Alla inlägg den 21 juni 2015

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 21:27

Det var på kejsarängen i Bollsta 


Fanns en schäfer som hade svag ägare och även fast hon på träningsplan gjirde bra ifrån sig 

Så hemma ändrades den rangordningen och schäfern tog över. 


Schäfern hade varit utåtagerande och tillfällen fanns då hunden visat aggressivitet eller dominans även mot andra hundar såsom valpar. 


Jag ringde in men fick ingen respons... det föesvarades alltid med bortförklaringar.


Så fick hunden åka upp göra mentaltest ... som gick bra ... men 

Mentaltestet visade inte ägarens vrist på rangordning på hemmaplan då hon var upptagen med annat och mentaltestet visade inte heller sxhäferns dominans mot andra hundar.


Så alltså ...


En vacker dag jag var ute gick kom schäfern lös och med full fart efter skällt ... hoppar han över grinden springer nerför trappen över gården och full fart emot mig gläffsande ...


Jag ... platsade min hund och gjorde likadant ...jag sprang emot schäfern mot bättre vetande skrek högt och sträckte ut armarna och viftade ...


Det var ganska långt mellan oss så då vi nästan möttes schäfern o jag ... tappade han blicken från min hund som låg bakom mig platsad och mötte min blick .... då 

Då 


Då... åkte svansen ner och han sänkte sin hållning allt mer tills han stannade med blicken e vart mot mig och vände hemåt.


Jag vet att min instinkt är att försvara mina nära och kära ... mina djur är nära mig precis som mina barn 


Jag anser mig vara rang i mitt hem och därmed också den som skyddar min flock 

Jag viker inte för någon om jag anser det är fel , jag bemöter ! 


Sen kan jag bli lite chockad över mitt försvar mot hot men jag går före försvarar ...min hund skäller inte ! 

Min hund är inte aggressiv med utfall oavsett om det är med lek eller ilska eller vad det nu ligger bakom ... för att 


Jag är rang och sätter gränserna runt mig 


Om en hund skäller ensam hemma utan behov av skydda flocken 



Utan bara är dominant och vaktar ett område ... då är det fel rang 


Jag accepterar inte att grabnens schäfer skäller på mig varje månad varje vecka varebda gång jag ska ner till tvättstugan och tillbaka ... för han får ju belöning för sitt skällande genom att han tror att han är den dominanta i området som skäller bort alla ...fastän jag tex egentligen bara går mellan tvättstugan och lägenhet


Men schäfärn vaktar inte flocken ...han vaktar ett territorium och hans belöning då han gör utfall och skäller är att vi fortsätter går förbi


Det är inte rätt 


Idag stannade jag dock för att ägaren var i närheten i tron att hon skulle gå sätta gräns mot sin schäfer ... men hon belönade honom.genom att ge sin energi tillbaka mot mig istället för mot sin hund som ...


Inte har via rang fått order om att skydda eller försvara ägaren eller barnen ...då hunden låg ensam ... utan hunden vaktade SITT område ... det är dominant beteende. 


Om ... ägaren anser att hunden ska vakta sandlådan ... då ska hon oxå ta hunden till sandlådan och ge kommando på vakt ... inte lämna lägenhet ligga sola och barnen spelar boll ... och lämna hunden ensam hemma i band och ska alltså vakta från uteplatsen sandlådan där det går en väg mellan hund och sandlåda ...


Vad säger det ? 


Jo det säger att hunden är dominant och vaktar sandlådan mot alla ... som.gåt förbi ... barn, valpar, kvinnor, mig, ..... grannar ... osv och tillslut katter ... hunden gör ingen skillnad på det. 


Och ägaren tillåter att dominansen sträcker sig utanför mot allmänt område ... jag har sett en pojke ramla från cykeln då schäfern gör ett utfall då pojken cyklar förbi och blir skrämd ... medans ägaren och barnen står spelar fotboll 


Belöningen hunden får är att han är så stor och stark som skrämmer iväg folk från den allmänna platsen ... 


Så det är inte okey ... anser jag skrämmas 


Stress reaktioner i kemi i hjärnan kan inte urskilja fejk mot äkta då om.beteende skälla beror på jättestort hot eller skrämsel eller bara uppcaktande ... hjärnan reagerar kemiskt exakt lika som.cid ett äkta hot som då en skällande stor schäferhane gör utfall 


Spelar ingen roll 


Om ägaren är otrygg ... och vill att hunden ska skrämmas ... då känner ju hunden av det och tar över rang vid dessa tillfällen. Då är det hundens regler som gäller och inte ägarens. 

Sen betyder ju det att osäkerhet består i tidigare upplevda händelser hos ägaren ... som indirekt hela hela tiden påminner henne , hennes barn , barnens kompisar osv om att vakten är pågrund utav en möjlig yttre hotfull fara.


Sånt känner även barnen utav och blir påverkade utav,  bättre lösa otryggheten då genom samtal eller annan hjälp som kan trygga osäkerhet på ett bättre sätt. 


Det anser jag.


Min respekt får den ägaren aldrig någonsin efter idag. Personpåhopp för skada för att inte vilja följa lagen om störande grannar för skällande utåtagerande schäfer ... det är illa. 


Mycket illa. Och försvaret att hunden caktar sandlådan säger ju att ägaren accepterat att hunden ser mig som ett hot som han jagar iväg varje gång jag går förbi ner till tvättstugan. 


Accepterar hon hota min säkerhet genom använda sin hund  för att jag går på vägen ner till tvättstugan jag betalar hyra för ... som hyresägaren sagt jag ska göra ...då är det fel. 


Man får inte medvetet hota annans upplevelse av säkerhet och det var just vad hon erkände ... hon erkände att hon accepterat att hennes hund ser mig som utgörande fara för sandlådan på allmän gräsyta och acceptera att hunden vaktar den genom att jaga iväg mig ... via utfall och skarp skällning.


Jag upplevt tydligt hotet flera gånger och spelat in hunden då den gör utfall mot mig. Det spelar ingen roll om ägaren skickar budet mot mig via en hund eller verktyg eller genom annan budbärare ... ägaren skickat budet medvetet och jag tagit emot det 


Det är ...ebligt nig ett tydligt hot min säkerhet och goda hälsa! 

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 18:23

Jag vill ha sällskap prata ute ...


Jag bjuder in mina pojkar bo hos mig några dagar var 


Havregrynsgröt är nog så bra ;-) 


Dom får väl annars gå på pizzerian mellan varven utan mig hahaha hitta på undanflykt *skratt* 


Joooo men one done 


More to go ;-) 

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 18:01

Jag gjort iq test 2 gånger 


Första gången med djur o barn hemmavid ... ett impuls genomförande som slutade vid 126 tror jag det var ...


Mitt andra var typ samma vecka med mera eftertanke att ha lugnt omkring mig då sänkte jag resultatet till 122 ...tror jag det var 


Men visst kanske skulle plugga in lite mensa tester och bara för att ta mig in till föreningen ... bordsföreningen


Nackdelen är mitt arbetsminne som under många år varit min svaghet då jag haft kunskapsinlärning teoretiskt som plattform


Numer är jag mera balanserad mellan teori och praktik så vem vet ...


Kanske skulle ge det hela en ny chans ... men samtidigt orolig att stress och sorg ska ha påverkat min normala intelligens till det sämre ... få väl se framöver ...


Kan vara bra få tyst på grabbarnas personangrepp mot mig då de inte har mera intelligent att försvara sina åsikter med än häncisa till skallen mellan låren 


Och inte 


Den mellan axlarna 


Tyvärr har vi brudar bara pms att skylla på hahaha vilket inte oftast uppskattas till lika stor del som sexualitet gör hahaha 


Nåååväl 

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 16:43

Jag tycker det ska bli roligt få sällskap


Vuxet sällskap om än barnen alla barn håller mitt umgängr ute


Så jag bjöd in Mamba under några dagar ...havregrynsgröt ska han få lovade jag hahahahahaha 

*skratt* 


Han får alltid mig att skratta och han har samma rörliga energi som barna har så det blir skojjigt för mig


Säkert tråkigt för honom hahaha 


Men vad spelar det för roll ... vi kan sitta diskutera våra olikheter ... hahahaha *skratt* han är för rolig alltså med sina " faan" ååå allt det andra då han tar den sidan till moaahahahahaha 

Jag är sååå lugn så det är helt okey för mig med lite rörelse ...


Får se ... jag har inte spenderat sommartid med en kille sen 2007 faktiskt 


Men nu har jag frågat en " killkompis" om han vill ta lite av sin semester få fika ute prata lite och äta havregrynsgröt .. 


Hahahahahahaha 

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 12:55

Jag tror hjärtat ska ploppa ur skallen på mig alltså ...


Inte kunna gå förbi schäfern utan att han gör aggressiva utfall mot mig! 


Faan jävla dominans alltså utan rang ordning i flocken...


Sen sitter ägaren solar utanför mig i lugn o ro medans hennes hund skäller agggressivt mot mig! 


Så när huvudet går ut genom grinden och fräset och spottet följs med schäferns skällning och utåtagerande mot mig känner jag mig HOTAD! 


Ägaren bara ligger kvar och jag stannar för att kan inte vända ryggen emot tappa ögonkontakten...


Så jag istället för att gå förbi åter igen efter ett tag får nog och ber ägareb komma ta hand om sin hund ... då inte förrän då makar hon sig upp och kommer emot mig.


Jag får höra skället och ser det aggressiva beteendet från hennes hund och speglar hennes lydnad tillbaka mot henne, vilket hon anser är fel ... 


Jag hänvisar till lagen om uppsikt och lagen om störande skällande aggressiv hund och att jag har rätt som granne vistas på allmän plats påväg ner till tvättstugan utan att behöva möta ett tydligt hot som hon accepterar. 


Hon påstår att hinden vaktar ... sandlådan ... men jag a ser att det ska inte hon som ägare inte utsätta varken hunden eller grannar eller barnen med att tillåta vaktområdet gå utanför hennes lägenhetsplats ...


Då hennes hund fortsatte med försöka ta sig utanför grinden och ägaren bara stod inte la regler ... så kände jag mig väldigt hotad under fara för min trygghet och sa att om ägaren inte säger NEJ till sin aggressiva hund kommer jag måste skydda mig själv genom sparka igen grinden med hennes hunds huvud emellan! 


Jag menar det är inte hennes område och inte hennes schäferns område att anse jag är ett hot och måste skrämma iväg mig genom aggressivt göra utfall. Sandlådam står på allmän plats! 


Och drt är klart att om ägaren accepterar att hennes hund vaktar utanför sin lägenhet och får fri rang vakta saker mer än skydda och försvara ... då är det ju medvetet handling att försätta mig och min trygghet i fara! 


Jag blir rent av skrämd! 


Och kan inte vända min rygg emot ! 


Nästa gång då sparkar jag in grinden för skydda mig då jag går förbi och schäfern gör utfall !!! 

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 09:00

Av Maria Karlsson - 21 juni 2015 08:50

Jha här blir det ju inga barn gjorda inte! 


Jag ska inseminera mig ! 


Vet precis vad jag söker för kriterium på utseendet iallafall hihi


Lång 


Mörk 


Tjockt svart hår 


Grov 


Välutbildad o smart 


Badboy 


Född på hösten 


= Mia avla bäbis minsann hihi


Dom här killarna jag har nu dom duger då int till nå avel tydligen! ;-)


Jag fixar själv! :-) 


Jag har ju frågat Tiger o Laban men de är så ååååå SNÅLA! 


Har inte frågat Mamba iofs .... eller de andre två Ferdinand eller Bagheera ... men men men insemination verkar ju cara BRA lösning om dessa karlar ska SNÅLA med säden! Minsann! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards