Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 13:21

 


*skrart* 


Den jag gjorde häromdagen ... bhaaaa den klarade inte jag utav! Barnkorsord ...alltså nu är det illa ställt då Mia som.avskyr korsord sirter gör barn kors ord! Haha


Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 12:39

      6 km ...    strax efter kl 12 


Det är rätt skönt . ... hunden tycker om röra sig när det är kallare i luften


Jag är ju numer van att alltid gå långt 


När jag gick på eductus då blev det 6.6 km per dag dit och hem + hund promenader 2 stycken ...minst 1 mil per dag faktiskt


Så jag är van sen jag flytta till Härnösand att ta promenader


Nu är jag ju van vid det och jhaaaaaa... blir väl 1 mil senare idag då med promenad nr 2 / alltså eftermiddags promenaden//


Ringde mamma berätta att jag har inget att " tänka" på och att det är jobbigt inte sätta hivudet i arbete ... 


Inte fått något nytt projekt räkna på :-/ :-( gud så tråkigt för mig ! 


TCM njaeeeee... det är väl sådär ... jag har inget mål med den läsningen ... det står ju allt redan klart , mera bara läsa gnugga in 


Och i det är det som ingen knut att lösa""" alltså lite tråkigt


Alla djuren nöjda nu iallafallen


Kallt i morse var det


Såååååå.... jaha .... vad faaan ska jag nu sätta huvve i för arbete?! 


FAAN VILKEN TRÅKIG SOMMAR! 

Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 11:43

Nu tar vi promenad ... 


Jag är van att göra ifrån mig sysslor på förmiddagen


Nu har ju klockan gått så sakta och jag varit vaken sen kl 5 


Nu dags promenad igen ...min hund gnäller ...nyklippta klor 


Ååååååhhhh ... 


Nåväl! 

Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 11:08

       

Duschat 

Frukost

Se tv 

Skriva blogg

Dammsuga 

Diska

Promenad ngr km med hund 

Städat kattlådan

Ätit lunch 

Skrivit blogg 

Städat åt kaninerna 


Åååååååhhhh nu då? 



Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 09:34

  Det var inte migrän


Det var muskelvärk i musklerna i nacken


Åååååååhhh jag har MYCKET MUSKLER stelna till i 


Hade ju ny bh på mig igår ...sitter mycket bra runt ryggen men med kanske för smala band som med väldig tung byst gör så det blir tungt för nackmusklerna faktiskt 


Så lite hot and cold = superfräsch nu :-)


Lite andning som är som den är men .... det var nog bara blandningen av morgon intaget som höjdes lite väl snabbt hihihi 


Pigg o glad 


NY DAG IDAG och jag lämnat ifrån mig känslorna av gårdagen ...


Nu NYA IDEER ... 

spännande ..jag tänkte ...


Jag föddes utan ägo


Jag lever utan ägo ...så vad gnälla över! Egentligen :-)


I skillnad till att aldrig blivit född så ...har jag ju lämnat efter mig mest goda uppöevelser och simkunniga barn :-) 


Vad mer behövs :-D ? Lixom hihi wiiiiii


Snart dags för sensommar stor städning nu ... bya gardiner och sätta upp mera mysigt varma färger ...


Känns som lite höst i luften //// REDAN! :-) 


ska göra rent åt kaninerna idag ...samt boka tvätt tid för jag skippade tiden i söndags


Jha kattlådan ren 

Soppåsen kastad ...


Golvet dammsugits 


Hunden promenerad 


Jhaaaa.... lite käk sen får det bli kaninstädning ! :-) 

Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 09:10

Olustigt andas ...


Faktiskt ... känns konstigt 


Jhaaaaaa...djupa andningar har jag och frekvent 


Nåååååå... vi får se ...det går lättare röra mig iallafall 


Det känns lätt 


Känns lätt andas oxå men måste ta djupa och frekvent ....sådana 


Njaeeee.... vi får väl se .... kaffe , orion, alvedon ... kanske vart FÖR mycket :-) på en gång hihi 


Jag går tillaga tidig lunch istället ;-)

Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 07:37

Ja jag hör ...


Blir hög ränta på ett lån här ... sa banken ...


Jag svarade inte ... bara tänkte : Ja jag hör dig ...


Vi kan inte se att Norrfällsviken skulle kunna stå för etr sånt högt kaptial 


Tänkte : jasså det säger du ...


Finns det värdreringar på fastigheterna ...


Nej det tror jag inte , det är ett paket pris ...svarade jag


Jha men vi på bankennser inte att det här möjligt för oss låna ut ... det är inte värt kapitalet 


Och det säger du innan du fått värderingarna på fastigheterna ...sa jag tillbaka 


Bankkvinnan gömde huvudet och vred sig i stolen framför mig ...

Ändrade sig då och sa att 

Ja om vi ska som bank belåna affärolanen då ska Almi vara med och vibska träffas alla sitta ner här och prata för att vi som bank ska kunna godkänna det här ... 


Jag svarade inte ...bara tittade lugnt och täbkte ... jasså det säger du ... 


Jha jag har redan positiv respons från Almi ...abgående reperation av spa anläggning ... 


Hon tittade ner i papperna och funderade ut nästa MOTHUGG 

Ja men du vet att vi kräver 40 % egen insats minst ... 


Var det inte 25 % sa ni sist, frågade jag ...


Nej inte till denna satsningen i Norrfällsviken vi tror inte på id'en och därför riskerar vi inte mer än atr begära 40% egen insats...


Jag tänkte bara ...jassååååååruuuuuu... det sa ni inte sist jag var in hit! 


Bara bara bara negativt negativt negativt hela tiden ... 

Jag bara kände att av allt ni bemött mig med tidigare ...såklart att då jag äntligen köper upp en rörelse som.var kravet tidigare ...då är platsen FEL och priset för HÖGT! 


Det var väl det jag förstod...tomma ord som faller mig in på arbete bara för att bankerna hittar på svepskäl för tidigare affärsplan jag var in med ....


Det är att bli motsrbetad ... något annat finns inte! 


Faan säg sanningen eller fråga direkt ! 


Gå inte misstro min ärlighet i mina arbetet! 


Eller säg sanningen att : Vi på banken tror att ennköpare blir lurad på marknaden av det priset i dagens läge! 


Säg det rakt ut....istället ! 

Av Maria Karlsson - 21 juli 2015 07:23

Höga Kusten Nöje och Bispergs herrgård har samma mönster av en triangel i sina loggor


Kanske var det menat att Lisa skulle ha köpt upp Norrfällsviken istället för köpt en herrgård


Jag tror och ser att deras loggor faktiskt matxhat varandra mycket BRA faktislt helt jävla perfekt för att 


Båda har en uppåtpekandr triangel faktiskt 


SÅ ÄR INTE JAG! 


JAG ÄR MER VÅG ...


SÅ AV DENNANLEDNINGEN ANSER JAG ATT LISA VARIT BÄTTRE LÄMPLIG TILL SAMARBETA SOM DROTTNING TILL HÖGA KUSTEN NÖJE! 


Ja det är helt sant och ärligt ... jag vet faktiskt såna saker ! 


:-) 


De verkar ju gilla och digga GRÖNT och den GRÖNA färgen oxå vilket jag avskyr alltså ... 


Det har ååå göra med stjärntecken och element...


Så jhaaaa du gröne man ...  lägg in en stöt på bispergs 


SÅ BLIR DET SOM DET SKA VARA 


=


KORREKT 

RÄTT!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards