Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Maria Karlsson - 19 juli 2015 07:04

Jag köpte en ros


Och ställde på receptionen för att visa min uppskattning


Gjorde jag för att då jag började min praktik april/ maj 2014 i Norrfällan 

Var det inte öppet för säsongen ännu ...


Jag körde mina 5 mil ut dit varje dag med min lilla saab och jobbade med att städa, tvätta, tvätta, sortera gamla tillhörigheter som låg i stor hög i badutrymmet/relax, jag rensade hela linneförrådet med tillhörande kallförråd... jag vek om alla handdukar på Mia way ;-) ... manglade bordsdukar och städade hotellrum, städade toaletterna och entren samt skötte golvenni restaurang och reception varje morgon. Jag stod i köket diskade, serverade konferensgäster och städade efter dessa...jag gjorde inköpslista på förbruknings/städmaterial och lämnade på baren. Där jag bisade till med nya svarta skinn stolar :-p Jaaaaa lite måste få busa hehe 

Jag hade Ida med på praktikdagar 2 stycken ...där hon fick lägga på dukar i restaurangen och följa mig då jag bytte sängkläder på hotellrummen. Åt lunch med grabbarna ute på uteplatsen baksidan, jag tom. hann med att busa mrd mr Boss med blomsprutarn då han komme " störde" min strykning i linneförrådet. Jag plockade bort från konferens och började städa lite lite i tvättstuga i källaren... men mer än så hann jag inte med faktiskt...


Så för att få lite känsla i den mera tomma lokalen då jag var där ...hade jag en ros som färgade upp hotellet i receptionen. 

Då gick mr Boss och köpte grönväxter av allt å bedöma och ställde på receptionennoch flyttade min ROS! 

Ååååhhh gissa om jag blev syr hahaha haha ojojojoj joooooo...


Men sen valde jag att inte fortsätta min praktik...eller jooo vi förlängde någon vecka men det strulade ju med utbetalningen så länge med bensinersättningen och jag åkte ner till Sholm med barnen i juni ... samt ville jag inte praktisera med städa då ordinarie personal kom utan jag frågade snällt om jag kunde få stå med massagebänken och bestå ute i bastuavdelningen ...men jag fick inte :-( 


Så då förlängdes inte min praktik vidare då ordinarie persobal kom in första veckan i juni.


Jag träffade ju 4 olika brudar där ute ...

En som följde mr Boss som en svans överallt hahaha 

En annan som jag fick följa byta sängkläder i stugorna med ...och 3 e som var hans exfru  ...undra om det inte var en 4 e oxå som var där under en helg ....


Hursomhelst hade alla 4 svart hår , 3 långt svart och såg likadana ut allihopa haha endast jag som var tjockisen bland de alla ...



Haha ibland när jag kom på morgonen skulle städa låg det kondom på golvet i " mitt linnerum" det hade nog varit bra med fest under natten iallafall ååååhh jag busade med sms mr Boss vad han hade haft för sig B-) hahaha *skratt* 


Jaaaa jag trivdes där och då men det var som vanligt besinslantarna som inte komme förrän slutet av juni för hela majmånad jag låg ute med .... och kände mig för osäker i hotellbrancshen för ta på mig ansvar under praktiken med städningen av toaletterna och golv osv. Då utbildad personal komme in allt mer .... jag ville inte helt enkelt...så vi avbröt praktiken.


Ändå inte min ros på receptionen...den tog jag då jag åkte hem.


Moa fick fökja en dag oxå ... jag hade frågat mr Boss om Moa fick bada i bassängen ...men det var inte väder och vi var själva satt på verandan åt sallad vi köpt på konsum i Kramfors istället.


Jaccuzin rörde jag aldrig! 


Så Moa fick en glass på kiosken i lugnvik istället då mr Boss låst dörrarna till reception restaurang delen den morgonen. :-) 


Det var jätteskönt för mig åka hemifrån iallafall de vecjor före säsongen öppnade ... 


Jag tog med nål och tråd och sydde utemadrassernas dragkedjor oxå efter jag tvättat skyddsöverdragen... det var himlans mycket oordning på dom där madrasserna och skyddsöverdragen innan jag var klar...


Nååååå....


Det var vad jag gjorde :-)

Ovido - Quiz & Flashcards