Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Maria Karlsson - 18 juli 2015 19:50

Morsan fick mig börja kika närmare på mina tai chi övningar 


Och som vanligt står jag fnissar skrattar då jag tänker på kinagubbens ord ... Då börjar vi ... *asg* 


Alltså ...jag vet :-) 


Det är bara så " inte jag" vara så fokuserad och närvarande i mina rörelser .... sen kan jag inte alls koncentrera mig ... jag bara flinar o skrattar ååå försöker vara allvarlig ...


Men nåååå... morsan fick mig koncentrera mig lite och läsa titta på övningarna ...jag har ju faktiskt betalat för att du ska ge det tid, sa mamma, du får inte skratta bort det Maria ....


Jajajajaja ... hahaha 


Jaaaaaa men inte mitt fel att jag är född i det jag är! 


Men visst ...jag gjort lite övnimgar och blir varm och tycker det är jävöigt roligt ...framför allt riktigt skönt för min rygg!!! 


Det är frigörande! 


Så OK 


Trots mitt BUS ;-) 


För det kommer alltid bestå ...så ska jag öva tai chi varje dag nudå ... 25 övningar ... ska nog fixa det galant ;)- 


Vänta ååååå se bara ;-) 

Av Maria Karlsson - 18 juli 2015 19:26

           

Av Maria Karlsson - 18 juli 2015 09:55

Klart vad mina flickor är sååå smarta


Stefan erkänt han inte velat att barnen har det bra med mig hos mig med hjälpa till med diverse som tex slalom kort på sportlovet fsdtän barnen är hos honom halva den veckan.


Han har alltid förstört mina planeringar genom att han alltid ska vara värre än mig så om jag sagt till barnen att nästa helg ni kommer till mig ska vi åka göra det å det tex idol i sundsvall


Då åker Stefan med tåg med barnen till övik på Torsdag och badar i badet där uppe efter skolan ... sen missar tåget hem och det blir sent och barnen får gå med packning och det blir för jobbigt så vid bytet då vi gjorde ...


Var Moa sjuk och kräktes hela natten ...helt utslagen och det blev som vanligt en besvikelse missa idol som grannbarnen och deras pappa också åkte till ... eller iaf var menat åka på. 


Jag fu derat många år vem i helvete det är som förstör för mig på olika sätt i min vardag ...och drt kom fram att stefan följer nig dolt via olila internet sidor osv. 


Det är förföljelse med syfte vilja illa! Han erkänt! 


Han blir fruktansvärt svartsjuk om barnen mot förmodan tycker om mig och han blir isäker på sig egen identitet som pappa...för han har alltid pratat illa om mig till barnen, mina grannar och tillåtit hans familj prata illa om mig över huvudet på barnen.


Det är hans sätt kontrollera mig så som han gjorde då vi bodde ilag. Och ju mer jag säger ifrån nu på slutet säger : NEJ! 

Då fortsätter han psyka mig med säga person påhopp och hotar mig med olika saker i vardagen vad han ska göra om jag motsätter mig vidare ...genom.barnen såklart


Att barnen samma ... blir ko trollerad att INTE få cisa välvilja mot sin mamma hat ju Stefan erkänt att han gebomfört i ord och ha dling mot barnen ... och det är ju enklast att ko trollera mig genom.barnen och ko trollera barnen genom förminska deras person och deras rättigheter till båda sina föräldrar.


Stefan hanterar inte att inte få stå bäst främst ... trots att han själv inte ens har barnen utan Therese sitter hemma med barnen då han är ute " är så behövd" av hennes familj och står i ljuset framför Therese ...precis som han gjorde mot mig.


Det är sååååå mina barn visar sin kärlek till mig , genom att beskriva sin längtan till Zina...för Zina uppfattas inte ac Stefan som en konkurrans och imte eftersom deras schäfer Örja är Therese hund.


Så barnen har funnit en FRID en acceptabel genväg till förklara sin kärlek sin önskan till samhörighet till mig via Zina :-) 


Nu förstår jag! :-D 


Stefan blir inte arg på barnen genom visa intresse till Zina utan bara till mig så pass att Ida berättat att Stefan gör drt så obehagligt för henne då hon hade kontakt med mig ...inte bara genom att försöka motsätta sig att gå hem till mig men även vidare genom telefonkontakt.


Moa tog han av telefonen utav då hon ringde mig och sms varje timma hela tiden ...

Moa ringde mig från toaletten och grät smått i det tysta och Stefan ropade på henne för att hon hade leksaker på golvet i hall/ vardagsrummet... kom plocka bort Moa! Skrek han ååååå Moa ringde mig i det dolda ...


Exakta samma beteende jag hade då jag var sambo med Stefan ...jag gömde mig i badrummet.


Det gör Moa oxå 


Tillomed på Stefans JOBB! 


Ååphhhh det är psykisk misshandel och barnen lyckas ändå visa sin kärlek genom allt drt sär till mig genom symboliskt uttrycka sin saknad och kärlek till Zina en symbol för vår kärlek! 


Mamma vi har inte samma tycka om för Örja ...


Det är barns KÄRLEKSFÖRKLARING ! 

Av Maria Karlsson - 18 juli 2015 09:36

Knackar på mitt fönster. Frågar mig :- Kommer du ut snart. Det är soligt nu.Och när jag kommer går med promenad med Zina vänder sig alla barnen om och skyndar emot oss och skriker :- Åååååhhh Zina ! Zina! Klappa zina? Ska ni göra? Varför då? Jaha ... osv. :-) Har inte tänkt så mycket på att samhörighet ofta samlas kring och runt ett gemensamt intresse.När Ida och Moa under sista året ringt mig och frågat efter Zina och säger hela tiden :- Saknar Zina , vill ha Zina, m.m Så betyder ju inte det att inte jag är en del av den önskan utan det är ju samhörigheten ALLA tillsammans Sen att Zina är symbolen för den gemensamma nämnaren det är bara fullt normalt i en samhörighet.Jag varit såååååå otroligt ledsen då mina flickpr frågar så extremt mycket efter Zina ...och inte så mycket nämnt mig i sin saknad ... men NU FÖRSTÅR JAG :-) Jag är en del av VÅR GEMENSAMMA SAMHÖRIGHET Zina är bara den ytliga symbolen för hur stark samband vi har! Det är likadant med barnen här ... blir samma effekt och samma uttryck för en glädje och goda gemenskap vi bygger sakta upp tillsammansDet är ju sååå mina flickor saknar VÅR SAMHÖRIGHET VÅR FAMILJ VÅR GEMENSKAPatt uttrycka Zina är ju som då folk uttrycker tex. Golfen som synvilen för samma gemenskaps nämnare eller lunchen på stan eller "kaffet" vid köksbordet...För utan gemenskapen och det där outtalade gemenskapen skulle golfen inte betyda något eller lunchen ensam eller kaffetåren utan sin väninna ... Åååhhhhh LYCKLIG JAG KÄNNER MIG! JAG ÄLSKAR ALLA BARNENJAG ÄLSKAR IDA OCH MOA SÅ OTROLIGT MYCKETNI SKA FÅ TILLBAKA ZINA = VÅR GEMENSKAP = VÅT SAMHÖRIGHET! NU FÖRSTÅR ÄVEN JAG FASTÄN MINA KÄNSLOR SUDDAT UT FINALINJERNA FÖR SE DET DRAMATURGISKA SKEENDENA AV SOCIALA RELATIONS SPRÅKET SOM ÄR I DET DOLDA! JHAAAA ... VI SKA BLI EN SAMHÖRIGHET IGEN ! JAG LOVAR ATT KÄMPA FÖR ATT NI SKA FÅ RÄTT SOM BARN ATT KÄNNA TRYGGHET, TILLIT OCH SAMHÖRIGHET MED ZINA IGEN. JAG LOVAR OCH SVÄR!

Av Maria Karlsson - 18 juli 2015 07:49

*skratt* Jhaaaaha ? Och vad ska jag tolka det nu då? Att min temperatur stiger och varierar ...Jhaaa vad ska göra år det då? Varken bakfullSjuk eller sovit dåligt hahahaInte vet jag ... kanske har 2 ägglossningar samma månad skulle jag mera påståDet hade jag förut iaf ... nyss blivit gravid och hade ägglossning under ultraljudet...läkaren tog bilder sparadeHade jag då gått hem knullat hade jag fått 2 äggs tvillingar men ... jag var där för abort Stefan ville inte bli förälderSå ja jag tog bort mot min egna vilja därav jag har 1 sladdis kvar att bära med en ny man i mitt liv! kanske får tvillingar med en man som faktiskt har sex med mig som ett vanligt par har fler ggr än typ 2 varannan månad eller inget alls Då kan jag få tvillingar hihihi wiiiiii... MammaMia """ i dubbla benämningar En ny härlig familj med mig och mina flickor Ida och Moa Resten av mitt liv! Så jhaaaa vad kan jag göra åt min temperatur :-) ... den bara är som den är ... hihi Av orsaker som bör kikas närmare på :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards