Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Maria Karlsson - 15 juli 2015 14:21

Jag o Zina tog en lång prome ad genom.stan 


Vi skulle gå kolla.på en fastighet som är till salu ...men omgivningen är den rätta tyvärr ...


Blir inget av med den fastigheten tråkigt nog


Får.söka vidare ... 


Hoppas Härnösand har en äkta Mia hus att sälja till mig 


Kanske nån gång om jag får tur men känns som.en slitsamt uppförsbacke faktiskt 




Av Maria Karlsson - 15 juli 2015 11:30

Min familj i Bollsta 


Eller borde uttrycka mig : min fd. Aldrig känslomässiga familj

Har psykat mig så otroligt mycket under alla år och utnyttjat min person 


Pappa han utnyttjat nig genom att jag fick ta ansvar som farmor och farfars dotter och jag tog hand om farmor istället för honom

Pappa han ska alltid skina och överglänsa alla andra och i drt behovet har han lact över sitt dåliga samvete mwd säga åt mig atr Maria du kan väl stanna hos mamma medans jag åker iväg ..osf. ALTTID Maria du stannar väl här ett tag till så kan jag bara åka iväg .....


Morsan hon tycker att våde Stefan är väl bra han ... kommer hit hälsar på med barnen och han är ju se trevlig men du Maria har ju lite problem med måendet så du borde ju få lite hjälp ...stefan han är däremot är ju så behändig och hjälpsam för vara kille förstår du och åker hälsar på Rolf och pratar om sina saker han ska bygga renovera osv.


Pappa svarar mig : du är inte längre välkommen hit för att Stefan är mycket bättre och jag har minsann hört vad du hår runt skriver på datorn snälla Maria sluta göra dig hörd ...så betakar jag hjälper jag dig ekonomiskt ...

Jag svarar NEJ! Pappa följer efter mig ut från verkstan med orden ...Du är i te längre välkommen hit.


Lillsyrran Anna hon skickar sms till och skriver Jag tycker du ska söka psykhjälp. Men visar inget intresse mer än till sitt egna utsernde och omtycke från sin omgivning ...att åka hem.till mig som hade varit mer vänligt omtänksamt ..det gör hon inte! Men se ner på mig från sin lyxhustru leverne det går jävligt bra och dra iväg ett riltigt nedlåtande sms efter alla år som Anna fick följa mig och umgås med mig och min ko ois Erik och åka bil osv. Jac tog hand om min lillasyster jag flera år tills hon träffa sin nuvarande make! Leva i överflöd med oengar har en tydlig ytlig negativ effekt där hennes anseende ytliga anseende mot mig som socialbidragstagare förstörde hennes image! 

Men det är väl precis oxå det enda hon kan erbjuda Ytlig stimulans! 


Storesyrran som.utnyttjat mig , lagt över sitt dåliga mående mot mig under flera år .... och använt mig som en städa upp rensa hembiträde ... hon har mage att ringa säga jag är dålig för mina egna barn! Medans jag suttit som tonåring flera helger i rad då barnen var bäbisar medans hon och Peter roade sig med diverse natkotika!!!!! För att inte säga alla 20 + flyttar jag burit möbler då hon o Peter bråkat o haft sig! Det är jag det som städat efter deras skit undrr flera jävla år! 

Nu är jag inte ens vatten värd eller förmågan syrran bär är e bart att se och få uppmärksamhet FÖRE den hamnar på mig , så det var en hämdlysten mycket elak habdling att ri ga socialen före att vilja visa omtanke och tinga mig. För att syrran och jag har inte haft kontakt den sir väs strula runt och hon ansåg att drt car korrekt av honom men fel av mig sätta gränser för ensam relationsuppbyggnad med si gel väninna. Hennes väninna var mer värd än mina känslor var och det beror enbart på att väninnan har STORT NÄTVERK av folk som syrran kan få uppmärksamhet igenom!!!! VILKET INTE JAG ERBJUDER! 


MYCKET MYCKET ELAKT! 


Morsan ... hon försvarar alla andra som mr vasco ... nämrn han har ju blivit bättre ... inte är han som förut ...klart att han ska få fira julafton med oss ... han är mer välkommen hem.till oss trots han misshandlat våde dig och syrran ...för han har ju mognat... det är ju sämre med dig Maria ... maria du har ju så problem med ditt mående det säger ju alla ...Stefan är ju så bra , hur är du själv då du ska väl , du har inte, du borde, kan inte lägga skulden på någon annan Maria det är ju dom inte ... osv. 


DET ÄR PSYKISK MISSHANDEL! 


OCH JAG HAR FLERA ÅRS INTYG FRÅN FOLK FRÅN BOLLSTA SOM BÅDE SETT MOG TA HAND OM, SKÖTA, STÄDA, FLYTTAT OCH LAGAT MAT OSV. I MIN FAMILJ! 


EN FAMILJ SOM RILLÅTIT UTNYTTJAT MIG OCH PSYKAT MIG FÖR ATT JAG ÄR ENKLAST OCH SNÄLLAST... som mamma sagt : - ja men Maria det går ju prata med dig ....


I själva verket ...det går bra lägga över VÅRA MÅENDE PÅ DINA AXLAR! 


FLR DET ÄR SANNINGEN I DENNA BRISTA VERKLIGHET! 


Jag säger emot nu när jag säger jag saknar mina barn och mamma.börjar lägga över skulden på mig med säga STOP 

Då försvarar hon helt plötsligt sitt eget beteende ... istället för att stå fast vid vad hon nyss uttryckte sig om! 


Jag vill inte ha mina flickor i en sån närmiljö eller i pappans närmiöjö för att den skadar! 

Jag har full förståelse för att familjen är blodsband  men det betyder inte att den är känslomässigt sann eller RÄTT! 


Det är FEL av socialen att påstå att mina värderingar är sämre än en total inbunden släkt regler och normer för upprätthålla en ytlig fasad! 

Samma.med flicjornas pappas familj ... samma problem.där med hans 2 yngsta flicjor så pass att äldsta flickan tidigt upplevde det som slitsamt och flyttade ... jag förstår henne och stöttade även henne i de val hon gjorde då. Precis som hon borde stötta mina val! 

Det har varit ebklare för mig att upprätthålla en dialog med barnens pappa om.han i te hade asperger....jag orkar inte lägga min energi på förklara situationer handlingar och känslor för honom.när min PRIO ska främst ligga på skydda och ta gabd om mina 2 flickor! Det är det främsta jag ska göra! 


Och jag tänker känpa för att få mina flickor bort från den närmiljön som.faktiskt inte är givande ! Den är INTE DET! 


Att bli förblindad i familjeteaditioner är väldigt enkelt och att rättfärdiga det är en sanning DET BETYDER INTE ATT SOCC I KRAMFORS SKA STIGA IN SJÄLVA BLI MEDBEROENDE! 

VILKET DOM FAKTISKT ÄR! 


Jag är INTE medberoende och jag tänker intw acceptera MUNKAVEL för upprätthålla YTLIGA FASADER! NEJ! 


NEJ! 


NEJ! 


SLUTA PSYKA MIG OCH RÄTTFÄRDIGA DET! 



Av Maria Karlsson - 15 juli 2015 10:23

Effekten av dessa upplevda händelser och i min situation 

Och alla dessa brev jag får hem och konstiga meddelanden 

Gör så att jag nu direkt får effekt av reptilhjärna överlevnads reaktioner av hormon utsöndring i kroppen i blodet 

Och det ger symtom som jag nu har i fötterna 


Det blir för mycket och jag känner mig paralyserad


Det är stress produktion av kortisol i blodet 



Av Maria Karlsson - 15 juli 2015 10:00

       

Av Maria Karlsson - 15 juli 2015 08:07

Alltså ...


Blir inte så bra för mig att göra de här övningarna ...


Idag ... slutade det med roligt tango ...


Från koncentrerande övning till katastrof tango! 


Jah alltså fråga inte mig hur det kan bli så ...bara blir så 


Armar överallt 


Benen för sitt eget oxå o slutar med massa konstiga snurr snurr dansande för min del och avslutar med en :- Hajjjjjjaaaaa!!!


Herregud 


Katastrof! 


Stackars kinagubbe som ska hantera mina energibanor ... det går inte så bra för mig ...


Vad ska jag säga ... då jag får frågan...Maria har det gått bra? 


Jooooo... du förstår... börjar bra ...sen blir det lite tango ...åååhh sen lite kampslag ....sen blir det lite dans igen ...och sen lite snurr och sen skratta ...och sen katastrof! 

Av Maria Karlsson - 15 juli 2015 06:35

Äntligen normal temp


Men ont i skallebanken idag ...vet inte om det beror på brevet från skatte myndigheten som gör det hela


Osäker


Men det är jobbigt faktiskt


Prata med både Mamba o Laban i tele igår 




... 


Laban säger han alltid får åka till mig 

Jag svarar ja du är ju kille so what 

Laban gnäller att jag ska åka hem till honom ...nån gång ...jag svarar Att jag har inte råd åka bort o har djuren ta hand om 


Kom hit massera mina fötter istället .... säg jag 


Nääääääääeee NOPPS svarar Laban 


Jopppsss säger jag!


NEPPS säger Laban ... 


Vad tyst du är säger Laban ....


Jhaaaa jag är trött svarar jag ...


Jaha jaaaa men Hejdå säger Laban 


Jhaaaa Hej svarar jag 


Hahahahahaha *skratt* 


Och Mamba han hade tagit cykeln till busshållplatsen och skyndat för hinna till mig igår 

Men då hade han tappat mobilen på backen och vart tvungen cykla hem igen ... ååååhhh hörde av sig lite murket igårkväll att displayen var trasig å skulle kosta 1500 kr att laga ...


Herregud!  Vad grabbarna håller på alltså *fniss* 

Ovido - Quiz & Flashcards