Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

NATURAL CYCLES - MEDLEM ÄR JAG NU! ;-)

Av Maria Karlsson - 7 juli 2015 10:22

Jag satt goda ro åt frukost då jag såg 


Natural cycles ... 


ABSOLUT! 


Så nu är jag medlem! 


Gratis provmånad ... såklart kolla min temperatur


Jag tror verkligen att det här är den mest sundaste kontrollen en kvinna kan välja! 

För mig egentligen det enda som fungerar ...kanske 


Ska tydligen ta temperaturen varje morgon på tungan... väldigt enkelt.


Då vet jag EXAKT när jag inte ska ha sex eller iaf ha sex utan SÖL!


Moahahahahaha... 


Viktigt att finna ett bra skydd för graviditet, och jag tycker det är något oxå som jag bör lära mig mera om för senare kunna prata öppet med mina flickor om skydd ... och såvidare 


Det är lättare ifall man har pojkar ...då köper man kondomer kastar och lägger fram bara och säger : KONDOM PÅ FRÅGA FÖRST OM HON VILL! 


Men flickor ... njae då blir det nog lite svårare bemöta skydd ... för att även om det är kondom som gäller kan den gå sönder och kunskap om SIN EGEN KROPP SOM FRÅN FLICKA TILL TJEJ ...anser jag vara bra mycket mer viktig och betydelsefull än bara förklara: använd kondom! 


Nu är det ju så att Ida vara är 12 år men ... hon har som alla andra flickor en övergång till tonårshormoner ... och det är något otryggt, osäkert och en ostadig tid mellan tankar och fysik .. och det är viktigt finnas som moderligt stöd med egen erfarenhet.


Nu har ju jag som lite problem med äta preventivmedel kemiskt...drt fungerar inte. 


Har provat nästan allt och i det har jag mått väldigt dåligt på olika sätt.


Jag tror och anser mig ta ansvar som kvinna genom att inte bara själv ha ordning på min mens cykel men oxå få stöd av tex 

Natural cycles ... 


Då får jag stöd och kan hålla ord ing bättre på säkra och osäkra perioder samt och 


Om jag finner en avelshane ...vet exakt när jag ska locka på honom B-) 


Ååååååhhhh jag är så himlans busig !!! ;-) 


Jag tar ansvar på ett kvinnligt sätt ... tycker lite kondom är mannens ansvar ... men jagvkänner mig trygg i min ålder att inte gå på krogen och plocka hem första bästa fyllvänlig karl jag inte känner ... utan jag tar ansvar genom att lära känna personen och samt prata öppet om sexuella levnadsvanor och gemensamma önskemål och såvidare ... jätteviktigt.


Jag har och behåller samma älskare så länge jag kan .. samma få bestå ... och då blir det bra med temperatur kontroll ... 


En bra lösning för mig. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 09:07

Jaaaaa men alltså   Jag ser    Jag ser    Ser minsann    Den där lilla BUSFRÖET    Åååååhhhhhhh vas underbart lyckligt    Så mörk och lik pappa i utseendet    Och    Med mina ögon ååååå bus i blick    SHIT!    ...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:57

Nååååå enda som kan bli lite problem.i det hela    Är    Att om jag får en liten mulattis bäbis med en mystisk arab   Är att den lilla/ lille kommer bli allas våran ögonsten   Med andra ord höjd upp i skyarna ...   Jag som är sååå...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:46

Vill ha en egen mörk mystisk arab    Åååhhhh ...    Vad sexigt!    Smaka sådär beskt besvärligt mumma ååååhhhh   Gud jag blir KÄR!    40 grader i mellanöstern    Snacka om MYCKET KÄRLEK    VILL OXÅ HA!    GIVE IT TO ME...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:05

Stan idag igen   Skulle egentligen varit på promenad i park men dåligt väder    Så blir inget sånt    Jag är jättetrött oxå    Dessa regniga dagar och sitta ensam får djupet av kä slor att söka sig upp   Nåååå...    Pulled por...

Ovido - Quiz & Flashcards