Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Maria Karlsson - 24 juni 2015 11:02

 

Jag pratat med 3 olika advokatbyråer ...alla svarat nej.

Ingen vill ställa upp som ombud för mig.


Det är jätteviktigt för mig att jag får ett ombud som kan prata med mig och förklara för mig så jag förstår

Det är inte mitt fel att språkbruket som är så otroligt viktigt såna här gånger mellan omvudet som ska föra min talan också kan tala likt mig och så jag förstår.


Jag vill inte behålla min gamla advokat för att jag bara träffat honom 2 gånger och han har inte gått igenom materialet med mig så jag förstår. Det är inte någons fel utan helt enkelt så att vi inte talar samma språk och jag kan ju inte behålla ett ombud som ska föra MIN talan där jag inte förstår honom och han inte når ut till mig i sin tur.


Det funkar inte så.


3 advokatbyråer sagt ifrån hjälpa  mig och enligt tidigare domarbeslut MÅSTE jag ha ett ombud som företräder mig , enligt domare Solveig...du är välkommen tillbaka när du har ett ombud.


Är det så att det går en röd tråd hos advokaterna där man medvetet INTE företräder mig och tingsrätten i sin tur säger att jag inte är välkommen före jag har ett ombud? 


Kan någon förklara för mig hur jag ska ordna med ett ombud på 6 dagar sen jag lämnade in ansökan 15 juni till förberedande 23 juni.

Jag varit med om det här redan och då tog det flera månader innan förberedande eftersom socialen ska göra en utredning först.

Hur ska socialen hinna göra en utredning på 6 dagar? 


Hur ska jag enligt tidigare domarbeslut hinna ordna med advokat på 6 dagar? 


Vem faan ska hjälpa mig med det? 

Av Maria Karlsson - 24 juni 2015 09:21

Jag måste försöka finna ett byggföretag som är öppen och kan hjälpa mig

Jag behöver seriöst få respons på om min egna buffert för ombyggnad är rimlig oavsett fastighet


Behöver feedback från ett byggföretag.


Så jag ska se mig runt omkring och försöka hitta en seriös sådan


Labans bygg är inte för mig aktuellt för jag vill inte blanda privata relationer med företaget

Det är och kommer bli strikt, men hade Laban varit snäll mot mig hade han iaf hjälpt mig med offert budgeten och givit mig feedback ... men han bara åkte hit tog sex och låtsades ta vilja hjälpa mig med bygget och tog emot bilder osv. Via mobilen.


Jag är riktigt jävla ASSUR på Laban! Han kommer inte hit fler gånger iallafall den saken är klar 


Mamba ska komma istället, vi har bättre relation och kommunikation anser jag. Får jag lite sällskap.


Sen behöver jag lära mig om valuta och kassa samt bokföra valuta skillnader. Jag har inte alls tänkt på det faktiskt, men måste börja göra det ;')


Mamma kommit med mitt skrivbord så nu kan jag sätta ihop min dator och trots att den slutar fungera när den så själv vill ... så kan jag ändå få mycket arbete gjort under tid.

Annars går jag på stan ordnar med lånad dator faktiskt ...


1 kr per utskrift kostar det 


Tur det finns faktiskt hihihi

Av Maria Karlsson - 24 juni 2015 09:11

Länge sen nu jag lämnade in offertförfrågningarna 


Men ännu inte fått svar 


Tyvärr tappade jag fadtigheten på grund av det och kunde inte buda


Det är så många trådar som ska passa ihop och det är svårt, väldigt svårt.


Jag kommer inte bli kund hos XL bygg i Härnösand iaf och inte de samarbetsbyggföretagen dom har heller...

Jag har inte fått något gensvar alls sen jag var lämnade in offert förfrågningarna = mycket dåligt! 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards