konsum och bra komp på Maxi och ... jha riktigt sköjjigt! :-D 


Mycket bra :-) 

Av Maria Karlsson - 6 maj 2015 09:47

När jag blev singel ... så ändrade jag mitt utseende för vad jag absäg var mest atraktivt 


Jag färgade håret svart och solade solarium och blev fint brun på min hud


Det kändes mest attraktivt i mina ögon se mig så i spegeln ... fråga inte varför men så var det ...


OCH nu vet jag varför! Det slog mig igår faktiskt! 


Jag älskar mörka män med guldbruna hyn och svart hår åååå mörka ögonen


JAG BARA ÄLSKAR DET!


Så sen jag började träffa Laban bara ibland ... då kände jag mig mera nöjd i tillvaron ... jag sa yin o yang 


Så började jag bli mer bekväm i min gamla Mia som jag aldrig varit bekväm med utan ALLTID saknat något


Så har den känslan vuxit sig jättestark nu sen jag flyttade och dom dwjter jagvhaft har varit mörka snygga ...mystiska 


Åååhhhh i dom där mötena har dom fått mig att framträda tydligare vem jag är ... och jag teivs mera med mig själv i deras sällskap 


För dom bär allt det där som jag vill ha! 


Därför ska jag avla på en sådan nystisk mörk guldbrun sexig stallion ååå jag vill ha en tös sladdis 

För att jag känner det är den halva av mig jag saknar 


Svarta tjocka håret 

De mörka ögonen

De guldbruna hyn ... alltså det är ju vara så ååååååhhhhhhhh!!!!


Så nu har jag slutat göra mig till i form av yta

Jag slutat färgat håret svart och slutat sola mig brun 


Numer är jag guldblond igen med melerade ögon och vit hy 


Det matchar perfekt till mörk guldbrun kille!!!!



Han på banken igår car rätt så sexig han oxå så där att man bara fastnar vid ögonblicket å tänker Gud vilken sötsak att äta upp! 


Men nåååå trots sin sexiga appeal blev jag sur ! 


Åh är jag sur känner alla på sig det å blir påverkat... mmmmmm


Men alltså sån kille vill jag ha 


Jhaaaa jag har ju en kompis 

2 komoisar okey 

3 kompisar med det guldbruna sexiga mystiska... 


Ska skaffa mig en 4e arab för att jag är sur oxå på killarna för deras svar igår ! 

Av Maria Karlsson - 6 maj 2015 09:08

Vaknade av att jag hade skitont i magen 


Så jätte jätte ont 


Ville inte ens kliva upp 


Fy tusan den här omgången pms varit värst hitentills !


Hela jag var svettig , sängkläderna blöta nästan av min svett



Jag känner mig dålig ännu faktiskt 


Blir mer alvedon å ligga sängen idag


Regnar ute så kan inte fixa förrådet... *suck* 


Kanske tvättstugan då istället tvätta upp alla sängkläderna


Blir nog BRA :-) 


Dricka massvis med vatten så jag återställer balansen alltså


Och katterna bråkade inatt oxå ... fått skällt på dom.bröderna oxå


Näääää nu gott folk blir det dusch och frukost innan promenad o tvättstuga ... 



Ovido - Quiz & Flashcards