Alla inlägg under maj 2015

Av Maria Karlsson - 28 maj 2015 07:01

Nu bestämt mig ...


Cafe inriktning blir buffe men även meny valfri sådan samt tårtor.


Jag är ju bäst på smörgåstårtor och gräddtårta ... även pinocciotårtor osv. Det är min nisch! 

Jag är även bäst på sallader med tillbehör.

Och smooties av olika slag :-) 


Allt kravmärkt och nyttigt som bas.


Wåfflor med special näring ...


Det blir ju 20 % dyrare för att omkostnaderna inköp samt bokföring extra för krav märkt och certifiering ...


Det är ju en välgärning välja kravmärkt ändå och det känns bättre! 


Jag kommer inte driva bageri för det finns redan duktiga såna i Härnösand stad.


Men krav märkt cafe med buffe lunch och frukost.

Samt tårtor 

Smooties 

Sallads meny med tillbehör 

Frukt kompott


Blir min nisch och jag känner den stannar vid en nisch som inte ko kurrerar om samma smak och meny med någon annan i stan.


För helt ärligt ... jag måste själv tycka om det jag tillagar, ska kännas i hjärtat och förmedlas på serverad tallrik







Av Maria Karlsson - 27 maj 2015 16:43

Det var jobbigt gå ner till konsum hämta paket idag ...


8 km.har jag gått och har 2 a 2 km.minst promenaden kvar 


4 h tvättstuga nu och har suttit arbetat med kaffe leverantör och kollat upp olika lösningar samt prisjppgifter...

Valet stannade på kaffe kapslar ... det blir enklast till meny o buffe för mig

Så blir det 4 andra val av kaffe bakom disk hos mig som jostar 40 spänn ... för njutningsbara varmdrycker .. till mackor eller kaka


Jag kollat jpp certifieringen av KRAV märkt restaurang och föevånadws över att inköpen skall bokföras för sig samt att det ska följa strikt kring förvaring osv åtskilt från övriga varor...


Så nu i eftermiddag ska jag ringa mamma som arbetat med bokföring och fråga hur i hela friden jag ska lägga upp kontona och åtskillnaden av dessa i bokföringen.

Samt åtskillnaden på kvitton för inte köp hos krav märkt grossist utan köp i mataffär.... för där står inte om det är krav märkt ...


Det borde det ju göra på kvittona så jag ska fundera vidare... 


Det andra är att jag sökt grossister som.är kravmärkt och hamnat än så länge på santa maria och nyhlens hugossons ... nyhlens har jag ju dejtat en kille då jag bodde på Hällgunsgatan så kanske kan ringa honom då det blir aktuellt dra lite i mina trådar haha *skratt* 


Ja sen vad blir det då mer ... INGET 


Jag har tvättstuga till 19 å sen promenad ...under tiden ringa prata bokföring 


TOTALT BLIR DET väl över 2 mil promenad på 2 dagar ... sköööönt! 


Så blir det oxå myspys med Bill & Bull och matmarknaden i helgen med mamma...kanske bjuder in Tiger på en fika senare oxå om vi har vår förhandling klar haha 


Laban han är som vanligt han OSYNLIG ... han kommer å går han som lite olika ibland tätt 2 ggr ibland mellanrum på.2.månader förra sommaren mellan maj till typ november ... så jha 


Mamba pratar jag med varje dag numer ... eller har kontakt mer sant...


Åååhhhhhhhhh fullt upp fast syns inte :-) 

Av Maria Karlsson - 27 maj 2015 15:49

 

2008 sommaren köpte jag mina sommar kläder ...


Sen dess har jag vissa klänningar kvar som jag använt varje sommar sedan dess


Alltså 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 och 2014 = 7 ÅR ! 


Nu idag har jag hämtat mina nya sommarklänningar 

Jag kommer se ut som en mini gris i den rosa färgen men det var faktiskt 40- 50 % rabatt!!!


Jag tycker att det är viktogt nu att jag är välklädd i Härnösand för jag trivs faktiskt här! 


Så på kortet hänger mina nya klänningar och min 8 sommar gröna klänning! 


Vad sägs om den ordningen och har jag inte varit mån om den så säg! 


Av Maria Karlsson - 27 maj 2015 09:46

Tempo är riktigt snäll med mig! 


10 kr tårtbotten 

5 kr grädde 

15 kr jordgubbar 


Jättebilligt ...okey det är mamma som betalar men jag har börjat med avbetalningen till henne ...

1500 kr förra månaden 


Sen har jag beställt reg bevis på bilen och jag har INTE råd ha kvar bilen ... 300 kr för parkeringsplats av min privata norm fu kar inte då jag redan betalar 550 kr av min norm.till hyran och barnens djur osv.


Men det är ju ändå mammas och pappas bil för att det är pappa som sista åren lagt ut pengar och tid åt mig för reparera gamm saaben.


Mycket mer än vad bilen är värd idag.


Så bilen mår inte bra stå i kylam 1 år utan användas avställd ... bättre mamma får den av mig som morsdagspresent 


Ägarbyte i helgen


Och det känns jätteskönt för mig släppa den biten av kostnader och behov av ekonomiskt stöd och i tid och arbete för att ens få den gå igenom en besiktning.


Och försäkringen är dyrare per år än vad bilen är värd! 


NOPP! 


Mamma.ska få ...och samtidigt få mat o tårta av MIG 


Mamma fått en ros varje år ... men tror jag skippar det iår och köper kanske något annat istället.


På farsdag åkte jag hem till Bollsta men i helgen är det ju marknad i Här ösand så jag kanske hittar något fint på marknaden med mamma istället.


Jag menar jag sparar ju 200 kr i buss resor av att mamma åker hit istället ... mycket pengar för mig det



Av Maria Karlsson - 27 maj 2015 09:09

Ja varför INTE?!?!?! 


Det är jag som bestämmer och det kan behövas tre mörka mystiska mest manliga energier för att jag ska känna jag kan SLAPPNA AV !!! 


JA FAAAN ALLTSÅ 


JAG SKA FAAN TA UT MIN EMOTIONELLA STRESS PÅ 3 MUSKETÖRER!!! 


JAG ÄR KVINNA NOG HANTERA 3 SMÅ GUBBAR ! 


OCH VARFÖR INTE ? 


(((Jag menar det hade mina flickors pappa i Sundsvall innan han träffade sin nuvarande sambo ... det verkar ju högst godkänt ! )))


JÄVLIGT SEXIG ALLA 3 ! 


OCH JAG ÄR JU STARKASTE KRIGAR PRINSESSAN I SVERIGE LÄTT - FRÅGA MIN AIKIDO TRÄNARE OCH TAE KWANDO TRÄNARE ATT MIN ENERGI KRÄVER MER ÄN NÅGRA LÄTTVIKTADE BRUDAR!!!!


JAG ÄR JU I GRUNDEN EN STARK IDROTTS PROFIL SOM VISAT FRAMFÖTTERNA I DE FLESTA IDROTTER JAG FÖRETAGIT MIG OCH VAR SNABBAST PÅ 60 METER !!! 


SIMNING ... 

FRIIDROTT OSV. 


FOTBOLLEN VAR MER FÖR GEMENSKAPEN MEN FICK FÖRFEÅGAN GÅ UPP I DAMLAGET OM JAG VALDE BORT SIMNINGEN ... VILKET JAG AVBÖJDE SÅKLART 


DET ÄR FÖR MIG EN LIVSSTIL ATT ALLTID VARA I RÖRELSE 


MIN KROPP ÄR MITT TEMPEL 


JAG ÄR STARK SOM EN BUFFEL ! 


Blir jag arg som över frustrationen och saknaden och oron över mina flickor då MÅSTE JAG KOMPENSERA DET MED NÅGOT!


Som jag sa till läkaren ... blir inte bättre jag går på samtalsbegandling och pratar 1 h om mina flickors blåmärken ...

Det gör ju bara min stress i denna aktuella pågående TRAUMA  mycket mycket värre för mig! 


Nääää nu jävlar TAR JAG POSITIONEN SOM QUEEN OCH VISAR SMÅGUBBARNA VEM SOM.BESTÄMMER !!! 


HIT MED DOM ... MINA SLAVAR SÅ SKA JAG GÖRA SLARVSYLTA AV DOM EFTER TRÄNINGSPASS MED MIG! 


FAAAAAAN JAG ÄR SÅ LEDSEN TRÖTT OCH ONT I BRÖSTEN OCH HAR INTE ALLS MINA KÄNSLOR TABKAR OCH HANDLINGAR SPECIELLT LUGNT.....


MÖTA STYRKA MED STYRKA 


OCH JHAAAAA DET ÄR 3 GRABBAR PÅ LILLA MIG ! 


ELLER .... JAG KÄKAR UPP DOM OM JAG FÅR LUST! 


Fram.tills nu har jag bara varit snäll och mjuk och tillåtit dom gö som dom vill - Men nu är jag arg besviken massa känslor så nu SKA JAG TA ÖVER KRONAN! 


MIN! 


Min kropp är mitt tempel och ja ingen kvinna ska yttra sig om mina val förrän du går på MMA träning med grabbarna i Kramfors ...går i kyla 2.5 km enkel väg till aikidon och möter tränaren där ... sen sitter ensam i flyttlådor och platspåsar med dina tillhlrigheter ensam 1 år i en ny stad utan träffa dina egna flickor och blir bemött med kyla och misstro .... när du orkar det själv ... 


DÅ HAR DU RÄTT UTTALA DIG OM MINA VAL ! 


men tills dess ska du hålla KÄFT! 

Av Maria Karlsson - 27 maj 2015 07:41

  Jag vet mycket väl att iallafall någon blir sur 


Och blir iallafall en sur som jag är sur 

Har jag upprätthållit ett givande tagande som är helt korrekt


Jag saknar mina barn så fruktansvärt och efter träff med läkare igår och sjukskrivning för dysfori så kan det ju i te bli annat än jättejobbigt för mig cisa och känna på mina känslor


Börjar jag gråta kan jag bara inte sluta ...


Om jag inte får mina barn och kan pyssla om dom och ge formassage och pyssla om dom som jag är bäst på att göra 


DÅ JÄVLAR TÄNKER JAG MASSERA 2 KILLAR NAKNA SAMTIDIGT! 


Det får bli så kanske mina jobbiga känslor blir bättre och känna bättre om jag får annat att tänka och göra hemma! 


För jag åker ingenstans ..   jag väntar ännu på att mina barn ska komma hem till mig!!!!!


;-) 


Nu har jag bestämt att då får Bill & Bull komma hit och bli bortskämd av mig istället på ett annat sätt som INTE är kopplat till mitt moderskap utan absolut är MEST KVINNLIGA SOM FINNS! 


Bedövar jag mina mamma känslor genom att väga upp med min kvinnliga sida då blir det ändå balans ... genom att mitt behov av anknyta ta hand om skydda pyssla om.ändå får sin näring ... men på det TVÄRTOM nämda sättet..


BESTÄMT! 





Ovido - Quiz & Flashcards