Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 16:17

Jha där märker man hur och vilken åtskillnad Kramfors gör för dom de själva anser är värd kommunens tid och kraft Och vilka som inte är det Att ordna jobb och nyinflyttad anställd sambo!!!Går visst jävligt bra Men hjälpa mig det gjorde då kommunen INTE! Ville man ha lite tid så faan fick man betala för varje påbörjad halvtimma! Handläggningstid är faan inte billigt! Men det beror på ... hur många timmar ansträngde sig kommunens tjänstemän med att lägga tid på ordna jobb åt nyinflyttad anställd sambo? Låt höra för FuCK!Tydlig skillnad på folk och folk i Kramfors tydligen! Inte faan ska dom komma.säga att samma uppmärksamhet och nedlagd tid ringa runt arbetsgivare gjordes för mig då kommunen chockhöjde hyran med 33 % och stod som orsak till att fullbokade simskolekurser fick läggas ner och inte kunde fortsätta genomföras ...bara sådär 7 grupper a 6 anmälda i varje = 42 kommuninvånare! Ja inte faan gav dom tid till ge eller ordna mig ett jävla jobb iaf....inte ringde någon tjänsteman runt för att få mig stanna i kommunen heller trots att jag jobbat idieelt i 3 år! Vad säger det om mig gente Kramfors i jämförelse med andra kvinnor som är sambos och inflyttande ...kanske tom. Från ett annat jobb!? Jo det säger ... att om.kramfors kommun inte gillar dig då får du aldrig jobb Men om kommunen gillar dig hjäkper dom.tom din familj få jobb i kommunen! MYCKET FULT KRAMFORS!

Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 10:32

 

Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 10:01

Orkar inte vänta längre! 


Bag tänker skriva ett personligt brev och gå lämna den i postlådan idag till den fadtighet jag önskar köpa i Härbösand


Och beskriva min goda tanke med det köpet


Det är bara plus för mera negativt för mig kan det ju inte bli ...har inget eget hem och det är mera på möjlig vinst att fråga om framtiden innehåller en eventuell försäljning och om jag kan få vara en aktuell köpare den dagen.


SÅDÄSÅ! 


Jag o zina tar en promenad ner på stan idag igen :-)

Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 08:22

 


Det finns många olika odjur 


Och 

Många olika skönheter 


Meb jag är rätt så säker på att jag funnit mitt " ODJUR" i Tiger


Bara måste få han att förstå det oxå :-) 

Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 07:48

En sak är jag säker på iallafall


Att mina barn trivdes ute på hotellet med mig 


Så för den delen skulle det ju funka flr mig köpa upp det, för att mina flickor är lik mig i vilka slags omgivningar ci trivs med och det är till skillnad på deras pappa fyllt med mysig stämning , lite rörelse , socialt och sommar sol värme och bada! 

Deras pappa hatar att vara i solen och bada! 


Därför barnen alltid bott hos mig 100 % mertaget alla sommarlov under hela uppväxten fram till sommaren. 2014 då han tog dom! 


Jag kan iaf känna mig trygg med att mina flickor delar samma fritidsintressen som med mig. Inga bråk och påtvingade sängdelningar i en husvagn i fjällen ... som han erkänt tvingat Ida sova med honom för att barnen bråka så jävligt i husvagnen...ja aaaaaa vad förvänta sig. .. . ? Inte barnvänlig omgivning.


Norrfällan är ju en del av mig som mamma ...att starta eget i tex mat och rum ...är ju så vi haft det hemma hos mig.

Massa barn, massa mat och picnics och hela bilen full med barn som är badsugna ....VARJE SOMMAR! 


Fram tills förra .... oj vad chockad barnen måste blivit! :-( 


Mina älsklingar! 


Att vara social är jag väldigt mycket ...inom de områden som carit aktuella för mig och tjejerna ... under alla år.

Det har inte varit mitt egna intresde först utan delat sån... och jag haft lite fördelen att barnen är tjejer och jag kvinna så så otrligt mycket fakler sig naturligt.


Ja men bara tex. Ombyte på simhallen...vi kan byta om i samma lokal och sitta basta tillsammans.... den tryggheten har inte barnens pappa att ge.


Eller kläder, mode, sola och bada, baka, laga mat, mysiga hemmakvällar, taekwando, simningen, slalom, DJUREN, smink, shoppa, musiksmak ....ja allt har vi gemensamt!!!! 


Allt det där! 


Och i det har ci hagt sociala umgängen ... med andra familjer


Så nu sen barnen togs ifrån mig ....togs mitt socialliv ifrån mig oxå :-( .... för vi umgick som familjer tillsammans 


Inte singel brud med andra barn familjer! 


Så därför har det varit extra slitsamt känslomässigt för mig att bli borttagen mina flickor! 


Barnens pappas sambo har inga egna barn! De hade 50% av tiden ett singel livs fritids intresse att leva genom ... via henne ...men så är det inte för mig! 


Så orättvist ! 


Att folk som inte vill ha egna barn ska anses bättre än mig som ägbat minnfritid till enbart barn ...jag har startat en fritids förening i Kramfors som heter kramfors allmänna idrottsförening 

Jag har startat ebksild firma jobbat med barn och andra människor ...idieelt i 3 år för den goda sakens skull! 


Jag jobbat i föreningslivet som simlärare flera år .... med enbart barnfamiljer! 


Sen kommer en singelbrud som aldrig jobbat med barn eller har egna barn och ska ta över mammarollen eftermig som bättre lämplig?!?!?!?! FuCK YOU SOCC I KRAMFORS! 



Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 07:41

Igår fann jag namnet ...helt sådär ! 


Jättebra  namn på en rörelse med mat och dryck


Det innebär dock att jag måste gå ny kurs och lära mig sprit och drinkar! 

Nu ska jag säga till min AF att dom ska skicka mig på en sån utbildning, för jag ska ha en nischad inriktning på vad vi har som ansiktet utåt i det fall av vuxen dricka ...


Mail is coming ! 


;-) 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards