Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Tur jag vaktar och tar hand om alla barn och djur *fniss*

Av Maria Karlsson - 11 juni 2015 21:33

Kopparödlan var skadad och låg precis bakom där jag bor där flertal barn och vuxna går varje dag ...


Lite av inälvorna hängde ut och jag som alltid skyddar barn tänkte att herregud! Drt där är inte bra! 


Får barnen syn under lek den där då är det inte brq varken för ormen eller barnet... usch usch 


Så jag såg den var halv skadad och stel ...så jag flyttade den ... men först var jag under vetskap tvungen ta reda på så det inte var en boaorm vilket jag trodde ...tyvärr


Grannarna svarade att det var 

Snok 

Sen koppaödla ...


Som tur var så var inte ödlan död utan jag kunde flytta den till säkerhet i annan del gömd del i skogen ...



Tog aldrig på den 


Utan säkert undanvarade den till skyddad skog


Om jag vetat detta om att det var en kopparödla som skadats och tappat svansen samt hade liv i sig hade jag ju direkt skyddat den på en gång ... men jag visste inte.


Och rädsla över att det var hiftig orm som någon utländsk granne släppt ut i det fria ... som kunde hugga småbarnen då måste jag skydda både barn och orm.


Så nu :-) 


Är ödlan skyddad i skogen


Barnen får INTE gå dit bak och grannarna är informerade om detta! 


Någon person eller djur eller katt eller hund eller vad som helst ...har ju redan skadat ormen ... det är INTE bra! 


Djur och barn ska INTE leka på samma plats och det var ytterst konstigt att kopparödlan låg skadad så öppet och nära befolkning / hyreslägenheterna här ...


Inte bra det inte! 


Men ormen eller ödlan kommer nu få lugn och ro i en skyddad plats och kan mrd förhoppning läka ihop sig med stackars ormisen ... tur jag kom för att det är killar som kör ganska hårt med cross/ mopeder just där ... 


Nu visste inte jag att jag inte får röra men jag ber om ursäkt för det och gjort det bättre för alla parter ...


Spännande lärdom alla gånger ! 


Barnen förbjuden vistas bakom i skogen nu och ormen är skyddad för att kunna läka ihop.


Jag lärt mig att INTE röra och jag troddw det var en utländsk boa orm som skulle ges nyndighet ... skadad orm ...men jag hade fel som snabbt tack vare goda grannar kunde få sin egen skogsplats ifred! 


:-D 


Mycket bra! Men vem har skadat ormen? Kvarstår som ett frågetecken ... 


:-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 09:07

Jaaaaa men alltså   Jag ser    Jag ser    Ser minsann    Den där lilla BUSFRÖET    Åååååhhhhhhh vas underbart lyckligt    Så mörk och lik pappa i utseendet    Och    Med mina ögon ååååå bus i blick    SHIT!    ...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:57

Nååååå enda som kan bli lite problem.i det hela    Är    Att om jag får en liten mulattis bäbis med en mystisk arab   Är att den lilla/ lille kommer bli allas våran ögonsten   Med andra ord höjd upp i skyarna ...   Jag som är sååå...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:46

Vill ha en egen mörk mystisk arab    Åååhhhh ...    Vad sexigt!    Smaka sådär beskt besvärligt mumma ååååhhhh   Gud jag blir KÄR!    40 grader i mellanöstern    Snacka om MYCKET KÄRLEK    VILL OXÅ HA!    GIVE IT TO ME...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:05

Stan idag igen   Skulle egentligen varit på promenad i park men dåligt väder    Så blir inget sånt    Jag är jättetrött oxå    Dessa regniga dagar och sitta ensam får djupet av kä slor att söka sig upp   Nåååå...    Pulled por...

Ovido - Quiz & Flashcards