Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 20:09

Skönt att swedbank säger att


A) för högt pris

B) 40 % egen insats

C) ville inte medfinanisera projekt investering

D) ansåg inte Norrfällsviken var rätt ort för riskera kapital samt att deras ränta skulle vara jättehög och dyrt! 


Efter alla mina turer till banken så ... lägger jag nu ner !!!

Jag förstår nu att dom misstror min ärlighet vilja jobba med det som gör mig lycklig

Jag av någon anledning har en utstrålning som får tjänstemän att misstro min person... varför undrar jag? 


De ska bedöma innehållet inte utseendet i sitt jobb

Och är det så att drt är enbart utseendet på en affärsplan så pass att de bedömer handskrivet som oseriöst utan titta vidare ...


Tycker jag att banken ska gå kyssa sig långsamt där bak


Annars ... om det är en strimma av sanning i det banken svarar då får jag ååå andra sidan Tacka för att inte sätta mig i problemsituation i framtiden med ett köp och då får man ju tacka för den goda hjälpen... men alltså


Vem orkar kämpa uppförs som jag gör och gjort hela tiden ... affärsplan på affärsplan blir sågad ... 


Det är oavsett ... jävligt jobbigt! 


Vad kan man göra åt den känslan ... njaeee den blir ju bestående och färgar av sig i en mera avslappnad layback beteende ...där jag numer inte anstränger mig för att lägga tid på sitra få ont i ryggen av lånad dator på AF för rebskriva arbete jag sitter gör hemma ... på papper ... handskrivet med ....penna


Jag menar ... i det här läget sparade jag flera dagars arbete på att inte sitta på AF renskriva skiten...


Jag hade inte ens behövt skriva något alls för att utgångspunkten i det hela anses direkt för dyrt och fel placerad ... så 


Den där föesälj ingen ägnas inte till fattigtöser som mig som jobbat markplan med städa hotelltoaletterna ... nääää det ägnas till miljonärer som kan kasta in 40% eller hela summan direkt som ka ske mera privat fritidsfastighet


Jag vågar inte riskera mera som privatperson sen bemötandet jag fått av Kranfors Kommun tidigare år ... Hasse Bylund ocv Gudrun Sjödin visade en positiv sida för sen lura mig och hugga mig elakt i ryggen ... och sen dess baktalad oxå bland personalen


Den tilliten att offra mera av mig själv som privat person och betala av mina sparade pengar till enskild firma ...på bekostnad av min familj och barn ... det gör jag aldrig om!

Det misstaget blir jag påmind av varje dag som tappad akassa pågrund av mina dåliga val och sliter med socialbidrag idag.


Nääääää 40% privat för Aktiebolagets skulder det gör jag ALDRIG OM! NOWAY ! FÖR MYCKET! 


FÖR MYCKET FÖR EN LÖGN BÄRANDE KOMMUN MED BETALDA TJÄNSTEMÄN SOM FÅR BETALT FÖR ATT FÖRSTÖRA MINA SISTA ÅR .... efter 33 % höjning av hyran.


Så är det! 


ORKA!!!! 


Näääää... nu inte roligt längre! Tar det emot är det fel ! 

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 18:47

Det är ju någon som vill att jag ska få ekonomiska problem! 


Sen förra måndagen/ tisdag har jag fått ca 7 brev med krav sen datum början av juni! 


Är det inte lite konstigt att samma brev skickas så tätt inpå allihopa under 4 arbetsdagar för sen slutet av juni / början av juli ...då min utbetalning inte skedde pågrund av sen utbetalning från socc till 3 Juli... 


Jhaaaa det var krav med inkasso tydligen :-( 


Så över 4000 kr igen nu som ska betalas extra PANG 


Så nu blir skulden med 1900 kr under 8 månader till mamma ...

För det här och för TCM kursen jag går...


Jag får ca 2990 kr av levnadsbidrag 1900 kr går till avbetalningar och 1000 kr till fsk, andra betalningar som ellos sen jag hade barnen hos mig och diverse andra små bra ha ...


Så nu har jag exakt + - noll i finans per månad 

Inga pengar över till varken bilen = som skrevs över på mamma tidgare månad ...

Inga pengar till fritid eller till mat 


Det är mamma som fyller upp min frys faktiskt så jag klarar mig :-D 


Tycker det är viktigt att jag passar på fylla på med det jag inte haft råd med förut ... pågrund av barnen och mat , ytterjacka vår och höst - promenadskor svarta- trosor- sommarklänningar- regn och vind jacka osv. Allt det där andra tar för givet att ha i garderoben


Det har jag nu på rea köpt in för klara mig några år ytterligare framåt ... nu när jag kan dra in på allt annat ... passar jag på


Har fått mer skulder nu och mindre ägo som tex bilen ... men varma kläder i garderoben...


Jag måste passa på! 


Enda jag får vänta med är att gå till frisören... det gör inget 8 månader väntan ... det blir ca 2, 5 år från sist jag klippte mig ...tur jag är kvinna å att långt hår anses helt okey hihi ...


Klä varmt , tak över huvud, och sova äta bajsa ... är enda som är viktigt ... resten är saker jag blir tacksam över utöver ... som inte självklart.


Nååååå... det blev som det blev ... ordnat nu iaf :-) 

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 14:42

A) 40 % egen insats

B) värdering på fastigheterna

C) tyckte investeringen var för dyr i sin helhet 

D) tyckte det var för högt pris


Jhaaaaaa kan man göra annat än sitta lyssna och *inbördes* "sucka" 

För alla krav som ständigt ändras ... 


40% egen insats? 

40 enskild firma då hade de tänkt ...eller? 


Nääää ORKA! 


Jag är inte alls förvånad ... 25 % egen instats var det tidigare men nu ... jhaaaaa 40%! 

 

Herregud! 

 

Jag kan inte trolla med 40% egen insats för köpa och starta ett företag... åååååhhhh så var det med det där ! 

 

Banken sa mer eller mindre NEJ.

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 07:44

Nääääää... 


Nu stanna jag vid Tiger 


LABAN gnäller bara på att jag inte åker hälsar på honom

Men gör inget åt det själv fast han vet vad som krävs ...


Mamba med kompis är väl så pass oseriöst kompis umgänge det kan bli

Svårt ta det seriöst framöver 


Jhaaa sen har jag inte funnit intresse för fler fastän förfrågningarna lägger sig på hög


Blir nog inte så mysse bättre än så här , jag är helt nöjd för övrigt


Tiger matchar mig på flera plan 

Men samtidigt väldigt olika på lika många olika plan...


Så det bara är så :-) 


Näääääpp nu vill jag skapa nytt hem och skapa våra familjetraditioner och dra i handbromsen sätta gränser för god hälsa och mående bra omsorg


Hoppas nu då han kommer på samma ... den s yggingen :-) 

Wiiiiii hihi

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 06:03

Lär er skillnaden! 


Eller ta en sociolistisk utbildning eller kurs! 


:-) 


Eller ... håll käft! 

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 05:56

Ja nu idag blir det stan igen 


Fast utan hund 


Blir banken faktiskt , en inbokad tid

För se om min finans är godkänd för köpa Norrfällan


Det betyder inte om finans är godkänd att jag faktiskt skulle ta steget fullt ut 

Det betyder mera ... att jag kan och har möjlighet att genomföra köp , om jag vill.


Fast det är klart ...mycket jobb...det vet ju jag som praktiserat där flera veckor varje dag och skött grundruljansen med städ, tvätt, bädd, disk osv som husmor.


Så jhaaaa får vi se vad banken säger ... minsann


Jag vet vad de kommer säga för att jag varit in dit tidigare med affärsplan som blivit sågad! 

Men nu har jag ju underlaget klart genom att rörelsen redan är befintlig och det var det som saknades tidigare ...


Likviditetsbudget är klar oxå ...


Så vad ska dom nu hitta på för orsaker kan undras ...ska bli intressant få höra vad de skenhittarpå för orsak inte lita på mitt omdöme av företagsverksamhet...


Återstår att se :-)

Av Maria Karlsson - 20 juli 2015 05:08

Tiger väljer jag 


Om jag hade möjligheten 


För att hans närhet får mig alltid känna mig fin och kvinnlig


Äcen de mest dåliga dagar ...med svullen kropp o mage hängbröst och trötta ögon


Så får hans närhet att uppskatta mig själv helt annorlunda än vad jag någonsin kännt i hela mitt liv


Hans närhet får mig känna mig som mig och helt bra som så


Och det har aldrig någonsin hänt förut

Jag blir en bra kvinna bredvid honom och känner mig glad :-) 


Det är en kille jag berättat om till mina flickor oxå i höstas ... Mina döttrar skrattade och gav honom ett eget smeknamn...hihi 


Sean Banan hahaha * skratt* 


Moa hon berättade för mig sina 3 pojlvänner! 


Hahaha mamma du å jag har samma smak , sa Moa :-D


Och det är väl lite så ...att Moa har lite korrekt i sin upplevelse, för hon vet att en kille som inte trivs i vår familj blir inte heller långvarig eller något mer än en kompis


Så Moa har rätt ... vi måste tycka om honom alla tre 

+ djuren 


Moa hon kör stenhårt och testar ...den biten 

Ida hon är noga med kolla hur de är mot djuren ...så även alla mina kompisar


Därför vi tre har egna familjevänner och umgås med likasinnade som passar oss som en familj


Sen visst ... har jag dejtat mera diskret ibland ... men aldrig varit intim.


Det är viktigt ge en korrekt bild av verkligheten...den är inte risenskön eller rätt leva genom en ytlig fasad så fort abdra människor är närvarande eller "skärpa" sig så fort paret hamnar upp bland sina barn ... för barn känner alla känslor och har starka sinnes upplevelse även på yta och under yta.


Det är respekt för alla serier och filmer osv som barnen sitter ser på tv med sina föräldrar ... sen accepteras det att  barnen ser på tv och uppfattar verkligen med dessa intriger via tv men föräldrar ljuger själva och döljer och förändrar sitt familjehem utifrån att hålla en ytlig fasad och försvara ett annars normalt socialt samspel med händelser...


Jag me ar är inte det liiiiite väl konstigt att barnen kan se ungdomsfilmer ... men föräldrar i sin tur kan inte sitta ner prata med barnen om filmen för det skulle innebära att de rämnar sina egna fasader ... genom att erkänna att allt det där som finns på tv faktiskt är en del av det verkliga livet! 


Det är helt okey att som vissa människor inte tror att barnen uppfattar ko flikter eller sexliv eller kanske tom upplever föräldrarnas eller pappans sexliv med nya flickvännen när man bor i en husvagn ...men att skriva om det med en STOR distans att relationer är någit som är ett givande och tagande och sker i prövningar av varandra för att till slut byggas starkare eller klinga ut till ingenting eller värsta fall ovänskap.


Jag men hur blir det ovänskap? Öööhhhh jo för att man försvarar och döljer och inte kommunicerar! Lär känna, våga vara sig själv, acceptera varandras olikheter osv. 


Ska inte tro att alla familjer inte har olika åsikter ... jha i mina barns pappas familj skriks det, görs utfall och hålls i det dolda för att bevara ytlighet. Det är FEL.


Men att berätta att en muslimsk påbrå man som möter en svensk kvinna uppfattas olika beroende på de sociala koderna ... att vara öppen berätta att det är så, det blir missförståelse för att bakgrund och olikhet är stora ...så är det ju för mig en bra jävligt bra grund att bygga vidare på genom att kunna säga : jha här står jag , där står du , vi är man och kvinna, och möts på olika symboliska familje normer och värden med olika erfarenhet ... men vi vågade prata om det , berätta och inte dölja oss själva för att " inte göra det obekvämt" 


Jag visar barnen DET GÅR ATT VARA OLIKA OCH ÄNDÅ RESPEKTERA VARANDRA UTAN ATT DET BLIR EN OVÄNSKAP ELLER NEGATIV KONFLIKT! 


Jag lär mina barn att det är okey att som kvinna våga sätta gränser även intimt och det är inget som barnen upplever i hemmet i drt dolda då pappan och flickvännen bråkar och sen har sex i en teång husvagn och det får inte säga sin åsilt för att det ska FÖRST se bra ut för grannarna i husvagnen bredvid! 


Nääääää hahahaha 


Mina tjejer har lärt sig av mig att våga säga sin uppfattning och mina flickor är starka för att jag är STARK


Och känsla är mycket sämre uppleva 

än läsa en text som ger " mellan raderna" möjlighet fylla ut med egen känslostämning


Den känslostämningen är helt individuell för läsaren och det är möjligt att en stämning hemma hos läsaren själv med egna referenta upplevelser lägger själv till sitt egna mellan raderna 


Då är det inte OBJEKTIVT utan ett becis på att läsaren själv bör kanske söka samtalsterapi om man bara ser negativt


För att 


Det är inte första gången Tiger o jag hamnar i olikhet 

Skillnaden är att vi kramas accepterar det och låter ges lite utrymme uttrycka det KRAMAS varmt innan vi skiljs och ges distans 



Inte elaka ord eller elak olikhet 

Det kan faktiskt vara ganska rolig olikhet 


Och med tanke på muslimskt samliv mot svenskt samliv


Är jag förbannat duktig på att beskriva och föklara att en kvinna har rätt till sitt egna


Och jag hoppas mina flickor den dagen ... genom mig ... har fått den styrkan jag bär att kunna vara så trygg med sig själv att relationer ... i arbetsliv, skola, fritid, semster, pojkvän or what ... utgår från en trygg säker person och där olikhet ses som en resurs mer än som ett hot"""


Närhet är inte ett hot ... men den svage ser olikhet som ett hot


Som tydligt kommentaren påvisar...en isäkerhet och en egen sinnes stämning som läsaren själv lägger till mellan raderna ...drt är inte en del av min bild!


Håll den för dig själv ! ;-)


Så behåller jag Tiger för mig själv och bygger styrka i min familj som överbrygfar olikhet ... respekterar olikhet , vågar ta fram olikhet utan att det är negativt.


För jag fick en mysig kram innan Tiger gick och den stämningen är då allt annat än den mina barn tvingats leva i sista året! ;-)  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards