Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 22:19

Inte så bra gå där nu då när jag vet det är ödlor där ...

Barnen borde inte heller vara där  fast det är som.en lekplats grillplats ...


Jag vill ju inte att min hund får för sig något och jag tänker att ser jag en skadad kopparödla redan nu där på gångstigen lär ju det knappast bli mindre av dom framöver solen steker på och värmer! 


Nääää jag tänker att finns 1 = finns flera och djur brukar inte hålla sig nära befolkning på.det sättet alltså! 


Så noooo nu får inte min hund Zina promenera där något mera för att då finns nämvärt risken att det dyker upp en huggorm.snart ovh jag har inte råd att betala nååå vetrinär alltså...


Hund- stig- ödlor = ingen bra kombination alltså...


Så nu tänker inte jag går där mera faktiskt ...inte alls 


Det lockar väl så nära återvinningen / baksida / så massa smådjur dras nog dit av olika anledningar och jag brukar alltid varje dag promenera stigen runt bakom ... 


Men idag var sista gången faktiskt


Blir inge fler gånger ...

Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 22:01

Inte röra ödla! 


Fy skäms! 



Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 21:33

Kopparödlan var skadad och låg precis bakom där jag bor där flertal barn och vuxna går varje dag ...


Lite av inälvorna hängde ut och jag som alltid skyddar barn tänkte att herregud! Drt där är inte bra! 


Får barnen syn under lek den där då är det inte brq varken för ormen eller barnet... usch usch 


Så jag såg den var halv skadad och stel ...så jag flyttade den ... men först var jag under vetskap tvungen ta reda på så det inte var en boaorm vilket jag trodde ...tyvärr


Grannarna svarade att det var 

Snok 

Sen koppaödla ...


Som tur var så var inte ödlan död utan jag kunde flytta den till säkerhet i annan del gömd del i skogen ...



Tog aldrig på den 


Utan säkert undanvarade den till skyddad skog


Om jag vetat detta om att det var en kopparödla som skadats och tappat svansen samt hade liv i sig hade jag ju direkt skyddat den på en gång ... men jag visste inte.


Och rädsla över att det var hiftig orm som någon utländsk granne släppt ut i det fria ... som kunde hugga småbarnen då måste jag skydda både barn och orm.


Så nu :-) 


Är ödlan skyddad i skogen


Barnen får INTE gå dit bak och grannarna är informerade om detta! 


Någon person eller djur eller katt eller hund eller vad som helst ...har ju redan skadat ormen ... det är INTE bra! 


Djur och barn ska INTE leka på samma plats och det var ytterst konstigt att kopparödlan låg skadad så öppet och nära befolkning / hyreslägenheterna här ...


Inte bra det inte! 


Men ormen eller ödlan kommer nu få lugn och ro i en skyddad plats och kan mrd förhoppning läka ihop sig med stackars ormisen ... tur jag kom för att det är killar som kör ganska hårt med cross/ mopeder just där ... 


Nu visste inte jag att jag inte får röra men jag ber om ursäkt för det och gjort det bättre för alla parter ...


Spännande lärdom alla gånger ! 


Barnen förbjuden vistas bakom i skogen nu och ormen är skyddad för att kunna läka ihop.


Jag lärt mig att INTE röra och jag troddw det var en utländsk boa orm som skulle ges nyndighet ... skadad orm ...men jag hade fel som snabbt tack vare goda grannar kunde få sin egen skogsplats ifred! 


:-D 


Mycket bra! Men vem har skadat ormen? Kvarstår som ett frågetecken ... 


:-D

Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 09:11

 

Jag offrat massor av min friyids intressen, från haft fullbokad ner till flytt och lämna allt bakom mig pga vårdbadstvisten och därföre barnens pappa vilja mig illa! Från drömmen få nya komoisar med mc intresse till låna pengar för en mc jag inte kan äga eller försäkra eller ens köra för halva mc kortet men har inte råd göra klart kortet och faktiskt varför skulle jag? Har ändå intw råd eller intresset köra ! Bilen den hade tack vare bidrager delvis flr barnen , det var mina flickors bil och nu efter denna uppslitande tid med tvister och allt inser jag att jag själv inte har råd att betala bilen med mina levnadskostnader ...då det är viktigare jag kan klä mig varmt först! 


Så bilen har jag skrivit över nu på en annan ägare för jag har inte råd behålla den ekonomiskt längre! 


Både tråkigt och samtidigt mycket skönt! 



Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 09:00

Jag kan bara inte undgå se linheterna i min närmiljö och samhällskoder ..


Jag ska ta ett exempel som.dök upp idag under varma vattnets bad...


Maria ForsBlom är tv 4 morgon journalist 


Jag heter Maria 

Sir Väs heter Fors 

Och min fd. servicelärare heter Blom


Det går inte ta miste på den likheten på namn runt omkring mig ...


Sen ytterligare koder ... dvs hjärnhypnos ... 


Är att Blom har vänner som heter Anna och Jonatan ...

Dom som köpte mitt hus heter Anna o hennes son heter Jonatan 


Är inte det bara lite väl många likheter! 


Jag är inte synsk på uppmärksamma MÖNSTER men jag ser dom direkt som den spindel i nätet jag fungerar 


Abalysera likheterna alltså skulle innebära att jag om jag fick beskriva min egna privata syn på mönsterna att det riktar sig mot just mr Sir Väs Fors ! 


Kanske är så med min syn att förstå att Fru Blom ligger i zonen för sir väs attraktion ... med största sanning! 


Min dörr är stängd för alltid mot honom och nyckeln ... den gar inte jag! Känns som att nyckeln till den dörren köpte Lisa faktiskt ...rent enotionell privat tanke hos mig alltså ...


Om jag ska dra trådarna till koder mönster och upprepningar.


Helt enkelt är det så ... Ja visst :-) 

Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 07:57

Sen bag flytta min säng in till barnens fd sovrum som dom aldrig använt med deras saker stod ju här inne och delvis gör så än idag ..= TORKA


Absolut inte alls sugen över huvudtaget på nån grabb ... energin här och placeringen tar bort all sexuell energi ALLTSÅ!


Jag gjort slut med alla mina 4 kk oxå ... jag har inget sug och är inte upplagd!


Mera känns som inlagd! 


Näääää grabbar här görs och blir inga barn gjorda inte ... det funkar inte bara Jag har låst mig på något konstigt sätt ...


Åååhhhh sen då ... hur lätt blir det för mig hitta dubbelmacka med två kk jag vill leva med tillsammans med in i framtiden då?

Nu när jag fått smaken på det ...åååhhh vill behålla det...varför bara ha 1 när jag uppenbart kan ha 2 ! 


Två flugor hmpf i en smäll! ;-) 


Nååå jag är beredd på flytta oxå och köpa stort hus nu när långgatan blev såld ... finns inte så mysse annat att välja bland.


Jag tittar på fastigheter över hela sverige faktiskt ...


Idag blir det åka rundtur med morsan i stan... mim Ida fyller år 13 juni men jag får inte träffa henne så jag skickar en present med min mamma till Bollsta.

Jävla elak karl Stefan I hate him! 


Sätt inte han vid mig för då blir det inge rolig syn eller hörsel kan jag lova !!!!!!!!!!! 


Fy faan alltså ! 


Näääää jag får hålla fast vid min dröm och tänka att någon gång kommer det en öppning även för mig trots att det inte känns så idag.


Kanske sir Väs från Sollefteå ska ta åka hälsa på Bispergs herrgård åååå hälsa på min fd. Servicelärare ... tror det skulle bli toppen faktiskt ;-) 


Nååååå nåväl .... med det!


Jag dumpat alla mina 4 kk och tänker inte ge dom mer av min energi faktiskt. Det är så konstiga saker dom säger och gör som jag har grund att ifrågasätta ärligheten utav.


Känns inte tryggt! 


Jag söker trygghet nu och då vill jag oxå ge mig själv friheten till kunna söka och ta enot den. Vilket jag inte är om jag ska ha 4 kk ... det går inte! 


Som sagt kanske till hösten men inte denna sommar vill jag det! 


Nu söker jag en sommarfling som ska få mig uopleva min första SOMMAR ROMANS! ;-) 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards