Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Maria Karlsson - 7 juni 2015 19:07

Jag skulle gå på hitta.se för se vilken församling jag tillhör och då ser jag att 

Någon vid namn Karin Mattsson född 81 är skriven på min adress!


Men hur faan kommer det sig! ???? 


Kan väl inte skriva runt folk hur som helst på andras adress! 

Jag är FAAN INTE SAMBO MED NÅGON JÄVLA KARIN! 


WHAT THE FUCK ! 


FÅR JAG ALDRIG VARA IFRED ! 


JAG HAR VOTT HÄR ENSAM NU UTAN BARN OCH UTAN KARL SED OKTOBER MÅNAD! 


ÄR DET DÄRFÖR MAMBA FRÅGA MIG OM EXTRA TJEJ!? 


FAAAAN VAD NI FÖRSTÖR FÖR MIG GENOM GODKÄNNA HELT FRÄMMANDE KVINNA PÅ MIN ADRESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


DET FÅR DOM JU INTE GÖRA UTAN HURSOMHELST UTAN HYRESKONTRAKT OCH SKIT KOPIA! 


NU JÄVLAR! 

Av Maria Karlsson - 7 juni 2015 17:18

Ja nu har jag och bolaget kommit överens.


6 månaders anställning i dotterbolaget 


Vd lön medel för kvinnor i Sverige 48 000 kr 100 % tid 


Jag får 24 000 kr 50 %  arbetstid under 6 månader 


Sen övergår a ställningen till husmor i moderbolaget med bonusstyrd lön med 40 % 


Jag anställer en kock 100% med samma 40% bonuslön i dotterbolaget, eller skaffar en pojkvän som tar över dotterbolaget.


Jag jobbar månad 7 och framåt 50% i mitt moderbolag som husmor.


Jag har flera jätteviktiga uppdrag under mina första 6 månader ...


Nämligen säkerhet och skydd  övervakning

Ansvarsförsäkring

HACCTP - arbetsmiljö livsmedelslagen

Miljö sopsortering farligt avfall osv

Varumärke och marknadsföring

Tillsyn och tillstånd 

Skatte o bokföring o ev.revisor

Personalansvar anställning


Ombyggnad och inrednings ansvar 


Samt ska jag bygga eget privat kök samt flytta! 


6 månader 50 % lön 24 000 kr ! 


Då får jag möjlighet behålla 50% sjukskrivning och ta det lugnt med min personliga utveckling och familjeliv och gå på samtals terapi osv. 


Sen blir det fortsatt 50 % i cafe fika sallad tårta bakelser


Medans min kollega har hand om restaurang meny helt på egen hand....varvid kan komma köpa in sig i framtiden.

Eller nått men hjälp behöver jag för mat och alacarte ...och sprit.


Så är det :-) 

Av Maria Karlsson - 7 juni 2015 15:48

Jahapp suttit skrivit 5 sidor bolagsordning alltså ...


Jag har bakat ihop allting så allt fungerar tillsammans.


Det blir anställning först 6 månader ...


Sen blir det nyanställning av kock månad 3-6 


Och enskild firma 1-6 men ingen momspliktig beskattning förrän mån 6 och framåt.


Alltså ganska stor dyr första start ... som man får beräkna vid.

Innan företagen kommer igång riktigt. Så är det för alla bolag.


Fördelen för mig är att jag har flera olika inkomstkällor och det är som lag att ett bolag får inte stå vid bara en stor kund som motsvarar mern 50 % vid företags start ... och det har verkligen inte jag. Inte bara 1 stor kund.


Det beror iofs på bransch oxå huruvida kunderna är företag eller person ... det skiljer sig iofs.


Jahapp nu är det SUPERLADDAT!!!! 


ENDA SOM ÄR PROBLEMET NU ÄR OM JAG VERKLIGEN VERKLIGEN VERKLIGEN KAN TILLÅTA MIG FÄSTA MIG VID ETT ENDA HUS OCH LEVA MED DET utan att gå runt ändra mig eller gå spana på andra hus .... BLIR JAG NÖJD I LÄNGDEN, KAN JAG LEVA MED HUSET? 


Det är den stora frågan ... exakt likadant som jag fungerar vid killar ... när jag känner jag står i valet o kvalet att bestå med bara en kille blir jag så tveksam och tänker precis likadant ... kan jag STÅ UT MED KARLN kan jag sluta sukta efter andra killar osv.


Än har ingen ovan lyckats fångat mig ...inte än 



Åååhhh nääää alltså MAMBA! 


Alltså vilken tjurig envis pch smart jäkel! Han ger mig en bra match!!! Intressant sådan :-) bäste hittentills hihi


Sen Tiger då ... jha han ... hopplös man alltså Någon som.både vill äta kakan och samtidigt ha den kvar. Tur jag har moral alltså och strikta värderingar om saker ååå ting DIN BUSE! ;-) 


MAMBA ÄR JAG liiiiiiite mera sattraherad utav bara för att han ger mig motstånd och inte tillåter mig  ställa som jag vilö först... riktigt rolig karl! :-) 


Jag gillar han lika mycket som jag inte vågar ha han nära mig ... haha haha det är som gilla ocv ogilla samtidogt eftersom han retar upp mig sååååå fasligt! 


Tiger kan jag dock slänga lite ord med utan bli så påverkat irriterad hahaha 

Mennjag rör inte en upptagen man och han dumpa mig för en mycket mycket nej han sa ... riktigt riktigt riktigt snygg brud.... jag är som han skrev ... " FIN " .... 



NO MORE COMMENTS! 


Vad säga ... jha jag vet jag inte har utseendet med mig Jag är ingen sexig hot bomb eller läcker eller fotomodell riktig ... varken i kropp eller hud eller nått som.står för feminim skönhet. Jag vet! 


Min självkänsla är låg .... riktigt låg och blev inte bättre att killarna en efter en ... berättar dom knullar mig men blir tillsammans med andra brudar som sagt är Snyggare i BILD!  För smartare och mjukare personlighet har dom faan inte iaf! ;-) 


Mitt självförtroende är mer än bra.

Inte självkänslan...


Sir Väs han dunpa mig för en brud i Fränsta som ri gde mig och berätta han gnällt över mina hängpattar och dallermage.

LABAN han ska ha en blond storbystad rik brud i Srockholm och som han säger är hans drömbrud... jag har varken av det ovanstående och blir alltså indirekt dumpad.

Tiger han sa direkt att det blir inge känslor mellan oss och tydliga gränser för våra träffar ...inge pussar och kramar osv ...sen dumpar han mig för vad han skrev en riktigt eiltigt riktigt snygg flickvän. Men viljan knulla mig finns delvis kvar tydligen.

Mamba han anser det är ekonomiska förutsättningar till volja ha trekant med mig med sin kompis. För all del för mig - vill alltid ha trekant franövers anser jag ;-) med delvis känselbortfall under midjan vad det det bästa jag provade sex med 2 killar samtidigt.

Men inte så roligt jämställlas med ekonomi om jag har 1 eller 2 kukar mellan benen lixom = det tär på min sämre självkänsla alltså att Mamba är beredd sälja del av mig för billigare resa... jhaaaa iofs sex är sex och tröst är tröst för min del så NO HARS FEELINGS PÅ SÅ VIS men alltså ...


Inte faan känner jag mig speciellt värdefull inte .... grabbarna bryr sig inte om mig djupare än till fysiska känslan ... det stannar där 


Samtidit är det ju likadant för mig eftersom mina känslor befinner sig i stor sorg hos mina barn. 


Så alltså ... jag accepterar sexet grabbar Jag har bara lite svårt ibland att lägga undan åtskillnaden av era snygga brusar ni har vid era sidor och där jag aldrig kommer stå eller finnas ... det är just den skillnaden jag upplever som orättvis bara för mina hormoner och blodgrupp ha dålig hy och stora bröst. Det är orättvist! 


Men visst ... alla har sina smaker och jag hoppas ju att en dag träfda träskmonstret som älskar mig och ser på mig som ni ser på era brudar ... 


En dag kanske det kommer för mig oxå :-) 


Men tills dess får väl jag lära mig att inte se mig själv ur era snygga brudars synvinkel ...fasrän jag drömmer om så sker.


Äsch what the fuck! 


Busa gör jag för min egen skull och skiter i resten ! ;-) 


Av Maria Karlsson - 7 juni 2015 11:39

Jahapp då har jag ordnat med bolag och diverse ...


DET ÄR JÄVLIGT SUPERKLART !!!!


Nu på morgonen under frukost har jag ordnat med anställning av kock! 


Det får bli 3 månaders provanställning med ytterligare 

 + 3 månaders provanställning 


För sedan eventuell tillsvidare anställning 


Och möjlighet köpa 40 % av bolaget i eget ÄGO 


Varvid det blir under provanställning utanför kollektivavtal 

Med avtalsförbindelse mellan parter ...tills efter 6 månader


Då anställning övergår till tillsvidare med kollektiv eller fortsatt avtal som tidigare ...


Däremot måste jag tillåta kocken bygga sin egen restaurang med meny och alacarte restaurang med 90 % möjlighet påverka erbjudande ...


Lönen blir helt bonusbaserad på 40 % erhållning av dagskassan inkl. Arbetsgivaravgiften.


Lönen blir ca 15 % BRUTTO av dagskassan...


Eller ca  10 % NETTO av summan 15 %  .... 


40% - arbetsgivaravgifterna  = brutto

Brutto - kommunalskatt = netto 


BONUSBASERAD ANSTÄLLNING MED MÖJLIGHET BLI DELÄGARE MED 40% ANDEL! 


KLART OCH GUD VAD SKÖNT! 


KAN TÄNKA MIG ATT MIN FRAMTIDA K.K ;-) 

FÅR KÖPA IN SIG 40% ... MED ANSTÄLLNING DÄR JAG STÅR KOCKAR O HAN DISKAR OCH STÅR I KASSAN OCH SERVERAR...


DET ÄR HELT ENKELT EN FRAMTIDA FÖRHANDLINGS SAK MEN EN SAK ÄR SÄKER ... KOMPANJON VILL JAG HA! ;-) 


KANSKE KAN SAMARBETA MED ANNAT BOLAG SOM FÖRSER MED SIN PERSONAL 40% = HELTID ARBETE 


JAAAA aaa kanske ska ta fråga min fd. Praktikboss ... eller lägga ut förfrågningar till andra bolag med restaurang i branchen... 


Allt är ju möjligt helt klart ;-) 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards