Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Maria Karlsson - 7 juli 2015 14:39

  Nu hämtat ut min medicin ... 105 kr 


Spironolactone 50 mg 


3-5 dagar per månad ska jag ta det ... varje månad före mensvecka 


Eftersom jag nu oxå är medlem i natural cycle så har jag jättebra koll på när jag ska börja ta medicinen.


Hoppas det blir bättre ... jag fick stora problem efter spiralen alltså! 

Slemhinnan har inte läkt ännu och jag har kass känsel!  Levrat blod.

Får inte äta salt ...som jag älskar! Samt inte acetylsalisyra såg jag.


Nåväl ... återstår att se då. 


Kanske inte blir så jättejobbigt med stressen jag upplever så hemskt vid mens vecka från denna omtumlande period heller ifrån mina flickor. Får jag hoppas. 



*fniss* 

Av Maria Karlsson - 7 juli 2015 10:53

Eftersom jag har så problem med levrat blod och svårt med benen när jag ska inför mensen 

Och ska äta vätskedrivande 1 vecka per månad 


Samt sluta äta chips / salt osv. 


Är det med bra stöd för mig att veta när jag ska börja äta hälsokost vätskedrivande naturmedel ... 


Ska prova det först 


Blir bra balans och hjälpverktyg kunna följa upp min mens cykel i förväg mera exakt


Anser jag 


Då är det bara vätskedrivande jag ska in köpa receptfritt tror jag det är ... 

Eller vad det nu va läkaren sa ...kommer inte ihåg


Kanske ska ta en promenad in idag ordna det på en gång ... alltså ...blir det ju ingen frisör denna månad. Om jag måste köpa allt det där ... bara ca 300 kr över efter betalat räkningarna... hmmmm 


Nåväl


Av Maria Karlsson - 7 juli 2015 10:22

Jag satt goda ro åt frukost då jag såg 


Natural cycles ... 


ABSOLUT! 


Så nu är jag medlem! 


Gratis provmånad ... såklart kolla min temperatur


Jag tror verkligen att det här är den mest sundaste kontrollen en kvinna kan välja! 

För mig egentligen det enda som fungerar ...kanske 


Ska tydligen ta temperaturen varje morgon på tungan... väldigt enkelt.


Då vet jag EXAKT när jag inte ska ha sex eller iaf ha sex utan SÖL!


Moahahahahaha... 


Viktigt att finna ett bra skydd för graviditet, och jag tycker det är något oxå som jag bör lära mig mera om för senare kunna prata öppet med mina flickor om skydd ... och såvidare 


Det är lättare ifall man har pojkar ...då köper man kondomer kastar och lägger fram bara och säger : KONDOM PÅ FRÅGA FÖRST OM HON VILL! 


Men flickor ... njae då blir det nog lite svårare bemöta skydd ... för att även om det är kondom som gäller kan den gå sönder och kunskap om SIN EGEN KROPP SOM FRÅN FLICKA TILL TJEJ ...anser jag vara bra mycket mer viktig och betydelsefull än bara förklara: använd kondom! 


Nu är det ju så att Ida vara är 12 år men ... hon har som alla andra flickor en övergång till tonårshormoner ... och det är något otryggt, osäkert och en ostadig tid mellan tankar och fysik .. och det är viktigt finnas som moderligt stöd med egen erfarenhet.


Nu har ju jag som lite problem med äta preventivmedel kemiskt...drt fungerar inte. 


Har provat nästan allt och i det har jag mått väldigt dåligt på olika sätt.


Jag tror och anser mig ta ansvar som kvinna genom att inte bara själv ha ordning på min mens cykel men oxå få stöd av tex 

Natural cycles ... 


Då får jag stöd och kan hålla ord ing bättre på säkra och osäkra perioder samt och 


Om jag finner en avelshane ...vet exakt när jag ska locka på honom B-) 


Ååååååhhhh jag är så himlans busig !!! ;-) 


Jag tar ansvar på ett kvinnligt sätt ... tycker lite kondom är mannens ansvar ... men jagvkänner mig trygg i min ålder att inte gå på krogen och plocka hem första bästa fyllvänlig karl jag inte känner ... utan jag tar ansvar genom att lära känna personen och samt prata öppet om sexuella levnadsvanor och gemensamma önskemål och såvidare ... jätteviktigt.


Jag har och behåller samma älskare så länge jag kan .. samma få bestå ... och då blir det bra med temperatur kontroll ... 


En bra lösning för mig. 




Av Maria Karlsson - 7 juli 2015 05:33

Usch!


Zimba tog en skata igen ...vaknade av hans fräsande


Skatan andades fast hade sår på kroppen, tog kråkan

med handduk och satte ut den på balkongen STÄNGDE dörren.


Nu är skatan borta så det kanske betyder att han flög iväg ...Zimba däremot ..han är grym ...


Duktig kisse ... 


Kanske var så han överlevde då han försvann en kall period i Kramfors ... på att jaga fåglar ...skator och kråkor i Kramfors


Stackars Zimba som fick lära sig överleva på så hårda premisser ändå .... huvvaligen


Nu är han ju ändå en skicklig jägare som lärt sig fångst o h jakt


Mattes stolthet! 


Jag älskar mina djur och mina flickor! Saknar mina flickor jättemycket! 


Zimba var kissen Ida valde ut ...oj undra vad hon skulle säga om att han är.duktig jägare


Zorro saknar Ida och varje kväll gick Ida hämtade sin Zorro och han låg sedan på henne hela natten kramades ...ibland o väldigt ofta snuttadr Zorro bort Idas örhängen, 

Det verjade ändå som att det inte beskymrade Ida.

Hon gick sökte Zorro varje kväll! Det är känslomässig distans för henne nj varje kväll bort hennes närhet! 


Ingen som bryr sig om det.


Mycket mycket mycket elaka människor det finns! 


Jag ska lämna in en stämning mot socialen i Kramfors denna vecka oxå, det kommer rivas vra för de handläggarnas lögner och förvridna uttalanden om mig! 


Jag hatar soccc kärringarna i Kramfors! Verkligen. HATAR!


Jag flyttar aldrig tillbaka in dit ...aldrig 


Härnösand är trevligare och mycket mycket underbar natur! :-)


Så är det ;-) 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards