Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Känner att jag förändrats extremt sista året, jag blir aldrig mig lik igen!

Av Maria Karlsson - 24 juli 2015 22:01

Jag förändrad fort i stark kraft


Jag är inte alls samma person som jag var tidigare


Det är sista året som förändrat mig och det går aldrig göra ogjort 


Jag kan och kommer alfrig kunna ta tillbaka sista året 

Aldrig kunna förlåta Stefan för sista 8 åren dom vi varit isär ...

Där jag hrla tiden fått ta av mig själv för upprätthålla barnen 


Min största önskan att få skapa en ny familj med mina flickor med en ny man ...ååååå alla killar jag pratade med lovade mig att det bara kunde bli bättre ... 

Men det blev ytterligare en lögnare ... 

Och sen har jag blivit utnyttjad sista åter känner jag för jag har bara givit och givit ... tills det inte finns mer att ge 


Och den sorg jag bär att jag förlorat min högsta önskan att ge tjejerna en familj med ett hem och en mamma med lite pengar över då räkningarna är betalda ... det är ett minne blott 


Jag fick ett år då jag studerade ... be Stefan hjälpa mig köpa vinterstövlar åt barnen i gengäld tog han 2 dtora gamimjetavlor på barnen och Zacco ...som betalt för barnens stövlar! !!!! !!! 


En sommar sålde jag mitt akvarium för att kunna renovera barnens rum ... och köpa sängmadrasser ... det var min 25 år predent som jag fick sälja för kunna ge barnen bormala sängar ...sängramarna var min egna gamla från mitt föeäldrahem och jag köpte färg målade om ... jag hade socialbidrag under somrarna och levde snålt ... barnen växer ju och behöver sängar efter ålder ...det är inget man får hjälp till av socialen inte. 


När mina pengar inte räckte till CSN - och barnrn vehövde varma kläder fick jag göra bytesköp med Stefan ... byte vinterskor mot familje foton med bara ramarna värda ganska mycket ... stora tavlor ! 


Allt har sakta sakta tagit av mig och ... jag har ju tyckt att det är värt allt jag är för mina flickor 


Det är så bara flr att jag trodde innerst inne att studierna skulle ge mig ett välbetalt arbete ... så jag och barnen skulle klara oss bra tillsammans ... 


Nu kan jag SVÄRA på att jag misstror folk jag vet att socialen i Kramfors kommit undan med ljuga och även så Stefan 

Jag lever under emotionell press där min oro över barnens mående sliter mig känslomässigt itu...


Går inte göra annat... 


Och min förändring sker snabbt nu 


Jag reagersr inte på mycket ...jag är mest väldigt acslappnad och lite frånvarande distanserad 


Affärsplaner får min mentala tankeverksamhet komma ifrån barnen ibland ...men inte är det känslomässigt distans 


Mina tidigare värderingar betyder ingenting idag


Det som jag önskade förut är inget värt idag ...inget alls 


Det jag täbkte skapa mc kort för att få nya vänner ... drt är ett minne blott ... inte intressant längre.

Jag kommer aldrig ta mc kort eller försöka få nya fritidsintressen på så vis ...jag bär ingen oro i min kropp att känna jag behöver åka iväg ... från Kramfors ...sför slappna av i annan miljö ..det har jag idag varje dag i Härnösand ... en lugn vardag.


Trafik är jobbigt det skapar mer stress och oro ... ljudet är jobbigt och jag söker mig mera till naturens ljud som vattnet, fåglar , trädens vinande ...regnet mot taket ... osv. 

Det är vad jag lever för idag 


Pengar har jag aldrig haft och aldrig på flera år åkt på semester ... förutom one direction ifjol med mina flickor 


UNDERBART MINNE! 


Jag kan inte säga att så mycket gör mig glad utan mina barn ...

Men jag funnit en drivkraft där jag försöker finna en lösbing på både jobb och ett hem samtidigt 


I syfte förvättra hälsa och mot familjer som tidigare 


Det finns kvar inom mig ... att vilja göra goda förändringar 


Till viss del kan jag göra det oxå genom hjälpa föreningar idieelt 

Så som jag ska göra till hösten med simföreningen ...hjälpa till på söndagar... för att jag alltid gjort det! 


Det gör jag idieelt för tycker det är roligt och simhallrns miljö får mig att må bra i värmen och höga fukten i luften ... och alla barn


Om jag hade pengar ... vad skulle jag vilja göra då? Vad hade jag gjort? 

Jo jag hade startat just det jag önskar och gjort nytta ... jag hade skapat ett nytt hem och sen betalat varje litet öre till sista slanten för få hem mina flickor ...

Det är vad jag enbart hade gjort ! 


Skulle jag gjort mer ? 


Jo jag hade tagit hand om djuren ... hade gett dom bättre mat och andra leksaker och ordnat med utebur till kaninerna till huset och jag hade ordnat med katterna så dom får vara ute äntligen! Och jag hade ordnat med kompis till zina ... 


Hade köpt Moa den där lilla hunden jag lovat 


Köpt tillbaka mitt akvarium 


Ordnat riktiga sängar till barnen ... egna sängar och inte min gamla sängram ... gett dom riktig madrass !!!! 


Hade köpt speglar till barnen tavelramar och skrivbord ... fotölj och 


En tom tavla samt målarfärger och bett dom måla vackraste känsla dom.bär för mig ... sen hade jag istället föe familjetavlorna jag bytte med Stefan mot barnens vinterstövlar ... köpt nya ramar till barnens målade tavlor och hängt dom i vardagrummet !!!


Sennhar jag som jag önskat sen sååååååå många många år åkt tagit kort på barnen hos en fotograf ... på oss alla tillsammans och satt en ovan våra sängar i varje sovrum! 


Jag har fyllt frysen full med mat! 


Sen kanske köpt sofffotöljer ...då min hörnsoffa efter flytt förvandlades till en trea och den har jag haft sen jag var 18 år ... alltså under 18 år gammal soffa !!! 


Men den still going strong :-) Barnen har minnen ...


Jha sen skulle jag göra allt jag inte kunnat ...


Gå på stan och fika på ett cafe med mina flickor 


Gå på en restaurang med mina flickor 


Gå på bio 


Bada bubbelbad på simhallen 


Gert barnen 100 kr att handla vad de vill på H&M ... 

Aldrig kunnat göra det ... 


Skulle be barnen göra matlista för helgen och själva med mig få gå i affären handla det som behövs ... sen haft en hemma fest en hel hekg med baka och laga mat och bara mysa ! 


Sen ... 


Har jag kramat om.dom tills mina armar sluta kännas av och alltid visa dom med känsla ord och handling hur mycket jag älskar dom. 


Jag älskar er ! 


Alltså ... det är familjen min jag saknar mina flickor 


Och jag kommer alfrig VÅGA finna tillit till en man igen 

Sista året har varje minut av mina andetag påmint mig om att aldrig göra samma misstag igen 


Aldrig 


Aldrig 


Jag kan ha en pojkvän och umgås som en familj oss tillsammans men det finns delar av mig ingen människa någonsin kommer få ta del utav 


Det är förstört 


Finns döda delar inom mig

Stor sorg 

Förlust 

Trauma 



Den delen kan ingen någonsin någonsin någonsin kunna läka


Det är ÄRR 


Finns föralltid kvar ! 


Det syns på min kropp

I mitt ansikte

I mina ögon 


Der känns i min närvaro 


Åååhhh barnen tappade sin mamma 

De förlorat den mamma dom en gång hade

För jag är inte samma som förr ...det finns ett tomt djup som alltid kommer bestå efter den tiden ifrån det mest högsta kärlek jag bär och det kommer nu för alltid vara en del av mig


Det djupet 

Den närvaron av det djupaste lugnet 


Fanns inte tidigare föe barnen att känna hos mig 


Men nu finns den och det är bara acceptera att det aldrig går göra ogjort 


Jag kan visst vara social , jag är glad och jag har aldrig varit depprimerad ... för det tillhör inte min blodgrupp eller stjärntecken eller element ..men 

Jag har en del i vattnets tecken och det vattnet var bara liten del av mig förr inte så djupt men nuuuuu är det djupt 


Som att flyta längre och längre ut till havet ... du kan inget göra ... bara flyta med ..  .... ocv se land längre och längre bort ... 


Först skriker man 

Ber om hjälp 

Man ansteänger sig 

Kämpar 

Jobbar hårt 


Men ju mer tiden går ger man efter kampen 

Och man blir ett med sin situation 


Däri ensamheten 


Jag är inte rädd atr umgås med mig själv 

Tycker jag är en bra person att ungås med så... där andra inte alls klarar av möta sig själv 

Det bara att det blir en viss vana ... och sedan blir vanan bekvämt och därefter blir bekvämt en sanning 


Det är bekvämt nu 

Jagvhar gett upp 

Slutat skrika 

Bara flyter med 


Det börjar bli en sanning 


Att leva ensam 


Kan visst bära sällskap men aldrig nära mig i det djupa 


För att det djupa är nära mig 


Såååååå jhaaaaaa.... 


Jag kan vara ironisk hunoristisk med leka med olika sanningar ... som tex rubrikers olika betydelse beroende på vems ögon som läser text 


Det är ironi även humoristisk sarki att kunna leka med olika symbolers betydelse för olika kulturer ... beroende på vems ögon som ser ...


En text kan innehålla olika betydelser ... se bara på alla skvallertidningar jag ironiskt tagit kort på delar av text 


Ser man inte helheten kan en text föevridas åt 1000 olika sätt ...


Det är så viktigt vara objektiv 

Och följa källan och se helheten 


Tycker det är viktigt 


Så nu funderar jag på vad jac ska göra till hösten 


Min hobby ville jag bara ha för sommaren frör at överleva ... 


Nu till hösten vet jag inte ...är bara sjukskriven 50 % så får se vad som händer i framtiden.


Jag ser ju på affären att folk valt andra massörer och då får det bestå sååååå ... jag täbker inte anstränga mig för jag orkar inte kä pa mer än för barnen just nu 


Går det enot nu byter jag väg bara ... 


Sååååå.... vad har jag k ar att kunna tänka mig till fritiden till hösten? 


Kanske en marknadsundersökning ... :-) 


Nääää det blir ju jobb aktivitet ... 


Hmmmmm.... jhaaaaa.... inte råd att börja träna 

Får inte kosta något ! 


Vad kan man göra utanför hemmet på fritiden som inte kostar något och dit jag kan gå? 


Vad? 


Kan gå biblan 

Kan gå på stan promenad 

Kan sitta på parkbänk 

Kan kanske be mamma komma med fiskes met spö så jag kan gå meta .... ja ! :-) 

Vad mer??? 


Så svårt ändra helt ...från familjeliv till helt ensam 


Det är inte lätt och inget jag vill!!!!!! 


Kan ju kolla upp föreningar ... inom vad ???? Och ervjuda min hjäkp idieelt ... men vad är jag intresserad av ? 


Och dit jag kan gå ...promenad avstånd...


Ska funder a...nu nattidags



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 09:07

Jaaaaa men alltså   Jag ser    Jag ser    Ser minsann    Den där lilla BUSFRÖET    Åååååhhhhhhh vas underbart lyckligt    Så mörk och lik pappa i utseendet    Och    Med mina ögon ååååå bus i blick    SHIT!    ...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:57

Nååååå enda som kan bli lite problem.i det hela    Är    Att om jag får en liten mulattis bäbis med en mystisk arab   Är att den lilla/ lille kommer bli allas våran ögonsten   Med andra ord höjd upp i skyarna ...   Jag som är sååå...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:46

Vill ha en egen mörk mystisk arab    Åååhhhh ...    Vad sexigt!    Smaka sådär beskt besvärligt mumma ååååhhhh   Gud jag blir KÄR!    40 grader i mellanöstern    Snacka om MYCKET KÄRLEK    VILL OXÅ HA!    GIVE IT TO ME...

Av Maria Karlsson - 31 juli 2015 08:05

Stan idag igen   Skulle egentligen varit på promenad i park men dåligt väder    Så blir inget sånt    Jag är jättetrött oxå    Dessa regniga dagar och sitta ensam får djupet av kä slor att söka sig upp   Nåååå...    Pulled por...

Ovido - Quiz & Flashcards