Alla inlägg under maj 2015

Av Maria Karlsson - 21 maj 2015 07:09

Du DUM!

Av Maria Karlsson - 20 maj 2015 20:36

Jahapp då var denna dag till ända ...


Trots en sovmorgon :-) har jag hunnit med ganska mycket ändå 


2 promenader med hund 

1 utevistelse med katterna o umgåtts med grannbarnen

Lunch o middag frukost o kvällsfika 

Sorterat papper och ringt runt till olika byggbolag 

Tvättstuga 4 h 

Kaninerna utfordrade hund och katter 

Dammsugit 2 omgångar ... 


Imorgon dammtorka och städa ...

In på stan ordna offertförfrågningarna till ägare 2 stycken ...

Så blir väl 1 mil promenad imorgon :-) 


Tror jag tar en sovmorgon oxå ... 2 h flexa ;-) 


Så blir full dag imorgon oxå faktiskt innan jag är klar hihihi 


Ringa vårdcentralen oxå Tar en ny VDC tror jag får se ... alltså ingen sovmorgon ändå ... hmmmmm 


Jajajajaja ... 


Skulle vilja ligga bli omkramad inatt känner jag ... sådär mysigt utan massa  " slit" hahshahahahaha *skratt*


Vet jag kan sms en annan kille om det som frågade redan i helgen men jag var väl lite väl tydlig med att inte vilja gå över kompisregeln för slagga över här :-) ...


Men i detta läget känns det tokigt börja orka flera relationer på närmare håll alltså :-) 


"Orka" alltså hahahahaha 


Orka bli omkramad = absolut bästa jag vet 

Orka få massage = självklart 

Pruppa under täcket och snora i sömnen samt ta all täcke = uppenbart avslappnad :-D 


Så vaet är dom pojkarna då jag vill MYSA ?!?!?!?! 


Av Maria Karlsson - 20 maj 2015 14:27

Ett bolag svarade direkt Nej i telefonen , dom hade full bokad och ingen möjlighet hjälpa mig med offert på ombyggnad.


De andra 2 bolagen svarade mig " kanske" vilket jag tycker var bra service även om dom oxå skulle mot förmodan vara fullt bokade i arbetet...


Det är bra anda att ha en service minded tanke att alla kunder är lika värdefulla.


Jasab sa nej direkt ... 


Men jag har ju ändå Strindins Bygg och Kulls Bygg kvar, mycket trevliga bemötande 


+++ plus i kanten får dom 

5 + skulle inneburit såklart att bygget redan stod klart hahaha *asg* 


3 + pojkar = me gilla Härnösand 


Måste jag ju vara snäll tillbaka sen OM det skulle bli fastighet och byggnation med bjuda på relaxkväll och mat såklart ...


Eller hur det där nu fungerar med .... sånt där TACKsamhet :-D


Ja men dåså :-) 


Bara tvättstugan och lite sortering på mina papper kvar att fixa nu då :-) 


Tjohoppsan :-D 

Av Maria Karlsson - 20 maj 2015 13:57

   

Jag varit ute med Zimba o Zorro idag 


Direkt fick jag hjälp av grann barnen 3 små pojkar 


Som tyckte det var jätteroligt själva hålla i kopplen åt katterna.


Nu har jag oxå fått en känning av hur det är att vara förälder åt 2 ungar som går åt var sitt håll.


*skratt* 


Inte lätt d inte hahaha 



Av Maria Karlsson - 20 maj 2015 12:26

  Skönt med sovmorgon


Men nu efter ngr km promenad är det dags för lunch och sen sitta kolla upp byggföretagen jag fick namnen på igår.

Sen måste ringa till dom och boka tid för komma lämna offertförfrågan.


Laban skulle ju räkna offert åt mig men han vart sur då på mig vi tjaffsade på Lördag och sen då jag sa jag haft trekant gjorde han slut med mig! 


Och Mamba får jag inte skriva till heller ... så Tråkiga killar! 


Tvättstuga senare idag 4 h 


Så jaoooo det blir ju 6 h arbetdag idag mrd tvätt och sitta kolla ringa upp byggföretagen.


Den andre 2 h tog jag i sovmorgon fram.till kl 11 faktiskt 


Skickat tröstskickat efter kläder på rea idag på avbetalning

En vit längrr sommarjacka med vita ballerina skor o shoppingväska .... som jag ska ha in på stan i sommar 


Sen sommarklänningar eftersom dom jag har har jag haft sen flera flera år tillbaka ... nästan sen 2008 Sommaren 2008 !!!!


Tänkte då mamma kom hit med sina gamla sommarkläder shorts osv. Att näääää faan jag unnar mig köpa rea nya klänningar inför denna sommar .... 


Det behöver jag! :-) 


Så har skickat efter kläder till nästan 50 % billigare  pris ! ;-) 


Ändå bättre än gå i Härbösand med 7 år burna klänningar !!!!!


Näpphäpp .... 


;-) 


Så nu ska jag äta polled pork som jag haft infrysen o göra coleslaw gurka ååå värma. Pitabröd ... till lunch 


Bara mina pojkar blir glada så känns det bättre 


Ååååhh ....

Av Maria Karlsson - 20 maj 2015 12:17

 

Mamsen var hit igår ... efter jag varit på stan och gjort ärenden


Det var jättefin sol igår mitt över dan.


Efter promenerat nästan 1 mil igår åååå satt ute på solstol med kopp kaffe och ...

I min soligaste njutning såklart dök årets första spindel upp alldeles vid min skalle ... 


Typiskt = jag å spindlar = naturlig dragningskraft


Hursom haver kom norsan med bilen och köpt cafe bord 350 kr till mig för att .... som mamsen uttryckte det ...


Så hon kan komma hälsa på och sitta ute på riktig stol fika kaffe o bulle hahahaha 


Ja men solstol går väl bra tyckte jag ...men det höll inte morsan med på 


Sen skulle hon ordna något annat tekniskt inne så då passade jag på att skriva material listan till offert förfrågan


Jag åkte till XL bygg - mamma skjutsade mig 


Men tyvärr hade dom inte möjlighet ordna med arbetet ...utan gav mig förslag på 3 andra byggfirmor i Härbösand


Så det gjorde jag på eftermiddagen igår 


Efter skruvat ihop cafebordet ute och skrivit klart offert förfrågan


Sen blev jag bjuden på sibylla och en sväng in på mataffär


Igår kväll trött ... skönt gå slumra inne i sovrummet Jag har gjort total förmörkelse där inne men ... efter typ ngr minuter ser jag ju allt ändå! 


Inga hemligheter här inte ! ;-) 



Ovido - Quiz & Flashcards