Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 22:05

Alltså ...jag är van mitt familjeliv


Det är vad som är roligt och viktigt för mig


Finns inget annat som är en del av mig 


Jag har inte alltid intresse av att måste göra mig gin andyränga mig så extremt bara för tex. Min dåliga hy om jag ska sällskap

Orkar inte anstränga mig 


Det är lugnare och jag får mer energi av att hellre sitta själv än bygga upp nya relationer som singel kvinna på helgerna ...varje ny relation är man iaf jag osäker och ger mer tid till ordna med säkra upp för den delen med lång dusch göra fin dofta gott och hitta nå smink för förbättra hyn osv.


Bara där kan jag ibland känna att så skönt det hade vatit att hämta chips påsen ... hoppa ner under täcket i sängen och bara vara ...


Det är mer lockande mestdels av vad jag känner än ha sällskap


Det är som ha besök av gäster dom ska tas hand om och då GES energi till besöket och efteråt är man ännu mera trött...


Jag behöver en kille kanske som GER mig energi och sakta lär känna utan att ekonomiska begränsningar ger mig i slutändan dåligt samvete för att jag vill börja träffas korta stunder


Det är tyvärr så att Mamba får INTE komma hit längre för att jag får så dåligt samvete ... att han måste be sin kompis köra för att jag inte vill ha kille här i denna lägnehet då jag inte trivs själv o korta stunder kostar 200 spänn i resor per gång samma som det kostar för Laban att åka till mig ... för dyrt ! 


Och jag känner att jag måste kompensera med något iaf och oftadt lagar jag en middag ... om jag vet i förväg men det förstör den lätta energin och skapar ett motstånd som.till slut tat överhanden ...


Det ska inte ta emot i början av en relation ocv jag är van vid att avsluta och stanna av vid närhet så därför är det oftast jag som skapar ett avslut på det ena eller det andra sättet.Bäst är ju bli bökig så killen lessna själv och gör slut.


Jag blev erbjuden sällskap ikväll men jag kan inte först försvara killens behov av skjuts hit och hans polare o sen ska jag orka gå igenom hela proceduren göra mig fin och sen serva honom och se till så att hans offringar i resor återges tex genom fika eller mat eller något iaf! 

Så bara där blir ju allt tillkonstlat och fel i energierna 


Jag får dåligt samvete och anser killen har det bättre med en annan brud ... för jag känner oavsett kille och öerson att jag inte egentligen är i livet på en plats där jag är mogen för att bli seriös eller vilja skapa förhållande eller något alls då jag inte vet vart jag hamnar nu när jag måste söka jobb i hela svetige då barnen är boende hos sin pappa och sambo ... och jag har inget eget hem ... ååååå står helt utan möjlighet förutse någon framtid alls påverka inom samhällets regler o lagar 


Därav så avslutade jag istället kontakten med Mamba ikväll för att jag kan inte försvara ett besök då jag ändå inte är beredd lägga ner min seriösa sida ändå ... inte utan min trygghet i boende o jobb. 

Skitsur vart han för han hafe mer eller nindre själv bestämt åka hit men jag svarade NEJ andra helgen i rad.


Och helt ärligt ... vadför ? 


ORKA? 


Nääää... inte jag under såna omständigheter med resor och kostnader och båda har kass låg ekonomi ... nooooooo


Inte värt besväret alltså 


:-) 


Blockeringslistan är på G igen för båda grabbarna ...ingen kontakt ut ingen konstakt in = plocka bort ;-) 

Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 20:28

Nopp jag har frågat länstyrelsen men fått NEJ och avslag flera gånger angående bidrag.

Får inge bidrag för konkurransen.


Kollat flera olika möjligheter till bidrag men noopp


Inte nystart bidrag heller ... eller lönebidrag eller nått alls 


Så jahapp det blir en OFÖRÄNDRAD BUDGET :-) 


Nu vet jag iaf att jag kan köra igång min verksamhet... men enda jag är lite osäker på är OM JAG VERKLIGEN VILL KÖPA DET DÄR HUSET ... NU NÄR JAG KAN ... hmmmm skumt skumt skumt 


Kanske jag ångrar mig för just den fastigheten ... är det verkligen bästa bästa bästa alternativ till fastighet för mig? 


Osäkert ... 



Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 10:43

Kollektivavtal är bra ...


Hängavtal funkar oxå ... jag ska vara med i hotell o retsaurang fackets schysta villkor 2015


Men ... tills vidare vid nystart får jag helt enkelt börja med skriva ett hängavtal.


Jaha ännu mer jobb :-) 

Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 10:04

Heter visst nystartsjobb 


Det kan jag få ... via anställning i aktiebolaget. Det blir bra. Jag ska in på AF fråga mig för nästa vecka.

Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 09:57

Jag måste kolla upp om AB kan få lönebidrag för att anställa mig.


Jag varit arbetslös länge nu ... och tror att det ska finnas stöd till arbetsgivare anställa mig.


Jag tror det. 


Får kolla upp det nästa vecka... 


Tjohopp! :-D

Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 09:52

Klappa ihop

KNYT IHOP SÄCKEN OCH KÖR!!! 


JAJAMENSAN ! 


JAG HAR BYGGT ETT FÖRETAG PÅ 1 ÅR UTIFRÅN YRKESENTREPRENÖRSKAPS UTBILDNINGEN 2009/2010! 


NU SITTER SKITEN DÄR DET SKA! ;-) 


IN MED SLANTARNA OCH TUTA & KÖR! 


IM GOOD TO GO! Hehe 

Av Maria Karlsson - 5 juni 2015 09:43

Igår gick jag in på stan ... in till min handläggare på AF


Han hanterar mig bra han ... helt otroligt faktiskt haha fast jag bökar medvetet mef "glimten i ögat" 


Sen in lämna böcker på biblan ...

Ganska bra dag igår ... bättre idag oxå men inte helt okey efter röda veckan.


Jag satt hela eftermiddagen igår och kvällen för skriva verksamhets beskrivningar på 5 olika SNI koder egentligen totalt blev det 9 tror jag ...för vara helt korrekt.


Nu ÄR DET KLART! ;-) 


Bara jag får offerterna att jag räknat okey ..prisiden ligger inom helt rätt och Almi godkänner inventarieköp restaurangen = Im ready to GO! 


Det är nästan KLAPPAT OCH KLART NU! 


JÄTTRSKÖNT FÖR MITT HUVUD OXÅ SLÄPPA ALLT ... ;-) 


FYYY FAAAAN VAD HÄRLIGT! 


Jag har på 1 år ganska exakt byggt upp ett helt nytt företag från grunden teoretiskt genomtänkt inom alla områden det berör ... jag är faan BRA! 


Det är TACK till kärleken till mina flickor som drivit på mig framåt alltså! 


Nu ska jag bara skriva ut offerten på restaurang inventarierna och skicka till Almi nästan vecka ... 


Ringa till företagen höra huruvida de anser om ombyggnads kostnderna.


Faaaaan jag är.klar ;-)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards